paard plast altijd als ik naar stal kom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soraya10

paard plast altijd als ik naar stal kom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 11:16

Hoi,

Mijn paard plast altijd als ik aankom. ookal kom ik 3x per dag langs hij gaat gelijk plassen. Maakt daarbij niet uit of hij in zijn stal staat of in de paddock. Eerst was t sporadisch, maar de laatste tijd is het continu raak en wat schetst mijn verbazing??? Nu beginnen de shetjes waar hij bij staat ook al! Dit kan toch geen toeval meer zijn. Iemand enig idee waarom ze dit doen of t enige betekenis heeft?

LBLGypsyCobs

Re: paard plast altijd als ik naar stal kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:30

Het kan spanning zijn, positief trouwens.

Mijn merrie deed het als ik voer in de bakken stond te scheppen, die werd altijd erg blij als het voertijd was.
En soms nemen andere paarden dat over.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:43

Krijgt hij een snoepje of aandacht van je als je op stal komt?

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 11:47

Rocamor schreef:

Ja, altijd! Ook de shetjes trouwens. Ben echt gek met hun alle 3 dus niets dan positieve aandacht voor hun 3
Laatst bijgewerkt door Soraya10 op 27-05-17 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:48

Soraya10 schreef:
Rocamor schreef:

Ja, altijd! Ook de shetjes trouwens. Ben echt gek met hun alle 3 dus niets dan pisietieve aandacht voor hun 3

:') :')

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:50

Soraya10 schreef:
Rocamor schreef:

Ja, altijd! Ook de shetjes trouwens. Ben echt gek met hun alle 3 dus niets dan pisietieve aandacht voor hun 3

Dus jij komt op stal, paard gaat plassen en hij krijgt een beloning. Daarna weer en weer en weer.

Je hebt het hem zelf onbewust geleerd denk ik

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:51

Dan heb je onbewust dat plassen een keer beloond met een snoepje denk ik.
Opzich geen verkeerd iets hoor, hij kan het maar kwijt zijn :)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 12:01

Ineke2 schreef:
Dan heb je onbewust dat plassen een keer beloond met een snoepje denk ik.
Opzich geen verkeerd iets hoor, hij kan het maar kwijt zijn :)

Meen je niet! En nu dus bij alle 3. T is 1 grote plas pauze als ik op stal kom

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:04

Mijn verzorgpaard doet het ook.

Als de eigenaar aankomt en als hij er nog niet is dan doet ze het als ik aankom.
En haar zoon heeft het ook al over genomen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:05

Ik leerde het mijn paarden vroeger altijd, wanneer ik ze zag plassen ging ik fluiten. En wanneer we dan op wedstrijd gingen was een paar keer fluiten genoeg.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:06

Ik zou er een stemcommando aan plakken. En dan alleen snoepje geven als je het commando gaf.

Plassen op commando is erg nuttig maar wel alleen als jij het vraagt haha

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 12:07

bigone schreef:
Ik leerde het mijn paarden vroeger altijd, wanneer ik ze zag plassen ging ik fluiten. En wanneer we dan op wedstrijd gingen was een paar keer fluiten genoeg.

Wat grappig zeg. Ik wist dit nog niet. Perongeluk aangeleerd dus. Wel handig voor ze. Is de blaas igg leeg mochten ze aan t werk gaan met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:03

Mijn paard doet het niet met plassen, maar wel met het poepen. Dit heb ik haar aangeleerd trouwens. Ze kakte elke keer net buiten de paddock op het erf, of voor haar box neer. Heel vervelend om elke keer terug te moeten om een bult mest op te ruimen, en/of met een emmer water de mestplek weg te moeten boenen.
Dus de spaarzame momenten dat ze het wel in de paddock of wei deed beloonde ik haar ruimschoots en zeer uitbundig (gewoon met stem trouwens).
Als ik haar nu vastklik bij het ophalen loop ik een paar meter, hou halt en vraag haar of ze ook wat kwijt wil en ze kakt een mooie dikke bult neer ...perfect! :D

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:06

Hier gaan de 2 ruintjes gelijk mesten zodra ik met de kruiwagen kom aanlopen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:47

Dat met dat fluiten moet ik hier ook maar eens gaan introduceren. Mijn jonge paard heb ik ook per ongeluk geleerd om te plassen geloof ik.
Hij doet het standaard als hij in (langer) gras komt. Dus iedere morgen met naar de wei lopen, op weg naar een buitenrit maar ook op vreemd terrein met volop drukte.
Ook als ik er aan kom lopen met zijn voer moet hij nog snel buiten plassen voor hij zijn box in loopt.

Toen ik hem net had beloonde ik hem met een klopje op de hals als hij plaste aan de hand. Mijn andere paard doet het namelijk helemaal nier graag op vreemd terrein en dat kan aardig in de weg zitten als je een hele dag weg bent voor een SGW. Dus ik was blij dat deze het makkelijk deed. Ben ik nu wel weer een beetje van terug gekomen...... :+ Hij is iets te ijverig.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:51

Doet mijn pony ook als ik smorgens kom voeren. Eerder met zn maatje stonden ze allebei te plassen. Tja, ik ga niet een half uur wachten om te voorkomen dat ik ze aanleer dat ze plassen als ik kom voeren :') Hij doet het gelukkig alleen smorgens. Heel soms ook later op de dag maar komt bijna nooit voor.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:55

Ik denk dat ik het die van mij heb aangeleerd tijdens het rijden :')
Hij moest een keer tijdens instappen zo nodig plassen, dat ik hem daarna beloond heb..
Paar weken geleden naar de kliniek geweest omdat hij elke keer tijdens het instappen in plashouding ging staan, maar vaak niet eens ging plassen.. Was gelukkig niks aan de hand, maar blijkbaar dus wel aangeleerd gedrag

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:55

Hmm, ook eens proberen. Ik zou graag onze paarden leren dat ze nog snel een plas doen voor ze in de stal gaan. Niets is zo irritant als je best doen om propere stallen te hebben, paarden binnenzetten en hop, de waterval begint. Weg frisse stal !

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:27

Mijn fjord plaat altijd na een rit, buiten of in de bak, als we weer richting weide gaan.

Ik beloon idd ook altijd.
Nu is mij wel duidelijk waarom ze het doet :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:50

Ik volg ff :P

Mijn paard plast als ik hem vanuit de wei even op stal zet. Vervolgens na het rijden op de poetsplaats of in de trailer. En nog een keer als ik hem daarna nog even op stal zet voor de slobber. Voorheen plaste hij alleen als hij vanuit de wei op stal ging maar het wordt steeds vaker dus. Zijn wel steeds kleine plasjes.

Afgelopen weekend stond hij op een vreemde poetsplaats na het rijden, en hoopte ik dat hij dan daar zou plassen ipv op de trailer maar helaas hij deed niks op de poetsplaats. Wel meteen toen ie op de trailer stond :roll:

Ik heb hem een paar keer beloond voor het plassen.......jeetje kan een paard dat ook al leren op commando?!?! :oo _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:07

Koekeroekus schreef:
Doet mijn pony ook als ik smorgens kom voeren. Eerder met zn maatje stonden ze allebei te plassen. Tja, ik ga niet een half uur wachten om te voorkomen dat ik ze aanleer dat ze plassen als ik kom voeren :') Hij doet het gelukkig alleen smorgens. Heel soms ook later op de dag maar komt bijna nooit voor.

Ooit, in een grijs verleden, las ik het verhaal van een vrouw die dat dus ook had. Zij heeft haar paard leren plassen op commando. Emmer er onder en heel wat minder natte stal en verspilling.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 18:16

Bizar toch. Elke keer als ik aankom begint hij te plassen. Zou die t opsparen, want t zijn nog beste plasjes ook :')

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:44

Rocamor schreef:
Ooit, in een grijs verleden, las ik het verhaal van een vrouw die dat dus ook had. Zij heeft haar paard leren plassen op commando. Emmer er onder en heel wat minder natte stal en verspilling.

Zoekfunctie "emmer plassen commando": 107 resultaten :D

search.php?keywords=emmer+plassen+commando