Vorig jaar met haar begonnen met trailerladen. Ze was een enkele keer met de trailer geweest ivm verhuizen. Maar nu wilde ik graag dat ze goed kon trailerladen zodat we samen op pad kunnen. Mijn merrie is 23. Vorig jaar wilde ze er helemaal niet op. Ik heb 6 maanden met haar getraind en zo was het me gelukt om met haar een weekendje weg te gaan. Alleen op het moment van had ik toch een behoorlijk probleem om haar op de trailer te krijgen. Met name door mijn spanning. Dus heb het in de winter even zo gelaten en nu weer gestart om toch buitenritjes wat verder weg te kunnen maken. De training van vorig jaar was niet helemaal blijven hangen. We hebben even wat stapjes terug genomen. Maar nu mijn probleem want ik kan er niks over vinden en ik heb een klein beetje het gevoel dat ik blijf steken. Want mijn paard loopt zelf de trailer op dat is geen probleem. Ze blijft alleen niet zo lang staan. Hoe train je dat? Want ik denk dat ik nu eigenlijk niet met de stang moet beginnen. Terwijl ik weet als die dicht zit is mijn probleem voorbij. Ze duwt er dan even tegenaan en neemt gelijk een stapje naar voren. Maar nu gaat ze er steeds weer uit en het lukt niet om haar dan te laten stoppen. Wie heeft er tips met wat ik nu moet oefenen.

(met druk bedoel ik natuurlijk zachte druk)