springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_1903

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 18:17

Afbeelding
hey allemaal,

hebben jullie tips om je te laten onthouden hoe je je jumping parcour onthoudt??? ik vergeet altijd naar waar ik moet rijden op een jumping. hoe onthoud ik dit makkelijk? ik mag het parcour maximum een kwartier verkennen en dan moet ik gaan inrijden en mijn jumping al doen. het is een wild en rap paard die altijd heel enthousiast is bij het springen

dus help me!!

Laurievc

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:29

Probeer eens met de kleuren/namen van de hindernissen te werken. Dat wil wel eens lukken :) Het zelf helemaal lopen en dan je ogen toedoen en het je zo proberen te herinneren.

Hoe meer je parcours gaat lopen hoe sneller/beter het gaat :)

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 18:47

Inderdaad kleuren onthouden, en tijdens het inrijden (als het mogelijk is) kijken naar hoe de rest het rijd.

Heb zelf ook moeite om parcours te onthouden, maar dit helpt vaak. :j

silkeshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 19:00

eerst parcour afstappen- dan aflopen - en dan het parcour nog eens overlopen met je vinger
en met kleuren werken

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:45

Ik verplaats je topic naar WD-V( Wedstrijd, vragen en discussies), omdat dit een wedstrijd gerelateerde vraag is :)

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:27

Herhalen is nog altijd de key. Vlak voor je begint ook even weer je rondje met je vinger door het parcours wijzen. Desnoods een ezelsbruggetje, maar of je die tijdens het parcours onthoudt is een andere vraag :=

Ldekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 20:55

ik let ook vaak op de sprongen als 5 een hindernis is die je zo
Voorbij kan rijden dan denk ik vaak aan de kleur als het bijv een roze is. Soms is er wel eens een parcours dat je bijv 3 hebt je de bocht doorgaat en 4&5 al ziet dus dan kan je ze bijna niet voorbij rijden