Paspoort aanvragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wiktoria

Paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 12:01

Hoi allemaal,

Mijn merrie komt uit Polen en heeft dus een pools paspoort, maar ik wil een nederlandse aanvragen. Wat moet ik dan doen en wat voor kosten zitten eraan verbonden?

LoveBodin

Re: Paspoort aanvragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 12:03

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:07

Je kunt geen nieuw paspoort voor je paard aanvragen. Poolse paspoort is gewoon geldig (als het tenminste officieel is uitgegeven - dat moet je misschien wel even laten checken).
Als je wilt kun je het Poolse paspoort op je eigen naam laten zetten, hoewel dat verder geen waarde heeft. Het is geen eigendomsbewijs.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:04

Paspoort hoort bij het paard en wordt in principe maar 1x per paardenleven afgegeven (tenzij het vermist of zo zwaar beschadigd is dat het niet goed meer leesbaar is.
Er vanuitgaande dat het een geldig paspoort is, uitgegeven door een Poolse erkende paspoortuitgevende instantie, is het niet nodig om een nieuw paspoort aan te vragen.
Registreren in de Nederlandse database hoort wel, als het dier nu in Nederland woont. Dit kan bij elk willekeurig stamboek of bij de KNHS.