Zoals de titel al verklapt, ik ben soms best onzeker in de omgang met paarden (en zeker paarden die ik niet goed ken). Mijn onzekerheid gaat een beetje met ups en downs, de ene keer heb ik er meer last van dan de andere. Het uit zich voornamelijk op de grond, in het zadel heb ik er gek genoeg nauwelijks last van. Ik word vooral onzeker als een paard zich niet 'braaf' aan het halstertouw gedraagt. Dus drammerig of opdringerig worden, of opeens ergens van schrikken en daarbij een flinke ruk aan het touw geven. Ik kan best wat hebben, en word ook echt niet angstig als een paard wat fris of vrolijk is.
Van mezelf ben ik sowieso al een onzeker en introvert persoon die nogal makkelijk over zich heen laat lopen (figuurlijk dan hè
). Hierdoor weet ik van mezelf dat ik vaak geen duidelijke leider naar het paard toe ben. Dit is voor zowel het paard als mij erg frustrerend. Vandaar ook eigenlijk dit topic, omdat ik er zelf eigenlijk een beetje in vast loop. Heeft iemand misschien tips om van mijn onzekerheid in de omgang met paarden af te komen?Sorry, als dit topic in het verkeerde forum staat.
.
. Als ik met een paard niet ik niet (goed) ken bezig ben op de grond vind ik al snel dingen spannend. Wanneer ik een paard goed ken heb ik er nauwelijks last van, bv mijn verzorgpaard met wandelen, hij stuitert alle kanten op, wil draven en duwt je aan de kant, maar daar heb ik geen last van (word na een paar minuten gelukkig al minder)