eerste jumping

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_1903

eerste jumping

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-17 17:26

hoi, ik heb 1 mei een eerste jumping van 60-70cm hoog, geen probleem voor mij want ik rij normaal 120cm. maar de hoogte doet er niet aan toe nu. het zit dus zo: dit i mijn eerste officiële jumping! ik moet het met een pony doen namelijk Picasso en hij crost altijd super hard. hoe krijg ik hem onder controle? tips? en nog iets anders is dat ik verschrikkelijk bang ben dat ik mijn parcour vergeet... ik kan hem maar 1 keer gaan verkennen. er staan wel bordjes met 1, 2, 3, ... maar toch ben ik bang dat ik het vergeet omdat ik niet veel tijd zal hebben om na te denken want het zal heel heel rap gaan. hoe onthoud ik dit nu het best???

xkim2511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:03

Wat leuk dat je binnenkort je eerste springwedstrijd hebt. Je pony onder controle krijgen is vooral iets wat je thuis moet oefenen. Je kunt allerlei oefeningen doen met een paar simpele hindernissen, om te zorgen dat jij het tempo onder controle hebt. Probeer bijvoorbeeld in een lijntje met twee simpele hinderenissen, om een paar meter na de eerste sprong halt te houden. Je pony leert om te wachten voor de tweede sprong.
Neem voordat je start aan het parcours rustig de tijd. Je hebt 45 seconden de tijd om na het groeten je parcours te starten. Kijken nog even rustig je parcours door en begin daarna pas aan je parcours.

jesss_amigo

Re: eerste jumping

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:19

Leuk hoor je eerste officiële jumping! Wat betreft controle zijn de tips hierboven gegeven. Wat betreft het parcours te onthouden. Neem je tijd met verkennen. Loop hem desnoods drie keer. Daarna met je hand vanaf een afstandje de lijntje volgen. Ik weet niet of de inrijpiste naast de wedstrijdring ligt: maar kijk ook een paar keer naar de andere deelnemers voor jou. Hoe die het parcours rijden. Zie je ook meteen waar evt de moeilijkheden zitten.

En vergeet vooral niet te genieten ! De parcoursen staan vaak heel logisch ingedeeld. Vaak leid het parcours vanzelf wel de goede weg.

Heel veel succes +:)+