Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nps

Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 16:02

Ik ben aan het overwegen (of in ieder geval aan het orienteren) om een tweedehands trailer te kopen, anderhalf tot 2 paards. Ik heb zelf 1 paard maar wel een redelijk grote (en in ieder geval lange). Ik heb geen moeilijke eisen, maar ook geen ervaring met trailers kopen. Vandaar deze vragen - wat is een redelijke prijs voor een gebruikte, tweedehands anderhalf- tot 2 paards trailer? Waar moet je op letten, bestaat er een soort APK keuring voor trailer, of anders gezegd - hoe kan je het best voorkomen een wrak te kopen? Puur om alvast een beeld te hebben bij de kosten en waar ik op moet letten. Alvast bedankt!

Elegance

Re: Waar op letten bij aanschaf tweedehands trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:25

Neem bij voorkeur iemand mee die verstand heeft van trailers. Een mooie trailer kan vol gebreken zitten. Banden controleren op kleine droogtescheurtjes. Ook al heeft de band voldoende profiel, de meeste banden zijn aan vervanging toe door droogtescheurtjes (ouderdom). Wanden goed checken op zwakke plekken: niet alleen visueel maar ik gebruik zelf altijd een stuk gereedschap, bijvoorbeeld een klein hamertje. Als je bovenaan begint te kloppen en steeds verder naar onderen gaat en het geluid wordt steeds doffer: foute boel. Vocht in de wanden tast uiteindelijk ook de (houten) vloer aan. Let ook op met "nieuwe bodems". Even opletten of er niet een nieuwe vloer bovenop de oude vloer is gelegd. Dit is slechts een 'lapmiddel', leg maar eens een gezonde appel tussen de rotte appels... Wat remmen betreft, de staat daarvan is pas echt goed te zien als de remtrommels worden verwijderd.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:26

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:39

nps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 17:58

Ha sorry, niet echt gezocht ;) Dank voor het leesvoer!

Ik zou het liefst ronde de 1500 uit willen komen, max 2000 als dit reeel (geen idee wat een fatsoenlijke prijs is voor een nette tweedehands). De auto die ervoor komt is een VW Transporter T5 1.9 TDI bus, max trekgewicht 2200 kg. Mijn lieve vriend zal in de eerste instantie rijden tot ik mijn aanhangerrijbewijs heb.