Van oude rubberen rijlaarzen jodhpurs maken???

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

whisper14

Van oude rubberen rijlaarzen jodhpurs maken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 15:02

Ik heb ff vraagje zou je van oude rubberen rijlaarzen zelf jodhpurs kunnen maken? Ik heb zo veel van die rubberen laarzen liggen van mijn dochter die ze nooit draagte, dus dacht wat moet ik er mee, misschien iemand iedeeen en tips??

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 15:15

Ik heb zoiets gedaan ooit, ik heb ze flink ingekort tot een soort hoge jodphur hoogte. Ik gebruik ze nog altijd met uitmesten (om op m'n mesthoop te staan om te vlakken en niet m'n leren jodphurs te vernaggelen daarmee). Echt aanrader! (heb spijt van wat ik in al die jaren aan rubberen rijlaarzen heb weggegooid die had ik mooi kunnen gebruiken).

Gewoon afknippen, blijft prima, rafelt niet (bij mij), scheurt niet in.

whisper14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-17 15:20

Ja dat wil ik ook mijn dochter heeft dus leren rijlaarzen en ik heb toen voor op stal gewoon rubberen gekochte maar die wil ze dus niet aan en ze groeit hard dus als ik jodhpurs ga kopen blijf ik aan de gang en rubberen rijlaarzen heb ik genoeg in verschillende maten. Heb je foto's van je zelf gemaakte jodhpurs??

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 21:31

Zo zijn ze nu bij mij:
Afbeelding
Je kunt ze ook wat lager maken natuurlijk. Dan zou ik zo'n lipje voor en achter erin snijden, dat vind ik bij jodphurs zo makkelijk met aantrekken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie