Eczeemdekens, welke blijft het langst heel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welke deken?

Shires Sweet Itch Full Neck
3 (5%)
Epplejeck Itch Free Full Neck
4 (7%)
Rambo Sweet Itch Full Neck
39 (76%)
Horsegear Sweet Itch Full Neck
5 (9%)

Totaal aantal stemmen: 51

antje_vip

Eczeemdekens, welke blijft het langst heel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 11:33

Mijn liefste paardje heeft helaas wat eczeem en door het schuren gaan de dekens redelijk snel stuk. Nou wil ik eens kijken naar wat andere merken en modellen, maar welke stof/merk is nou het stevigst? Heeft iemand ervaring met deze dekens? Of hebben jullie een ander merk welke heel goed werkt? En is duurder in dit geval beter? Wat veel vragen :+

Ik zet de poll opties hieronder in een link:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _4489.html

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2301.html

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _1998.html

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _5949.html

MarliesV
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 11:37

⚠️ MarliesV kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Aukelizzy

Re: Eczeemdekens, welke blijft het langst heel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:28

Ik werk in een grote ruitersportzaak en wij hebben de beste ervaringen met de Rambo en Horsegear. Enigste nadeel van de Rambo is dat hij iets smal valt aan de voorkant, waardoor hij bij een breder paard nogal knijperig kan gaan zitten.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:34

Ik heb met mijn shet af en toe een andere deken geprobeerd maar kwam altijd weer bij de Boett.
Vanwege de sterke stof (rollen en schuren met bomen en pony's ging deze toch meestal meerdere jaren mee) pasvorm en de goede bescherming van hals en buik. Goed te repareren als er toch een scheur in kwam.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 13:08

MarliesV schreef:
Er is een centraal topic over zomereczeem, daar kan je vraag prima in.
[MD] [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Heb even voor je getemd.

Daar sneeuwt je vraag zo snel onder :) Of ik moet 377 pagina's gaan doorlezen

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:10

Rambo... echt onbetwistbaar Rambo..

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:13

Goede ervaringen met horsegear!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:16

Ik heb voor mijn paard een Horsegear en een Shires. De Horsegear past net iets beter bij mijn brede paard dan de Shires en ik heb niet de indruk dat de ene steviger is dat de andere. Wel heb ik bij beide dekens de buikflap iets in moeten laten korten omdat die net onder de koker uitkwam.

Solleke_Noah
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:18

Rambo Sweet Itch Hoody is echt een mega sterke stof! Dus als je vooral stevigheid zoekt dan raad 'k Rambo dekens aan.

Zelf heb 'k de Snuggyhoods omdat mijn paard echt compleet ingepakt moet (ook benen, koker etc is ingepakt) http://www.snuggyhoods.com/

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:25

Onze Rambo vertoonde na 1 jaar al gaatjes, 1,5 jaar daarop steeds grotere scheuren en een baasje die het zat was om de boel telkens te repareren.

Hij heeft dus 2,5 jaar lang geleefd. Bij ons is het deken seizoen echt van de lente-zomer-herfst.

Wat ik fijn vind aan de Rambo is dat de deken stevig in elkaar zit. Nadelen vond ik:
- Dat de hals te krap was voor mijn speknekpony.
- Het enkele bilkoord dat binnen de kortste keren erg vies, klip sluiting ging op een gegeven moment niet meer open...
- De buikvlap bedekt net niet de hele buik.
- De oorgaten zitten veels te dicht bij elkaar.

Ik heb nu de EJ deken besteld, kijken hoe die ligt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:27

Wij hadden ook Rambo, maar de laatste was echt prutkwaliteit -O- Ik heb er toen over gemaild en volgens hen was het normale slijtage...
Verder wel een hele fijne deken!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 15:31

Hier geen problemen met kapot schuren, maar met groepsgenootjes die er maar wat graag scheuren in happen. Score tot nu toe:
- Pagony (model weet ik even niet): pasvorm verkeerd voor dit paard, hals te kort en stof scheurde snel.
- Topreiter: lichte maar dunne stof. Binnen korte tijd volledig in twee stukken gescheurd (achterste helft eraf), maar is gemakkelijk te repareren met de naaimachine.
- Rambo: stevige, zware, semi-onverwoestbare stof. (Semi, want hij moet hier regelmatig vanwege winkelhaken in de reparatie.) Past redelijk, maar hals is net te kort en gedeelte bij de oren komt dus niet precies uit.
- Shires: blijft door een vreemd toeval tot nu toe helemaal heel. Past goed, maar is bij de hals net aan de nauwe kant.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 15:30

Even een schopje. Ik ben voor Horsegear gegaan. Een maand later is de gesp er al afgegaan bij het stiksel. :(

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:32

Zou ik zeker even mee terug gaan!
Mijn Horsegear gaat al voor het tweede seizoen mee, voor mij geen andere deken!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:11

Mijn horsegear gaat ook voor het tweede seizoen mee. Nu moet ik zeggen dat mijn paard hem geen heel seizoen op heeft, hij word afgewisseld met de Shire maar de horsegear word wel het meest gedragen. Inderdaad gewoon even terug gaan. Dit lijkt mij toch onder de garantie vallen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:12

Hier is de Shires (als enige) nog steeds heel. Zelfs nadat de groepssamenstelling op de wei wat gewijzigd is en het bewuste paard aan alle kanten vol met schrammen en happen zat.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:17

De shires bevalt me hier op mijn brede paard enorm goed. Ligt er nu het tweede seioen op en is helemaal heel. Ook de grote buikflap bevalt goed.

Ej heb ik in huis gehad en direct terug gestuurd, wat een dun flut stofje. Misschien valt het in de praktijk mee maar ik had er geen fijn gevoel bij.

Rambo heeft hem nog nooit gepast in andere deken dus niet geprobeerd. Al voelde ik daar in de winkel weinig verschil in stof met de shires terwijl de prijs wel enorm verschilt.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:22

Hier ook goede ervaringen met de horsegear! Goede pasvorm. Ik heb hm nog maar anderhalve maand, dus heel veel kan ik er verder ook niet over zeggen, maar de deken houd zich tot nu toe heel goed!

FloorVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:13

Hi bokkers! Ik weet niet of het hier mag, maar ik heb ook nog een vraagje over een eczeemdeken dat ik heb besteld. Ik ben voor de epplejeck gegaan maatje 195. Mijn hafje is best dik dus dacht ik dat een maatje groter (normaal 185) toch beter zou zijn. Deze is toch ietsje te groot, maar vraag mij af of dit kwaad kan of niet. Lijkt me wel een fijne stof!

Hier nog een foto van mijn hafje met deken om.
http://www.bokt.nl/img/avatar/9xUVFf.jpg
http://www.bokt.nl/img/avatar/hdEEfi.jpg

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 14:37

Ik heb EJ bericht gestuurd, ben benieuwd.
Floor jouw foto's zijn héél klein, maar iets te groot lijkt me minder erg dan iets te klein. Volgens mij past die wel.

FloorVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:26

Afbeelding

FloorVR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:27

Ik denk dat die groter is:)
In ieder geval wel al bedankt!

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:48

ik gebruik voor mijn IJslander een De Meulenkamp deken. Toen ik mijn paard kocht kreeg ik deze deken erbij. Vorig jaar verschillende keren moeten repareren en begin van het jaar maar eens een nieuwe gekocht. Die oude heb ik zeker 6 jaar gebruikt. In afwisseling met de Pagony van Eppleljeck. De Meulenkamp is niet goedkoop maar die van de Epplejeck is nog niet eens twee zomers meegegaan. Ze hebben hem helemaal stuk getrokken. En de kudde is niet veranderd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-17 14:55

Nog even een opdeet: mijn kapotte deken is door EJ gemaakt (op hun kosten). Tot nu toe is ie nog heel dit eerste seizoen. Hij wordt dag en nacht gedragen