Strand wassenaar met paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNicolx

Strand wassenaar met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 10:21

Hallo!

Vraagje voor de bokkers aan de kust!

Wil volgende week dinsdag met paard naar het strand.
Eerste instantie was het plan Noordwijk,maar dat wordt mij sterk afgeraden ivm files rondom keukenhof. Heb je daar bij Wassenaar ook nog last van?

Nu zie ik op de site van de gemeente wassenaar dat je daar van 15 mei tm 15 september overdag niet op het strand mag, dus dan ben ik nog op tijd. Mag je dan gewoon beide kanten op?

Ik heb opgezocht dat het 11.16 eb is, wil proberen om half 11 op het strand te zijn. Maar gezien het kleine 2 uur rijden is vanaf Arnhem moeten wij zeker om 8 uur weg rijden. Hoe zit het met de files op de a12 in de vakantie periode?

Verder nog iemand tips of tricks?

Celiien

Re: Strand wassenaar met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:31

A12 richting den haag is áltijd druk, ook in de vakantieperiode. Daarnaast is de Raamweg richting scheveningen afgesloten, dus iedereen gaat via de seytwendetunnels, en zo zal je ook moeten naar wassenaar tenzij je over voorschoten wil en je op een 50km weg komt met elk stoplicht verkeerscamera's.

Ik zou kijken of je niet wat later weg kan.. tussen 8-half 10 is t nu chaos mbt verkeer op de a12 richting den haag.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:04

Thnx voor je reactie! Later weg kan wel, wilde t liefst met eb op t strand zijn. 11.15 uur is t eb

Als we uur later (9 uur) vertrekken in arnhem zijn we 12 uur op het strand. Rijden we wel achter de files aan (rond half 11 bij den haag)..

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:10

Via Meijendel kan je mooi naar het strand rijden (+- 4 km naar het strand en weer 4 km terug). Je hebt daar veel parkeergelegenheid en meestal valt de drukte mee. Wel moet je dus eerst een stuk door de duinen rijden voor je op het strand bent. Je mag daar wel gewoon overdag rijden voor zover ik weet.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:12

De meeste drukte is op de A4 bij de afslag Lisse naar de N207 en op de A44 bij afslag Sassenheim.
Je zou de A44 kunnen nemen en dan een afslag later nemen bv Voorhout of Rijnsburg en dan binnendoor naar Noordwijk(erhout) (via duin naar t strand) of Noordwijk Langevelderslag (direct op t strand)

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:34

Hindo2 schreef:
De meeste drukte is op de A4 bij de afslag Lisse naar de N207 en op de A44 bij afslag Sassenheim.
Je zou de A44 kunnen nemen en dan een afslag later nemen bv Voorhout of Rijnsburg en dan binnendoor naar Noordwijk(erhout) (via duin naar t strand) of Noordwijk Langevelderslag (direct op t strand)

Ik kom niet over de A44 en a4 en bij Lisse. Ik kom via de A12, bij Bodegraven eraf de N11 op volgen tot Wassenaar.

@marjo1996: dank voor de tip, 8 km nog door het duin vind ik echt te zwaar voor een paard dat nog nooit op t strand is geweest, en ook nog een trailer reis heeft. daarbij loopt mijn vriend mee, we willen echt zo op t strand zitten. We willen echt ff kort anderhalf uur t strand op.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 11:42

Dan moet je lekker parkeren in de kuil, bij wassenaarse slag. Wel je mestschep meenemen!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:49

Ja die parkeerplaats had ik ook in gedachte. En die gaat mee!