Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heel pijnlijke bulten en soms kunnen we er ook echt een tijd niet door trainen. 
Mette schreef:Ik gebruik al jaren Frontline spray, nadat ik op Bokt een topic opende over rare bultjes op mijn paard haar benen. Ze zat er helemaal onder, na 30 teken op 1 been ben ik opgehouden met tellen. Van de DA kreeg ik toen de Frontline spray. Elk jaar haal ik 1 flesje, spray dat eens per maand op haar benen en geen teek meer te zien
Koper schreef:Kokosolie. Dat werkt echt súpergoed. Je moet wel niet-ontgeurde olie pakken, dus de olie die naar kokosnoot ruikt. Juist de geur weert teken en vliegen.
Je moet het wel elke dag even aanbrengen. Ik smeer het 's ochtends op de kroonranden, gezicht, oksels en omgeving uier/koker, nooit meer een teek gezien. Behalve 1 keer in mijn ruin zijn bilnaad, die ik sindsdien ook maar meeneem met smeren.
Mette schreef:Ik gebruik al jaren Frontline spray, nadat ik op Bokt een topic opende over rare bultjes op mijn paard haar benen. Ze zat er helemaal onder, na 30 teken op 1 been ben ik opgehouden met tellen. Van de DA kreeg ik toen de Frontline spray. Elk jaar haal ik 1 flesje, spray dat eens per maand op haar benen en geen teek meer te zien
Mette schreef:Ik spuit het niet op het hele paard, maar idd de plekken die jij noemt. Met een borstel wrijf ik het dan uit. Vaak ook nog lichtjes met een doekje rond naar neus, omdat ze daar ook nog wel eens teken aan blijven hangen.
Bedoel je dat de frontline niet meer te krijgen is? Ik heb hem vorige week nog gekocht!
tinker_sally schreef:Ik heb butox besteld voor haar, helaas nog niet binnen gekregen.
Wordt eind volgende week verwacht.
Ze staan nu op een andere wei en gisteren zaten er 5 hele kleine teken op haar neus.
En vandaag weer.
Maar ze zijn zo klein dat tekentang ze niet te pakken krijgt, dus morgen gaat er een pincet mee.
En hoop maar dat ik de butox snel binnen heb en het gaat werken.
mirgino schreef:tinker_sally schreef:Ik heb butox besteld voor haar, helaas nog niet binnen gekregen.
Wordt eind volgende week verwacht.
Ze staan nu op een andere wei en gisteren zaten er 5 hele kleine teken op haar neus.
En vandaag weer.
Maar ze zijn zo klein dat tekentang ze niet te pakken krijgt, dus morgen gaat er een pincet mee.
En hoop maar dat ik de butox snel binnen heb en het gaat werken.
werkt dat voor vliegen dazen en teken?