Hulp ivm rijlaarzen brede kuit, kort benen en grote voet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieselotte44

Hulp ivm rijlaarzen brede kuit, kort benen en grote voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 22:15

Hi medebokkers, ik heb echt jullie hulp nodig!

Ik ben al maanden/jaren opzoek naar lederen rijlaarzen die me passen. Ik ben namelijk niet echt groot 1m54 maar heb dan wel weer een grote voet 38-39 en mijn kuit is vrij gespierd. Jullie kunnen al raden dat een goed passende laars vinden een ramp is. :( Ik zou heel graag lederen rijlaarzen hebben voor op wedstrijd, nu rij ik ook niet zo extreem veel wedstrijden (4-5 tal per jaar). Hele dure op maat gemaakte laarzen kopen zie ik dus niet echt zitten. Kennen jullie merken die laarzen aanbieden voor mensen met korte benen, gespierde kuit en wat grotere voeten? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

groetjes,
Lieselotte

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:19

Heb je epplejeck laarzen al eens geprobeert? Volgensmij hebben die ook veel modellen. Wonder boven wonder passen mijn grote voeten (39/40) er in met mijn hoge wreef en dikke kuit. Ben ook niet heel lang met mijn 1.65.
Gewoon hun 'huismerk' laarzen en daar loop ik al jaren met plezier in rond. 1 keer de rits vervangen.

3timesmom

Re: Hulp ivm rijlaarzen brede kuit, kort benen en grote voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:36

ik volg ook even
ik zit met hetzelfde. Maar als enige oplossing is voor mij tot hier toe toch de laarzen op maat laten maken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:41

Wat is je budget?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:44

Wat is je hoogte en wat is je kuitmaat?

Ik heb zelf maat 39, hoogte 45 en kuitbreedte 40, ik heb een aantal standaard maten gehad dus zou je wel kunnen adviseren. :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:47

Ik heb cavallo's die toen ik ze kocht wel pasten, met toen al redelijk gespierde kuit, maar nu niet meer, heb er nu elastiek bij in laten zetten, en dat werkt wel goed! Dat is misschien ook een optie, als je nu wel rijlaarzen hebt, maar die te smal zijn. Of wanneer je goede rijlaarzen vind die net niet gaan. Of kijk naar laarzen met een doorlopende veter, die veter kan je namelijk strakker of losser doen,waardoor je laarzen goed aansluiten

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:58

Fuller fillies laarzen :-)

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:19

Ik pas met mijn fietskuiten in laarzen van de epplejack zelf. Heb je dat al geprobeerd?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:32

mountain horse laarzen? Persoonlijk ben ik geen fan van de epplejeck laarzen, daarvan vind ik de kwaliteit vrij plasticachtig om eerlijk te zijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:04

Lieselotte44 schreef:

Ik ben al maanden/jaren opzoek naar lederen rijlaarzen die me passen. Ik ben namelijk niet echt groot 1m54 maar heb dan wel weer een grote voet 38-39 en mijn kuit is vrij gespierd. Jullie kunnen al raden dat een goed passende laars vinden een ramp is. :( Ik zou heel graag lederen rijlaarzen hebben voor op wedstrijd, nu rij ik ook niet zo extreem veel wedstrijden (4-5 tal per jaar). Hele dure op maat gemaakte laarzen kopen zie ik dus niet echt zitten. Kennen jullie merken die laarzen aanbieden voor mensen met korte benen, gespierde kuit en wat grotere voeten? Ik zou jullie eeuwig dankbaar zijn _/-\o_

groetjes,
Lieselotte

Huh, sinds wanneer heb je met maat 38 een grote voet? Denk ik meer aan maat 41.

Waar ben je allemaal geweest om laarzen te passen?

Deze heb je bijvoorbeeld in extra wijde kuitmaat

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _5261.html

Wellicht staat hier ook nog wat tussen?

http://amazonexl.nl/index.php?item=&act ... 42&lang=nl

En soms kun je beter met jodhpurs en chaps rijden
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 05-06-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:05

Hier nét hetzelfde. Bij mij passen enkel de standaardmaten van Busato. Helaas moeilijk te verkrijgen (enkel op grote evenementen) maar ze zijn het zo waard!
Ook Greenfield paste ik in maar daar ben ik totaal niet tevreden van dus die komen er niet meer in...

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:48

Marie111 schreef:
Lieselotte44 schreef:

groetjes,
Lieselotte

Huh, sinds wanneer heb je met maat 38 een grote voet? Denk ik meer aan maat 41.

Waar ben je allemaal geweest om laarzen te passen?

Deze heb je bijvoorbeeld in extra wijde kuitmaat

https://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoen ... _5261.html

Wellicht staat hier ook nog wat tussen?

http://amazonexl.nl/index.php?item=&act ... 42&lang=nl

En soms kun je beter met jodhpurs en chaps rijden

Voor mijn grote heb ik een vrij grote voet :p Ik ben slechts 1m54 en heb een 38-39, andere mensen van mijn grote hun schoenmaat is meestal 36 :) Ik bekijk zeker de links eens dat je gaf! Jodhpurs en chaps rij ik niet zo graag me heb liever 1 bot. Ik heb nu van die goedkopere plastice laarzen maar deze zitten echt niet zo goed :)
Laatst bijgewerkt door Lieselotte44 op 05-06-17 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:49

bobje26 schreef:
Wat is je hoogte en wat is je kuitmaat?

Ik heb zelf maat 39, hoogte 45 en kuitbreedte 40, ik heb een aantal standaard maten gehad dus zou je wel kunnen adviseren. :)

Kuitbreedte en hoogte is beide 37 en mijn schoenmaat varieert van schoen tot schoen maar is meestal 38 :)

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:50

Tulandro schreef:
Wat is je budget?

Omdat ik niet extreem veel wedstrijden rij zou ik er toch liefst niet meer als 300-350 euro aan willen uitgeven. Ik ben zelf nog student dus moet ook een beetje op mijn budget letten :D

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 20:56

Ik bekijk alle merken dat jullie doorgaven al even. Mijn maten net even opgemeten en mijn kuitbreedte is 37, hoogte 37 en schoenmaat 38. :) Kuitmaat zal nu wel nog wat verschillen want ik heb niet gemeten met rijbroek en kousen aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 21:49

Petrie maat KW en dan met een hakje achterin de laars. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:39

Lieselotte44 schreef:
Tulandro schreef:
Wat is je budget?

Omdat ik niet extreem veel wedstrijden rij zou ik er toch liefst niet meer als 300-350 euro aan willen uitgeven. Ik ben zelf nog student dus moet ook een beetje op mijn budget letten :D

Lipica op maat gemaakte laarzen een optie?

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:10

Je zou anders een bij De Niro kunnen kijken. Daar heb je verschillende modellen met heel veel standaard maten. Voor half maatwerk bv het aanpassen van alleen de breedte van de kuit betaal je 55€.

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 19:59

Tulandro schreef:
Wat is je budget?

Omdat ik niet extreem veel wedstrijden rij zou ik er toch liefst niet meer als 300-350 euro aan willen uitgeven. Ik ben zelf nog student dus moet ook een beetje op mijn budget letten :D[/quote]
Lipica op maat gemaakte laarzen een optie?[/quote]

Als die niet te duur uitvallen, wel een optie! Ga ik zeker ook eens bekijken. Ik heb nu wel examens dus echt ergens langs gaan en passen is momenteel geen optie. Maar kan natuurlijk wel al verschillende merken verzamelen en daarna een wat ruiterwinkels afschuimen :D

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:00

lucifertje schreef:
Je zou anders een bij De Niro kunnen kijken. Daar heb je verschillende modellen met heel veel standaard maten. Voor half maatwerk bv het aanpassen van alleen de breedte van de kuit betaal je 55€.

Dat is inderdaad ook een optie, nog niet aan gedacht! Na mijn examens zeker eens bekijken waar ze deze in België verdelen om eens langs te gaan :D

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:03

Lipica zou ik niet doen. Kijk eens op het Lipica topic dat op bokt loopt. Ik heb korte benen en brede kuit en ze hebben het bij mij echt verpest. Heb er 360 voor betaald en ze verkocht na 10x rijden voor 125. Geen vakmensen als je het mij vraagt. Rijd nu met ariat jophurds en chaps.

Lieselotte44

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 17:31

bontejames schreef:
Lipica zou ik niet doen. Kijk eens op het Lipica topic dat op bokt loopt. Ik heb korte benen en brede kuit en ze hebben het bij mij echt verpest. Heb er 360 voor betaald en ze verkocht na 10x rijden voor 125. Geen vakmensen als je het mij vraagt. Rijd nu met ariat jophurds en chaps.

Oh dat is inderdaad niet echt fijn. Bedankt voor de tip!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:40

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:42