Paard in bruikleen geven. Welke voorwaarden? Bedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Paard in bruikleen geven. Welke voorwaarden? Bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-17 16:13

Ik kan mijn paard evt in bruikleen geven. Ik wil voorlopig eigenaar blijven en contact houden. Beestje zeker twee maal per week rijden. En haar mee naar naar Epe nemen.
Over welke voorwaarden moet ik zeker denken als ik met iemand ga praten die haar in bruikleen wil hebben?
Welke zaken moet ik absoluut niet toestaan?
Welke bedragen zijn gewoonlijk gaande?
Ze komt dan bij hun in het land te staan.
Ik wil dat de hoefsmid die haar al 8 jaar beslaat dat blijft doen; ik wil die kosten betalen.

Hoe is het jullie vergaan? Ik hoor het graag.

tengeltje11

Re: Paard in bruikleen geven. Welke voorwaarden? Bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:16

dus als ik het goed begrijp geef je haar in bruikleen,maar wil jij wel 2/week rijden,haar meenemen en bepalen welke smid komt?

dan zou ik gewoon een bijrijden zoeken ipv in bruikleen.

bij bruikleen doet en beslist de persoon die het paard in bruikleen neemt,normaalgezien alles.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:25

Wanneer je het paard nog 2x per week zelf wilt blijven rijden en mee gaat nemen op vakantie lijkt het mij meer dat je praat over gedeeltelijk lease dan bruikleen.
Bij bruikleen heb ik altijd het idee dat de lener het dier volledig tot zijn/haar beschikking heeft net zoals bij volledige lease.

Zaken als niet verplaatsen qua locatie tenzij goedkeuring van jou, wat mag er wel/niet mee gedaan worden (springen,sgw, buitenrijden), wie betaald wat bij da kosten, wat is de opzegtermijn, mogen ook derden erop rijden, welke aantal dagen per week jij rijdt en hoe dat afgesproken wordt bij onregelmatige dagen, zou ik zeker vermelden in het contract.

Apple

Re: Paard in bruikleen geven. Welke voorwaarden? Bedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:00

Dit klinkt inderdaad meer alsof je een bijrijder moet gaan zoeken :-)

Ik heb ook ooit een half jaar lang een paard in bruikleen gehad. Wij konden toen eigenlijk alles zelf bepalen, paard kwam naar ons toe met al haar spulletjes. Kosten van stalling was voor ons, kosten HS en van eventuele intentingen/Da kosten voor de eigenaar.
Was een prima regeling :-)