Afhandeling van klacht over dure regendeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Afhandeling van klacht over dure regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 14:07

Ik hoop dat ik het topic hier op de goede plaats post.

Ik wil namelijk graag jullie mening over de afhandeling van mijn probleem bij een bekende paardenwebshop. Evt kan ik het bedrijf wel noemen, maar in eerste instantie denk ik niet dat het ertoe doet.

Eind april heb ik een nieuwe dure regendeken besteld (rambo turnout lite). Op 6 mei is hij gelevert. Helemaal blij mee. Na donderdag (11 mei) zou het minder weer worden, dus is de deken voor het eerst savonds opgegaan.
Maandag (na vier dagen dus...) werd ze van het land gehaald met 1 losse singel. Het klittebanddeel bleek er af te zijn. Verder niets van beschadiging, het stiksel lijkt gewoon losgelaten. Het stuk klitteband is na 2 dagen teruggevonden in het weiland, maar het plastic waar de singel doorheen loopt was inmiddels stukgetrapt.
Uiteraard heb ik meteen contact gezocht met de winkel en gevraagd om een passende oplossing.
Vandaag kreeg ik hun voorstel, namelijk dat ik het wel voor hun kosten ergens opnieuw mag laten stikken.
Nou heb ik het ten eerste nog niet zo goedkoop gezien als dat zij bereid zijn te vergoeden voor een dergelijke reparatie. Ze willen dat ik het tussen de 7,50 en 12,50 laat repareren.
Ik wil het echter niet bij het eerste het beste naaiatelier brengen omdat ik geen vertrouwen heb in hun ervaring met het repareren van waterdichte stoffen. Ik heb juist een dure nieuwe deken gekocht omdat het belangrijkste is dat hij 100 % waterdicht is voor mijn oudere merrie, die 24/7 buiten staat.
Ook wordt geen oplossing geboden voor het kapotte plasticje.

Ik vind de oplossing die ze aanbieden eigenlijk behoorlijk mager. Wat zouden jullie hiermee doen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Afhandeling van klacht over dure regendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:25

Ik verplaats dit topic naar transport, afspraken en overige.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:44

retour winkel gaan en vragen of ze dan een adres hebben waar je het voor die prijs kunt laten repareren. Gaat het niet goed kun je ze opnieuw benaderen en kunnen ze jou niks verwijten want je hebt het laten maken waar ze zelf hebben aangegeven.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:44

hij kan toch ergens zijn blijven hangen zodat het stiksel losgetrokken is.
en ik vind de oplossing om een reparatie te betalen netjes. zeker omdat niet vaststaat dat het stiksel zomaar los is gegaan. (zelf bij geen enkele deken ooit meegemaakt, duur of goedkoop)
en bij een goede schoenmaker of een tuigenmaker kan je volgens mij prima dat laten repareren voor 12,50.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:50

Ik vind het ook netjes dat ze de reparatie willen vergoeden. Als het alleen om het stiksel van de singel gaat hoeft dat ook niet waterdicht. Het regent toch niet van beneden naar boven? Ik heb zelf een keer een singel weer aan een regendeken genaaid. Mijn paard blijft nog net zo droog als daarvoor.

"Plasticje" kan ik mij niet over uitlaten. Ik weet niet wat je met "plasticje" bedoelt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 16:08

Ik kreeg toen een paar plasticjes bij de deken die ik gekocht heb in een plastic hoesje als reserve.

Door het stikken is de deken op die plek niet water dicht meer, maar de fabrikant heeft op die plek al een stiksel geplaatst, dus het is daar al niet waterdicht meer.
Als je een nette reparateur hebt die over de oude stiksels stikt is er niets aan de hand.

Als je deken retour stuurt gaat het precies zo en krijg je hem ook zo gestikt terug. Alleen op deze wijze heb jij de deken snel terug en scheelt het de verkoper 2x portokosten.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 16:23

Bedankt voor de reacties!
Ok, toch een goede oplossing dus.
Misschien zie ik het niet scherp omdat het om een bedrag gaat waar ik toch redelijk misselijk van wordt, en als het dan na 4 dagen ermee ophoud dat toch redelijk slikken is. Met ieder kledingstuk zou ik zijn teruggegaan en had ik een andere gekregen bijvoorbeeld. Of had de winkel op zijn minste de reparatie geregeld. Maar dat is subjectief dus. Dat is goed, daarom open ik juist dit topic.
Juist omdat mijn bejaarde merrie in alle jaren dat ik haar heb nog nooit van de flutste deken ook een stiksel verloren is denk ik dat het niet goed gezeten heeft. Het is ook veel te 'clean'. Geen gaatjes of iets in de stof wat zo zou zijn als je een stevig stiksel met geweld lostrekt.

Maar ik ga verder op zoek naar een reparateur voor die prijs.
De deken is echt te duur om er zomaar ergens een stiksels in te laten zetten. Als het echt dagen regent komt dat vocht door iedere porietje is mijn ervaring met regendekens. Outdoorspullen stikken ze met speciaal waterresistant garen.

Plasticje weet ik niet beter te omschrijven. Het houd de singels bij elkaar zeg maar. Het stelt niet veel voor, maar waar vind ik in godsnaam een passend alternatief.
Lees nu de laatste post, ik ga de verpakking nog eens goed napluizen of dat erbij zit. Thanks!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:22

Bedoel je zo'n vierkant dingetje waar allebei de singels doorheen gaan halverwege?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:30

Cerilene_ schreef:
Met ieder kledingstuk zou ik zijn teruggegaan en had ik een andere gekregen bijvoorbeeld. Of had de winkel op zijn minste de reparatie geregeld. Maar dat is subjectief dus. Dat is goed, daarom open ik juist dit topic.

Maar goed, met een kledingstuk weet je met meer zekerheid wat ermee gebeurd is. Een singel kan nou eenmaal ergens achter blijven haken, dan heb je liever dat de stiksels loslaten dan dat je een winkelhaak in je deken hebt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:20

Cerilene_ schreef:
Bedankt voor de reacties!
Ok, toch een goede oplossing dus.
Misschien zie ik het niet scherp omdat het om een bedrag gaat waar ik toch redelijk misselijk van wordt, en als het dan na 4 dagen ermee ophoud dat toch redelijk slikken is. Met ieder kledingstuk zou ik zijn teruggegaan en had ik een andere gekregen bijvoorbeeld. Of had de winkel op zijn minste de reparatie geregeld. Maar dat is subjectief dus. Dat is goed, daarom open ik juist dit topic.
Juist omdat mijn bejaarde merrie in alle jaren dat ik haar heb nog nooit van de flutste deken ook een stiksel verloren is denk ik dat het niet goed gezeten heeft. Het is ook veel te 'clean'. Geen gaatjes of iets in de stof wat zo zou zijn als je een stevig stiksel met geweld lostrekt.

Maar ik ga verder op zoek naar een reparateur voor die prijs.
De deken is echt te duur om er zomaar ergens een stiksels in te laten zetten. Als het echt dagen regent komt dat vocht door iedere porietje is mijn ervaring met regendekens. Outdoorspullen stikken ze met speciaal waterresistant garen.

Plasticje weet ik niet beter te omschrijven. Het houd de singels bij elkaar zeg maar. Het stelt niet veel voor, maar waar vind ik in godsnaam een passend alternatief.
Lees nu de laatste post, ik ga de verpakking nog eens goed napluizen of dat erbij zit. Thanks!

Ik vind het wel een magere oplossing. Voor een bepaalde prijs mag je kwaliteit verwachten. Daarvan moeten niet na 1x de stiksel loslaten.
Vraag is: is het een fabrieksfout of kapot door iets externs en daar ga je nu niet meer achter komen.
Dus het is fijn dat het gerepareerd mag worden, maar dan bij voorkeur terug sturen en bedrijf zelf laten repareren. Overigens lijkt het mij dat het gewoon terug gaat naar de leverancier en komt die met een oplossing.

Wel super balen dat het zo snel stuk is gegaan, zou ik erg verdrietig van zijn bij een dure deken.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 18:31

Ja, zo'n dingetje inderdaad ja. Maargoed, misschien kan ik dat wel van een andere deken afslopen ofzo...

De winkel heeft dan ook geen enkele garantie wat er met de kleding gebeurd is overigens, maar goed. Daar gaat het nu niet over.

Als dit een normale manier van afhandelen is, dan is dat zo. Vraag me nog wel een beetje af hoe het dan zit met het consumentenrecht, maar ok.

Heb inmiddels via een site wel een reparateur met ervaring met waterdicht stiksel die er betrouwbaar uitziet gevonden, dus dat gaan we doen. Evt betaal ok dan maar wat bij.

Ja, ok Baal ook echt jotoma! Hoop gedoe zo. Na een hoop betaald hebben.

_Ismayy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:26

Volgens de wet heb je recht op 14 retourneren als het product niet is zoals verwacht, dacht ik... Zeker als je zo'n duur product hebt gekocht mag je wel een beetje service verwachten!

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:29

Laat even weten of die nog waterdicht is na de reparatie ( als het weer gaat regenen )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:32

Jij hebt als consument recht op een deugdelijk product. Als dit product binnen de periode die jij aangeeft stuk gaat dan kun je aannemen dat het om een niet deugdelijk product gaat. Jij kunt van de leverancier vervanging eisen. Laat je niet afschepen met reparatie.

horsezz578

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:37

Op dure dekens zit meestal wel garantie, dus ik zou klantenservice bellen.

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:54

Dat plasticje is er juist om te breken het is een veiliheidsding. Als je paard door rollen of spelen oid met een been in de singel terecht komt breekt het plastic rechthoekje waardoor de singel los schiet en je paard zijn been weer vrij heeft ipv dat hij zijn been of de deken kapot maakt. Mijn Rambo deken heeft het ook, al 2 keer een nieuwe ertussen moeten zetten. Ik had bij de deken 2 of 3 nieuwe veiligheids stukjes zitten. Over stiksel dat los is kan ik niets zeggen, maar dat je dat mag laten maken lijkt met logisch. Dat plasticje moet je denk ik zelf vervangen.