Verzekering halverwege jaar opzeggen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Verzekering halverwege jaar opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 12:58

Ik heb mijn nieuwe premie gekregen voor de ziektekostenverzekering en in combinatie met de nieuwe voorwaarden bij Xcellent heb ik besloten mijn paard uit de verzekering te gaan halen. Jammer, ik was altijd tevreden over hippozorg, maar ben straks alleen al 700 euro per jaar kwijt aan premie en eigen risico voordat ik iets uitgekeerd krijg. Dit jaar 1 rekening gehad van 200 euro en kreeg wel geteld 7,50 uitgekeerd -O- Mijn paard mankeert niet vaak iets over het algemeen, ik heb ook heel wat jaren de verzekering niet aan hoeven spreken.
In combinatie met andere ellende die ik om mij heen hoor met deze verzekering ben ik er wel een beetje klaar mee.

Maargoed, ik wil graag de verzekering stop zetten, over 2 weken loopt dit verzekeringsjaar af. Nou heeft mijn paard sinds afgelopen week toch wat symptomen die ik niet helemaal vertrouw, komende week laat ik de veearts komen en hoop dat ook gelijk een diagnose te krijgen (rontgenfoto) en in het slechtste geval zou het kunnen zijn dat het een kiesextractie wordt op de kliniek. Ik denk niet dat dat binnen 2 weken gedaan kan worden, waar doe ik verstandig aan?
Zou het mogelijk zijn om na een paar maanden de verzekering op te zeggen? Krijg je dan gewoon de resterende premie terug, ook als er al schade is geweest in het nieuwe verzekeringsjaar? Iemand ervaring? :D

karuna
Drukke kabouter

Re: Verzekering halverwege jaar opzeggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:02

Geen idee. Maar ben wel klaar met deze verzekering. Volgens hun is er alleen naamswijziging geweest maardaar geloof ik geen bal van. Ben nog aan het worstelen met een uitkering na inslapen waar ik recht op bheb. En een drama na opzegging na verkoop jonge tinker. Ze geloofden de verkoop niet. Hadnetjes schriftelijk en tekefonisch opgezegd maar kreeg toch rekening en aanmaning.

Een grote zooi daar

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:04

Ja verschrikkelijk.. ik hoor ook zo veel ellende om mij heen met deze verzekering. Daarom vraag ik het ook liever hier, en niet een hen zelf ;)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:08

Na de behandelingen tegen de verzekering zeggen dat het paard is verkocht (terwijl je dat niet hebt gedaan) en de verzekering wilt opzeggen.
Of is dat heel slecht??

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:09

Ruzie om uitkering heeft te maken dat voorwaardes zijn gewijzigd na naamswijziging. Alleen is post die brief kwijt geraakt en wist ik niks van degrote verandering. Namelijk uitkering bij dood wordt uitkering bij dood bij accuut lijden. Aangezien da eerste keer niet wilde inslapen heeft paard nog week moeten lijden en was het geen accuut lijden meer. Dus geen uitkering in de ogen van deze fijne verzekeraar door een fout van mijn da.

Ze wilden bij mij copy verkoopcontract omdat ze niet geloofden datjonge tinker verkocht was. Ben daar een paar wekenzoet mee geweest ze te overtuigen dat dier echt weg was. Grrr

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:10

als je verzekering een jaar heeft gelopen of hij Daarna bij mijn weten per maand opzegbaar.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:16

blackstar schreef:
Na de behandelingen tegen de verzekering zeggen dat het paard is verkocht (terwijl je dat niet hebt gedaan) en de verzekering wilt opzeggen.
Of is dat heel slecht??

Dat is een slecht idee, dat heet frauderen.

Snap dat je van je verzekering af wil, heb de mijne ook opgezegd dit jaar, echter wel voor hij weer inging voor en jaar. Wat er in de voorwaarden staat vond ik nogal onduidelijk (Dat stuk over per maand opzegbaar) leek mij niet zomaar te kunnen.
Reden voor mijn opzeggen was vergelijkbaar met de jouwne, ze betalen slecht uit (als in Eigen risicol is omhoog en per gebeurtenis zelf lappen) nou dan kan ik voor 700 euro heel wat zelf aan mijn paard laten verspijkeren. (als ik hem nooit verzekerd had gehad was ik nu 4200 euro rijker, daarvanaf zeg 1000 voor dierenartskosten afgelopen jaren, dan had ik nu 3200 euro meer op mijn bankrekening gehad. En ja, als hij keer in draad springt of zo kan dat best paard duizend euro kosten, maar ik was er klaar mee. (ik had trouwens alleen de zwarte verzekerd, de anderen niet)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 07-05-17 13:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:16

Liezel1 schreef:
als je verzekering een jaar heeft gelopen of hij Daarna bij mijn weten per maand opzegbaar.

Dat dacht ik ook! Is bij mijn autoverzekering bijvoorbeeld wel zo. Ik heb de verzekering al 7 jaar.
Het aan moeten leveren van een copy van het (ver)koopcontract geeft mij dan wel weer het idee dat je de verzekering niet zomaar kan opzeggen, tenzij je paard verkocht wordt.

Ik wil het wel eerlijk doen, zeggen dat mijn paard verkocht is terwijl dit niet zo is doe ik niet.

Voor mij precies hetzelfde Sjolvir, wil niet weten wat ik over had gehouden als ik niet verzekerd had :o Maar ik kan de kosten dragen als er wel een keer een flinke rekening komt, met 700 euro per jaar kun je daarbij al snel een aardig potje maken!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:26

Eigenlijk een krankzinnige reden. Je kunt toch de vrxekering willen stopzetten om de meest uiteenlopende redenen. Die ze eigenlijk geen biet aangaat. Kan best dat ze door mijn ge eikel over de uitkering ze extra moeilijk doen over stopzetten. Had dat netjes flink eerder gedaan dus maar bij hun verloren gegaan, en ja als er dan rekeningen en aanmaningen komen ga ik die niet betalen wat ik ze ook netjes heb gemeld meteen na binnenkomst. Maar ja ze dachten dat ik gewoon niet wilde betalen maar tinker nog wel had ze wilden ook nog het orgineel hebben. Maar die krijgen ze niet voor het geval dat. Heb een copy gemaakt die naast orgineel gelegd daar een foto van gemaakt en die gemaild en copy per post opgestuurd. Ze wisten heel zeker dat ik ermee zou frauderen denk ik. 8)7 Best schokkend -:(- na zo een lange tijd verzekerd te zijn geweest en op die inslaping na nooit iets gedeclareerd.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-17 13:33

In de voorwaarden staat dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand en dat de verzekering ieder moment op te zeggen is na verlengen (dus na het eerste jaar)

Zat jij bij de verkoop nog in het eerste jaar, Karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 13:35

Nee absoluut niet twee jaar volgemaakt zou aan derde jaar beginnen.