Trektoch veluwe, adressen gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLillith

Trektoch veluwe, adressen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 14:13

Hallo allemaal!

Binnenkort wil samen met 1 of 2 van mijn pony's over de veluwe gaan trekken. Het gaat om een shetlander en een (groot uitgevallen) mini, dus dit zal wandelend gebeuren. Ik zal geen gebruik maken van luxe zoals accomodaties en bagagevervoer. Ik zal echt alleen het hoogst nodige meenemen en de bagage verdelen tussen mijzelf en 1 van de pony's. Gaan ze beiden mee dan laat ik ze afwisselen. Overnachten zal gebeuren in een tentje.

Per dag wil ik een route lopen van zo'n 10 a 15 kilometer, en hier alle tijd voor nemen; regelmatig pauze houden op mooie plekjes, eens andere paden nemen (of waar het mag van het pad af) en de pony's natuurlijk de kans geven om te grazen. Uiteindelijk is mijn bedoeling om dit 5 dagen lang te gaan doen, dus 4 nachten.

Helaas is wildkamperen niet toegestaan in Nederland, dus ik ben op zoek naar adressen waar ik zou kunnen overnachten. Een stukje waar de pony's & mijn tent kunnen staan en toegang tot water is al voldoende. Ik zal zelf ook draad mee nemen om een stukje af te kunnen zetten en ook een spit voor als er niets anders mogelijk is. Deze plekken kunnen dus op campings zijn, bij boeren, bij mensen in de tuin, bij paardenbedrijven ect. Als ik op een camping ben zal ik waarschijnlijk ook een rustdag houden.

Ik wil graag zowel heide, bos als zandvlakte mee pakken, maar ook bij dorpjes langs om water te regelen voor de pony's en zelf eten te regelen. Leuke routes zijn dus ook altijd welkom. Ik hou enorm van smalle slingerpaadjes, dat vind ik een stuk leuker dan gewoon een recht ruiterpad.

Stiekem lijkt het me wel wat om gewoon te gaan, mogelijke adressen op te schrijven, bij mensen aan te bellen en dan maar zien waar we terecht komen, maar van te voren overnachtingen regelen is natuurlijk een stuk 'veiliger'. Bovendien weet ik niet of mensen in Nederland wel zo gastvrij zijn. :=

Ik hoop dat er mensen zijn die leuke ideeën hebben!

Laura_1

Re: Trektoch veluwe, adressen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:11

Wat een leuk plan :) Dit is dus ongeveer wat ik ook wil gaan doen van de zomer, (maar dan wel op mijn paard). Ik weet nog geen leuke adressen voor je maar ik ben zelf ook aan het zoeken, dus ik lees even mee. Als ik iets heb gevonden laat ik het je wel weten!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:14

De Veluwe is groot ;) Kijk even op ruiterenenmennen.nl Daar staan al (veel) adressen aangegeven, en ook ruiterpaden :) Kun je zelf uitzoeken wat je leuk / handig lijkt.

Oppad2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:03

Hoi, leuk zeg! Ik ga deze zomer drie weken zwerven over de Veluwe. Ongeveer 2/3 van de tijd slaap ik op een camping in mijn tentje en 1/3 heb ik een blokhut of kamer oid. Adressen die ik onder andere gevonden heb:
Caitwickerzand in uddel, boszicht in laag-soeren, Quadenoord in Renkum, landgoedcamping westerwolde in assel, minicamping jagtlust in Epe, samoza in Vierhouten, de tepelenburg in harskamp, dopheetsdel (kamer) in kootwijkerbroek, de kleine pol (pipowagen of blokhut) in otterlo.. In Uddel en Laag-Soeren ben ik eerdere jaren al geweest en vond ik erg leuke plekken. De rest wordt een verrassing. Als je inderdaad van kronkelpaadjss houdt is de Veluwezoom/Posbank een aanrader.
Veel plezier met uitpluizen. En ik kan je de ortlieb zadeltassen van harte aanbevelen. Laatst gebruikt tijdens een weekendje, erg fijne tassen!