De vraag staat eigenlijk al hierboven maar ik zal een kleine toelichting geven
Mijn paard krijgt normaal altijd op stal (winter) 's ochtends en 's avonds een bakje met voer. Zodra ze naar binnen gaan weet hij dat er voer in zijn bak zit en dat er hooi hangt. In de zomer op de wei krijgt hij alleen na het werken een bakje voer. Om de overgang van stal naar de wei wat in elkaar over te laten lopen ben ik het krachtvoer af aan het bouwen. Maar vanaf deze week wil ik hem al geen krachtvoer meer geven terwijl hij nog op stal staat. Maar wat zal mijn paard dan denken?
Hij zal vast in de gaten hebben dat er geen voer is aangezien normaal eerst zijn voerbak aanvalt
Zal hij denken: oh vergeten, of ben ik stout geweest of ..? Zal hij het na 1 dag al vergeten zijn of wacht bij nog steeds iedere dag op zijn voer? Helpt het om zijn voerbak weg te halen of dit helemaal raar?
Volgend jaar wil ik hem geen krachtvoer geven aangezien hij vrij weinig doet (of vitamine supplementen) maar stel dit is 1x op een dag. Hij hoort natuurlijk het voer in de voerbak vallen en andere paarden eten. Is dit zielig als hij dit hoort maar niks krijgt?
Ik ben hier gewoon benieuwd naar, wil mij graag meer verdiepen in hun denken. Zo deed ik gisteren de deur dicht maar waarschijnlijk lette hij niet op schrok en stootte zijn hoofd. Zal hij dan denken @#$%$* baasje ?
Alvast bedankt. Andere voorbeelden qua denken zijn ook welkom
Ze kunnen die verbanden niet leggen. Hij zal inderdaad nog wel op z'n voer wachten voor een tijdje, omdat het gewoonte is dat hij voer krijgt wanneer hij naar stal gaat. Maar wanneer dit geen gewoonte meer is, zal hij niet anders weten.

"