slotje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xhaflinger

slotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:10

...
Laatst bijgewerkt door xhaflinger op 02-04-17 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Re: Hoeveel uur buiten voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:13

Je zegt het zelf al, de stal voor jou is perfect. Arm dier, niet paardwaardig en snap niet dat je je paard dit kunt aandoen. Ongelofelijk dat mensen dit hun paard nog aandoen. En ik ben echt niet tegen een stal. Triest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:13

Is er geen land waar ze straks op kunnen?

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:18

Heb je het al met de pensioneigenaren besproken?
Misschien kan er nog een stukje wei opgeofferd worden om een paar paddocks bij te maken?
Of kunnen er meer dieren bij elkaar zodat de groepjes langer buiten kunnen blijven en je met meerdere mensen ze om de beurt buiten en binnen kunt zetten?

luffwinny

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:21

Als eigenaar weet je dit van te voren, toch het belangrijkste wat je vraagt van te voren als je naar een stal gaat kijken. En ts wil niks horen over een andere stal, welzijn van haar paard vind zij niet belangrijk.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:22

Een betere plek kun je je niet voorstellen,maar je paard is er ongelukkig? Euhhhh

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:22

Het klinkt wel apart, je kan je geen betere plek voorstellen.
Maar toch komt je paard zo weinig buiten.
Wat is er dan zo goed aan de stal verder, dat je het zo'n goede plek vindt?

Verder zijn er toch geen tips te verwachten?
Jij hebt je paard ergens gestald met de mogelijkheden die er zijn.
Daar moet je dan mee leven en je paard ook.

Misschien een verzorgster zoeken die overdag je paard naar buiten kan doen?

Gaat je paard dan wel zomers in de wei, of is dat er niet?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:39

Wat reageren sommige van jullie gelijk fel op de TS, relax! Je kent de hele situatie niet. TS, kun je geen afspraken maken daarover met andere stalgenoten? Wij hebben een groepsapp en helpen elkaar altijd uit de brand.

xhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 21:41

Harvey1 schreef:
Wat reageren sommige van jullie gelijk fel op de TS, relax! Je kent de hele situatie niet. TS, kun je geen afspraken maken daarover met andere stalgenoten? Wij hebben een groepsapp en helpen elkaar altijd uit de brand.

Dankjewel! Ik was gewoon benieuwd of mensen ook bekend waren met zoiets en hoe ze er mee om zijn gegaan, maar ja blijkbaar ben ik meteen een slechte eigenaar. Terwijl mensen mij of de stal geeneens kennen. Ik hoopte op een gesprek waar niet meteen zo fel zou worden gereageerd, maar helaas... Ik ga is kijken of er inderdaad mensen open staan om paarden in groepjes naar buiten te doen. Dankjewel voor je tip.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:41

Fel? Het is gewoon niet goed te praten, en als ts aangeeft dat een andere stal geen optie is ben je gewoon egoïstische bezig. Ik vind dit gewoon onder dierenmishandeling vallen ( paard geeft het ook aan lees ik uit het verhaal van ts).en mijn paarden staan ook gewoon snachts op stal.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:42

xhaflinger schreef:
Harvey1 schreef:

Dankjewel! Ik was gewoon benieuwd of mensen ook bekend waren met zoiets en hoe ze er mee om zijn gegaan, maar ja blijkbaar ben ik meteen een slechte eigenaar. Terwijl mensen mij of de stal geeneens kennen. Ik hoopte op een gesprek waar niet meteen zo fel zou worden gereageerd, maar helaas... Ik ga is kijken of er inderdaad mensen open staan om paarden in groepjes naar buiten te doen. Dankjewel voor je tip.

Dat snap ik! Niks van aan trekken. ;-) Wij hebben 2x per week binnen of buiten zet dienst en zo komen alle paarden elke dag buiten! Misschien een idee, succes!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:44

Mijn tip is om snel vrienden te maken daar op stal, en uit te zoeken met welke andere paarden jouw paard eventueel samen kan staan :) dan kan je bijvoorbeeld onderling afspreken, dat als een van jullie naar stal gaat, dat diegene allebei de paarden samen los kan zetten. Als een stalgenoot overdag haar paard en de jouwe samen een uurtje (of meer) buiten zet, en jij doet datzelfde in de avond, dan komen beide paarden gewoon alsnog extra uurtjes buiten :) en hoe meer mensen er mee doen.., hoe langer ze lekker naar buiten kunnen. Misschien passen er wel meer als 2 paarden in de paddock/pak? Dat kan je zelf het beste inschatten.
Mijn ervaring komt van stallen waarin weidegang in de winter niet altijd mogelijk is, ik ken zo ook stallen waar je je paard maar maximaal 1 uur buiten mag zetten wanneer er al andere 'wachtenden' in de rij staan om hun paard ook even buiten te zetten. Mijn tip is dus... overleg met je stalgenoten, misschien kunnen jullie paarden wel samen los.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:44

Wanneer ik zal verhuizen is weidegang het allerbelangrijkste. Vind het gewoon vreemd dat dat dus niet voor iedereen zo is..
Wij kunnen nu wel met oplossingen komen, staldiensten etc,maar je zegt zelf dat er eigenlijk te weinig plek is voor het aantal paarden. Mijn advies is dan dus, op zoek naar een andere stal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:51

Tuurlijk weer die OP leeg

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:52

Kinderachtig als je niet hoort wat je wilt horen je alles weghaalt.. hoop dat je serierues gaat nadenken dat dit geen leven voor je paard is en je eigenbelang opzij zet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: slotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:54

Aangezien de beginpost is verwijderd plaats ik hier een slotje.