Nu mijn oude trouwe kentaur chaps het na 12 jaar begeven hebben ben ik op zoek naar nieuwe. Maar mijn maten blijken niet zo gemakkelijk te vinden.
Ik zoek een super soepele leren chap. Wat ik namelijk vaak heb is dat de chap op mijn kuit wel strak zit, maar daaronder even breed blijft staan. Hij moet dus aansluiten.
Dan mijn maten. Een kuitmaat van 40 in combinatie met een hoogtemaat 48 (grond tot knieholte) is zeer moeilijk te vinden. Het materiaal van de kentaurs is helaas veranderd, waardoor de nieuwere niet meer netjes aansluiten om mijn enkel.
Ariat Concord is er in verschillende kuit en lengtematen. De L-tall is 16,5 inch kuitmaat en 19,5 inch lengtemaat. En de M-tall is 15,5 inch kuit en 19,5 inch lengte.
Ik vind dit een zeer fijne soepele leren chap, rijd er al jaren tot volle tevredenheid mee.
FatCat
Geplaatst: 02-05-17 14:17
Tredstep? Ik heb de Liberty half chaps. Leer is erg fijn, rits zeer sterk. Ze hebben ook heel veel maten:
ik weet niet wat je budget precies is, maar ik heb zelf de ariat concorde chaps. (ik heb lange en hele smalle benen. en ook haast geen enkel dus alles is standaard te groot)
rijlaarzen heb ik nu van epplejeck. ik kan nu zelf laarzen vinden op maat voor onder de 150 euro. en nog compleet leer ook
MerelV
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-17 16:57
Ariat concord zat niet mooi helaas. Tredstep ken ik niet, ga ik eens naar kijken. Bedankt zover!
Budget heb ik niet echt, als het goed past heb ik er ongeveer 200 euro voor over