Ervaringen Cavallo rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Ervaringen Cavallo rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 19:25

Wie heeft er rijlaarzen van de nieuwe lijn van Cavallo (is er al enige tijd). Goede kwaliteit en hoe meten ze de maten? Mijn oude hoogtemaat was inclusief boog, is dat nog steeds zo? Petrie is bijvoorbeeld de hoogte zonder boog.

horsezz578

Re: Ervaringen Cavallo rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:25

Nee sorry! Kan je ze niet ergens in een winkel passen?

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:32

Prima kwaliteit. Ik ben geen fan van Petrie. ( 3 x slechte ervaring mee gehad) Cavallo altijd goed en minder pijn met inrijden. Zitten fijn en goed.
Qua meten hangt het toch echt af van degene die het doet. Ik heb ze bij Divoza besteld maar aan laten meten door iemand die ik goed kende en alles goed mee heb doorgesproken.
Gewoon gaan passen en meten.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 10:28

horsezz578 schreef:
Nee sorry! Kan je ze niet ergens in een winkel passen?

Had ik gedaan, maar ben de hoogte vergeten. Weet alleen dat het anders was dan bij Petrie. Ga binnenkort nog een keer passen.

Fijn dat ze met inlopen beter zitten. Petrie vind ik vaak te stug.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:06

Ik had petrie olympics, pijn pijn pijn nu cavallo saltaris. Ze zaten direct goed, zijn wel veel soepeler maar dit is dan ook geen echte dressuurlaars! Ik ben er heel tevreden van! Mijn hoogte was wel hoger dan petrie maar ik weet niet hoe het gemeten word, ik ben naar de ruitersportzaak gegaan, ze hebben mijn maten genomen en dan heb ik voor de hoogte en breedte ook enkele laarzen gepast... ik ben alleen niet zo blij met men voetmaat, ze zijn eigenlijk net te groot dus heb er een zooltje in.

Dit had de ruiterzaak wel gemeld want ze tekenden mijn voeten af en ze zeiden dat ze waarschijnlijk die maat gingen nemen omdat de maat kleiner misschien te klein ging zijn...

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 13:57

Ja, ze moeten inderdaad hoger dan Petrie. Maar weet niet hoeveel. Moet ik toch terug naar de winkel.

Wel fijn dat ze meteen goed zitten, ik heb inderdaad de ervaring met Petrie dat ze de eerste weken echt zo stug zijn.

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:01

Ik heb mijn Cavallo laarzen besteld via internet, de Passage Pro.
Had eigenlijk de zelfde maat aangehouden van mijn Petrie's, alleen zijn de Cavallo's bij de enkel veel en veel ruimer... In de hoogte heb ik trouwens 2cm hoger besteld. Had dat ergens gelezen en dat is voor mij prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:31

Ik heb toen ik jonger was 2 paar versleten, heerlijke laarzen.

Aanstaand weekend komen mijn bestelde Cavallo Insignis Lux binnen. <3
Ik heb dus kalfsleer met brushed laars en roggen randje genomen, ben heel benieuwd.