Zoals de titel het al stelt, ik heb een haflingerruin van bijna 6. Elk jaar wordt hij weer moddervet door het gras en omdat dat niet goed voor hem is staat hij sinds dit jaar niet de hele dag en nacht in de wei, en hij heeft een graasmasker om. Het gasmasker wat ik nu heb is alleen behoorlijk aan het schuren, wat wondjes oplevert. Deze gaat dus niet meer om. De wondjes kwamen onderaan bij zijn lippen/(ik weet niet precies hoe het heet, onderkwabje van zn mond?) En op zijn neusvleugels. Ik ben nu dus opzoek naar een masker die niet schuurt en niet snel kapot gaat. (Die ik nu heb, welkoop, gaat het rubber van kapot) Vaker wisselen paddock en wei gaat hem niet worden, hij moet toch soms 7-8 uur in de wei aangezien ik ook niet de hele dag elke dag hem kan verplaatsen (pensionstal stuk verderop). Dus, heeft iemand het 'gouden' graasmasker ooit gevonden? Hij heeft een erg groot hoofd, hij heeft nu een full om.
Deze heb ik en dan de x full. Dit voor een tinker van 146 Maar hij heeft in het begin precies dezelfde plek kapot gehad als dat jij omschrijft, maar nu zit daar eelt. En is het gelukkig nooit meer kapot.
Bont is natuurlijk wel fijn, maar ook weer niet als daar zand in komt zitten, of gewoon als het regent en nat blijft.
Nu heb ik de oplossing overigens ook nog niet gevonden. Hij heeft nu een best friend masker om, deze is groot genoeg. Echter krijgt hij hier ook kale plekken van en een geschuurde neus helaas. Wellicht gaat het met die van jou beter?
mignonne2403
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-17 18:18
Hm oke, bedankt voor de tips!
edit: die van bruintje had ik inderdaad gezien en leek me wel wat, maar die schuurt dus ook? dit is echt zielig gewoon die wondjes namelijk...
bruintje123
Geplaatst: 23-05-17 18:33
Ja hier was de onderkant van de lip ook stuk. Maar toen het korstje heelde nooit meer stuk geweest.
De maat die hij op heeft ruim genoeg. Maar ik denk best wel moeilijk te voorkomen. Dat stukje hoofd is natuurlijk erg zacht.