Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xtessax83 schreef:Als er een volledig bedrag betaald word wanneer de koper het zadel uittest neem ik aan dat er van jou kant niks verkeerd kan gaan? Jij hebt immers je geld dus dan moet het vertrouwen van de koper in jou ook groots zijn mocht het zadel toch niet passen zei het geld wel terug ontvangen.
Een vriendin van mij vroeg de helft van de prijs, en dan binnen 24 uur een reactie van de koper.
YellowLeaf schreef:Ik zou inderdaad het volledige bedrag vragen inclusief een kopie van een identiteitsbewijs. 48 uur de tijd geven om het uit te proberen en als je binnen die tijd niets hoort is het zadel definitief verkocht. Bij beschadigingen neem je het zadel niet terug.
Zet het zadel nu goed op de foto, ook onder de zweetbladen etc. zodat je geen discussie kunt krijgen dat een bepaalde beschadiging er al zat.
Of als optie diegene met paard bij jou op het terrein laten komen zodat ze ter plekke kunnen passen.
FatCat schreef:YellowLeaf schreef:Ik zou inderdaad het volledige bedrag vragen inclusief een kopie van een identiteitsbewijs.
Waarom kopie van identiteitskaart?
YellowLeaf schreef:Omdat ik er even vanuit ben gegaan dat de TS niet ter plekke kan controleren of het echt geld is. Een kennis van mij heeft de ervaring dat er iemand haar zadel kocht en bij het storten van het geld kwam ze er achter dat het vals geld was.
YellowLeaf schreef:FatCat schreef:
Waarom kopie van identiteitskaart?
Omdat ik er even vanuit ben gegaan dat de TS niet ter plekke kan controleren of het echt geld is. Een kennis van mij heeft de ervaring dat er iemand haar zadel kocht en bij het storten van het geld kwam ze er achter dat het vals geld was.
YellowLeaf schreef:Ik zou inderdaad het volledige bedrag vragen inclusief een kopie van een identiteitsbewijs.
Citaat:Ik kom met mijn werk dagelijks in aanraking met duizenden paspoorten en ID kaarten, hier mag je niet zomaar een kopie van vragen!
YellowLeaf schreef:Ik zou inderdaad het volledige bedrag vragen inclusief een kopie van een identiteitsbewijs. 48 uur de tijd geven om het uit te proberen en als je binnen die tijd niets hoort is het zadel definitief verkocht. Bij beschadigingen neem je het zadel niet terug.
Zet het zadel nu goed op de foto, ook onder de zweetbladen etc. zodat je geen discussie kunt krijgen dat een bepaalde beschadiging er al zat.
Of als optie diegene met paard bij jou op het terrein laten komen zodat ze ter plekke kunnen passen.
ClauH schreef:Citaat:Ik kom met mijn werk dagelijks in aanraking met duizenden paspoorten en ID kaarten, hier mag je niet zomaar een kopie van vragen!
Dan lees je niet goed. Je mag er altijd om vragen. Of het voor de ander slim is om de kopie te laten maken is een 2e.
Maar zoals in dat artikel ook gemeld kan de betreffende persoon altijd bepaalde gegevens afdekken.
Edit :er is zelfs een app om een veilige kopie te maken, waar een derde dus niets mee kan.
Farome schreef:xtessax83 schreef:Als er een volledig bedrag betaald word wanneer de koper het zadel uittest neem ik aan dat er van jou kant niks verkeerd kan gaan? Jij hebt immers je geld dus dan moet het vertrouwen van de koper in jou ook groots zijn mocht het zadel toch niet passen zei het geld wel terug ontvangen.
Een vriendin van mij vroeg de helft van de prijs, en dan binnen 24 uur een reactie van de koper.
Dan loop je(ik) toch wel weer het risico dat diegene er vandoor gaat met mijn zadel voor de helft

ClauH schreef:Citaat:Ik kom met mijn werk dagelijks in aanraking met duizenden paspoorten en ID kaarten, hier mag je niet zomaar een kopie van vragen!
Dan lees je niet goed. Je mag er altijd om vragen. Of het voor de ander slim is om de kopie te laten maken is een 2e.
Maar zoals in dat artikel ook gemeld kan de betreffende persoon altijd bepaalde gegevens afdekken.
Edit :er is zelfs een app om een veilige kopie te maken, waar een derde dus niets mee kan.