Ideeën positie "bellycam"?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ideeën positie "bellycam"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:09

Ik zag dit vrijdag voorbijkomen in een topic: https://dabo-design.nl/wordpress/paarden/bellycam/
En heb deze, misschien iets te enthousiast, besteld.

Nu kwamen er daarna reacties dat het beeld nogal schudt en hoewel mij dit in eerste instantie niet opgevallen was (klein filmpje) is dat toch wel zo als je het gewoon beeld bekijkt. Dus dat is wel jammer. Ik heb dan vandaag bij wijze van test wat dingen geprobeerd, meteen ook met mijn voorkant-camera om eens de kwaliteit te bekijken. Deze valt best goed mee dus dat is geen probleem. Maar het beeld, tja ..

Zo ziet het eruit als ik de camera op heuptas-hoogte hou (nu heb ik deze natuurlijk wel vast met 1 hand dus misschien maakt het in het hoesje toch nog wat verschil, geen idee).

Nu opperde iemand dat je het hoesje misschien op 1 of andere manier op je cap kan bevestigen, omdat je je hoofd toch stiller houdt, maar dan krijg je dus dit:

Dan zou ik al iets moeten vinden zodat de mobiel naar beneden gericht wordt, maar dan heb je dit:

Dus zie je eigenlijk niks van de omgeving en dat is ook stom. Verder kijk ik zelf héél veel rond dus op het hoofd is toch ook niet alles denk ik.

Daarna heb ik nog eens geprobeerd op borsthoogte, maar weet niet meer welk filmpje dit is, volgens mij het laatste .. maakt dus in principe niet zoveel uit gok ik :')

Iemand toevallig nog tips of ideeën? Of heb je zelf al ervaringen met het hoesje? Hoe ziet het bij jou eruit?

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:18

dat is handig zeg. zo met je telefoon.
ik heb hem bij ali express gezien voor €3.23 die ga k bestellen ;)

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Ideeën positie "bellycam"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:28

Waar zag je die op ali? Ik wil dat ook wel eens uitproberen

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:00

Dit was de bedoeling van het topic ja ..
Iemand misschien ook nog ideeën mbt het onderwerp?

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:10

ik heb hem net besteld als ik hem binnen heb, ga ik hem ook testen ;) kijken of ik weer andere ideeën heb of iets ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:14

Ik zie wel eens bij erg schokkende (niet choquerend, maar schokkerig) filmpjes dat het in de video zelf gecorrigeerd wordt. Op youtube zie ik dit wel eens voorbij komen. Daardoor kijkt het een stuk fijner. Maar hoe het heet of hoe je er aan komt, geen idee...

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:20

Daar ontkom je niet aan denk ik. Doodstil beeld zul je zo nooit krijgen, misschien wel met een GoPro en een bijbehorend bevestigingssysteem.

Heb je Ellen zelf al een berichtje gestuurd? Die heeft wel een redelijk 'stil' filmpje op haar fb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:21

En om je arm heen? Of kan die niet zo strak?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:25

Je zit als een bewegend iets, op een bewegend iets- een stil beeld is denk ik onmogelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:40

@ Saintelette : ja, klopt, dat kan je inderdaad in youtube zelf .. Vaak krijg je daar een melding van of je wilt corrigeren, dat kreeg ik bij deze video's niet volgens mij. Maar kan je wel zelf in het bewerkingsprogramma. Dan krijg je bv. dit:

Origineel

Bewerkt

@ Paris_ : heb je een linkje daarvan? Want die video heb ik niet gevonden op fb blijkbaar. Heb haar nog niet gemaild neen, heb het tasje ook nog niet dus eerst eens echt proberen, misschien valt het toch wel mee als je de mobiel niet zelf vast moet houden ;)

@ Pernilla : geen idee, kan ik wel eens proberen als ik 'm heb :j

@ khirshanta : stil verwacht ik ook niet, maar iets minder zeeziek-makend is misschien wel fijn :+

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:49

Die had ik inderdaad ook nog gevonden, maar ook zeer bewegelijk :j
Neen, heb het tasje nog niet maar had alvast eens de positie en voorcamera geprobeerd, vandaar.. Misschien dat het nog wel anders is als het daadwerkelijk in het tasje zit, maar denk niet dat het heel veel verschil gaat maken ;)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:57

Hier toevallig een topic/filmpje met GoPro, bevestigd op de cap.
Vind dit een fijn rustig beeld om naar te kijken! Word er niet zeeziek van. :D
[RIJ-ITP] Rij mee met Angel en Isabel!

Edit,
Ik denk ik ook niet dat dat hoesje veel verschil gaat maken..
Aangezien ze van aliexpress afkomstig zijn en ze daar worden verkocht als heuptasje voor tijdens het hardlopen, zodat je je telefoon (waterdicht) mee kan nemen/bedienen tijdens het lopen... zijn ze niet gemaakt om te filmen vanaf een paard. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:59

Heb ik gezien inderdaad :j Maar heb dus geen GoPro dus wil even zien wat ik kan met de middelen die ik heb ;)

Edit; lijkt me trouwens ook niet makkelijk om tijdens het hardlopen je telefoon te bedienen als die zo in een heuptasje zit ... maar dat ligt misschien aan mij :')

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 23:09

Paris_ schreef:
Aangezien ze van aliexpress afkomstig zijn en ze daar worden verkocht als heuptasje voor tijdens het hardlopen, zodat je je telefoon (waterdicht) mee kan nemen/bedienen tijdens het lopen... zijn ze niet gemaakt om te filmen vanaf een paard. :+

Klopt helemaal, Het zijn idd hardloop tasjes.
Ik bedacht me alleen dat je er ook leuke filmpjes mee kunt maken. :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:32

Heb je verder nog van die leuke filmpjes? :)
En heb jij niet zo'n last van de vele bewegingen als je de filmpjes terugkijkt? Ligt dat gewoon aan mij? :+

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:53

Deze:

en

:D

Ja, als je naar een groot beeld zit te kijken wiebelt hij best wel, maar op een afstandje en wat kleiner beeld vind ik het leuke filmpjes :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:53

Tasje is gisteren aangekomen (voor Dabo: ik ben die persoon uit België dus het is gelukt ;) ) en heb het even snel geprobeerd. Het werkt op zich wel, het is makkelijk, alleen nog even zoeken qua beeld.

Ik haal dit eruit:

Denk dat misschien iets lager fijner is (wat meer paard in beeld) maar ik zit ook constant met mijn handen/zweep in de weg dus moet nog eens wat proberen..

Hier is dezelfde video met 'schokfilter' van youtube, maar maakt niet zoveel verschil in mijn ogen, toch?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 22:31

Ik zie eigenlijk ook geen verschil..? Weet je zeker dat het 'stabiliseren' goed gegaan is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 23:33

Ik denk het, morgen nog eens proberen maar het leek toch gewoon te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 19:53

Gisteren nog eens wat geprobeerd met wat posities.
Uiteindelijk kwam ik erop om hem wat langer te zetten en de camera in de linkerbovenhoek (ipv rechtsonder), dat wilde het beste lukken. Enige nadeel is dan als ik de filmpjes wil bewerken dat mijn bewerkingsprogramma ze ondersteboven gooit en ik dat niet opgelost krijg, dus dat moet ik nog even uitzoeken _O-

Dit zijn 2 filmpjes van gisteren, gewoon onbewerkt en zonder stabilisatie ofzo.

Ik vind het alleen jammer dat het hoofd van mijn pony niet altijd volledig in beeld is, maar hij loopt ook gewoon laag dus dat wordt moeilijk. Als ik het tasje nog lager doe dan zie je vooral zadel & teugels enzo denk ik.

(heb nog wel voorbeeldfilmpjes van andere posities moest iemand daar interesse in hebben, maar dit gaf dus voorlopig het beste/fijnste resultaat vond ik ;) ).