Geen lengtematen rijbroeken meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 19:15

Ik heb een vraag. Al jaren heb ik rijbroeken in lengtematen, omdat reguliere broeken simpelweg te kort zijn. Maat 76 van Eurostar past eigenlijk altijd.

Nu ben ik toe aan een nieuwe rijbroek, maar tot mijn grote verbazing zijn op de sites van Divoza en EJ geen lengtematen meer te vinden. Op de site van Eurostar staan ze nog wel, maar in Nederland lijken ze nauwelijks nog te vinden. Ik begreep dat bij Pikeur hetzelfde probleem speelt.

Nu is mijn vraag: weet iemand waar de lengtematen zijn gebleven? Mensen worden steeds langer, dus het lijkt mij zeer onpraktisch om geen lengtematen meer te verkopen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 15:22


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:03

Bedankt voor je reactie! Van Eurostar en Pikeur zijn dit de wat oudere modellen. Ik kan de nieuwe modellen, met grip, niet vinden in lengtematen.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:04

Zo ver ik weet gaan alle lengte maten er uit, omdat met de nieuwe sluitingen van tegenwoordig de broeken sowieso al langer zijn :)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 19:10

UltimOo schreef:
Zo ver ik weet gaan alle lengte maten er uit, omdat met de nieuwe sluitingen van tegenwoordig de broeken sowieso al langer zijn :)


Dus toch. Met dat btje extra van de nieuwe sluitingen is het hier nog steeds hoog water :')

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:43

Kijk eens naar de Montar broeken. Ik heb de high waist full grip en die vallen net zo lang als de lengte maten van eurostar.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:03

Ik heb vorig jaar mijn Pikeur Candela Grip nog in een lengtemaat kunnen bestellen. De verkoopster zei toen ook al dat het niet meer nodig was, de lengtematen vanwege de andere sluitingen bij het onderbeen. Maar daar ben ik het toch niet mee eens. Die broeken zijn helemaal niet langer, ze zijn zelfs nog korter.
Bij Kramer hebben ze wel nog broeken in lengtematen, en ook met grip en een fijnere prijs dan de Pikeurs. Nu zal ik wel heel eerlijk bekennen dat de Pikeur fijner zit dan de FB broeken. Maar FB zit ook gewoon lekker. Ik heb er zelf al 3 van.

Klein voorbeeldje, en hier zie je ook gewoon de lengtematen erbij staan:
https://www.kraemer.de/Damen-Vollbesatz ... &ci=247343

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 10:12

De Cavallo is nog te krijgen in Lengtematen.
Moet zeggen die vallen ook langer dan pikeur dan heb ik nog hoog water met een lengtemaat.
Horze valt sowieso lang.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 19:50

Bedankt voor alle tips!

Ik vind de stof van Montar vreselijk zitten en Cavallo past op de 1 of andere manier niet. Daarom baal ik zo dat de maten veranderd worden. 76 van Eurostar was gewoon altijd goed.

Het wordt passen en internet afstruinen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:41

Je kunt ook naar een ruiterzaak bij je in de buurt even bellen wat ze nog hebben hangen. Ik weet namelijk Dat de EJ best veel lengte maten hebben. Zowel van hun eigen merk, als van pikeur, montar en eurostar. Het is soms alleen even zoeken. Als je bijvoorbeeld naar Ej belt, dan kunnen zij voor jou zoeken, hoef je dat zelf niet meer te doen :P

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:31

Scum schreef:
Ik heb vorig jaar mijn Pikeur Candela Grip nog in een lengtemaat kunnen bestellen. De verkoopster zei toen ook al dat het niet meer nodig was, de lengtematen vanwege de andere sluitingen bij het onderbeen. Maar daar ben ik het toch niet mee eens. Die broeken zijn helemaal niet langer, ze zijn zelfs nog korter.
Bij Kramer hebben ze wel nog broeken in lengtematen, en ook met grip en een fijnere prijs dan de Pikeurs. Nu zal ik wel heel eerlijk bekennen dat de Pikeur fijner zit dan de FB broeken. Maar FB zit ook gewoon lekker. Ik heb er zelf al 3 van.

Klein voorbeeldje, en hier zie je ook gewoon de lengtematen erbij staan:
https://www.kraemer.de/Damen-Vollbesatz ... &ci=247343

Ik denk inderdaad ook dat sommige broeken juist korter vallen, ik ben juist klein maar ik pas dus nu ineens best veel broeken zonder dat ik ze 100 keer moet omslaan. :')

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 18:50

De redenatie klopt ook gewoon niet. De flexbeensluiting is er al jaren. Die zitten aan mijn lengtemaatbroeken. Dus dan kan de reguliere maat nooit ineens even lang zijn als lengtematen met flexsluiting.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 19:12


Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:21


Clauudo
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-02-17

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:23

Jammer dat je Montar niet fijn vindt. Ik heb ook redelijk lange benen en Montar past qua lengte precies! Bijna wat te lang zelfs ;)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:45

tip - ga naar het Tentenkamp van de Epplejeck in Drachten - daar hangt nog van alles in lengtematen.

EquiWorks
Berichten: 68
Geregistreerd: 13-05-17

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:18


suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:23

Rijbroeken van Kramer/Kraemer? Hebben verschillende merken en ik heb al jaren de lengtemaat van Equilibre, nadat ik al 101 rijbroeken heb gehad die altijd trokken in het kruis -O-

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Geen lengtematen rijbroeken meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:29

Ik heb met mijn 1.82 altijd La Valencio rijbroeken. Geweldig!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 21:38

Marie111 schreef:
tip - ga naar het Tentenkamp van de Epplejeck in Drachten - daar hangt nog van alles in lengtematen.


Oh thanx! Ga ik daar eens kijken!