Eerste wedstrijd starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myequihorses

Eerste wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 16:33

Hoi bokkers,
Binnenkort wil ik mijn aller aller eerste wedstrijd starten bij de KNHS. :D ben wel eens mee geweest op wedstrijd voor het gevoel wat heel leuk was. nu wil ik b1 starten met mijn paard. :) Maar eigenlijk heb ik geen idee hoe ik dat moet voorbereiden. Mijn wedstrijd is pas eind mei en ik weet hoe hij loopt en reageerd op vreemd terrijn want dat hebben we allemaal al geoefend :) dus hebben jullie tips zodat mijn eerste keer wedstrijd een goede ervaring voor mijn paard en voor mij is? Groetjes

diannnne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:55

Zorg ervoor dat je op tijd bent zodat je in ieder geval niet in tijdnood komt. Maak van tevoren ook een lijstje wat je allemaal mee moet nemen, zodat je niks vergeet (wel zo handig :) ). Maar het belangrijkste is dat je er plezier in hebt. Heel veel succes alvast! *D

FasKaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:48

Leuk! Ik heb binnekort ook mijn eerste wedstrijd als je paard langere dikke manen heeft, wat is dan leuk om ermee te doen ipv knotjes?

Ldekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:49

FasKaya schreef:
Leuk! Ik heb binnekort ook mijn eerste wedstrijd als je paard langere dikke manen heeft, wat is dan leuk om ermee te doen ipv knotjes?

Je hebt nu ook een manier van knotjes maken met lange manen je moet dat ong de helf een vlecht en dan uit einden door begin halen en van het uiteinden weer een begin maken maar dit staat allemaal op youtube! Weet aleen niet of het goed blijft zitten

friesiszwart

Re: Eerste wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:38

een hengstenvlecht maken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:47

- zorg dat je een half uur van te voren aanwezig bent
- maak een lijst van dingen die mee moeten
- zorg dat je paard al helemaal klaar is de avond ervoor. En als je in de middag start kan je hem in de ochtend klaarmaken als dit lukt met de reistijd.
- vet je spullen 2 dagen van te voren in mocht je dit willen doen.
- zet alles klaar
- babydoekjes zijn altijd handig om terplekke de laatste of nieuwste vlekken weg te krijgen
- regel een eigen voorlezer
- houd rekening met eventuele in/uitloop
- reserve teugels, beugelriemen, laarzen (als je die hebt), extra rokbroek, handschoenen kunnen altijd handig zijn al heb je ze maar bij. Want je zou het maar nodig hebben.

Verder een goed humeur en heel veel goede zin :D

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:53

Leuk! Zorg inderdaad dat je de proef vaak oefent, bijvoorbeeld in je les. Zo kan je instructeur nog wat tips geven. Maak een dag van te voren al een lijstje van alles dat je mee moet nemen. Denk aan een voorlezer!

O en btw, er bestaat geen B1 ;)

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:55

sennaxpaddie schreef:
Leuk! Zorg inderdaad dat je de proef vaak oefent, bijvoorbeeld in je les. Zo kan je instructeur nog wat tips geven. Maak een dag van te voren al een lijstje van alles dat je mee moet nemen. Denk aan een voorlezer!

O en btw, er bestaat geen B1 ;)

In Belgie wel volgens mij ;)

SGorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:57

In Belgie wel volgens mij ;)[/quote]

Oh haha, ja ik weet niet hoe het daar zit :)

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:58

Ik rijd al jaren wedstrijden dus ik zal even beschrijven hoe ik het altijd doe.

1. Kijk goed hoelaat je moet starten, als dit 's ochtends is zorg dat dat je de dag van te voren alles klaar hebt. Als het 's middags is kan je meestal op de dag zelf poetsen en knotjes maken. (Wassen en spullen poetsen kan het beste ook een dag of 2 van te voren.)
2. Kijk op de dag zelf nog even op startlijsten.nl om te kijken of de start tijden niet veranderd zijn.
3. Zorg dat je optijd bent, anders ga je misschien stressen en dat is niet handig.
4. Maak van te voren even een lijstje met wat je allemaal mee moet nemen, de eerste keren is dit heel handig.
5. Neem altijd een emmer mee, daarin kan je nog een borstel, babydoekjes en andere dingen doen. En dan kan je paard na afloop ook even drinken.
6. Heb vooral heel veel plezier!

Nou volgens mij is dit het wel, heel veel plezier en succes!

Ellebel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:11

Doe een joggingbroek of regenbroek over je mooie witte broek aan en hou je shabrak zo lang mogelijk in een hoes houden zodat daar ook geen vlekken op komen.

Succes!!

x_sientje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:18

Ldekker schreef:
FasKaya schreef:

Je hebt nu ook een manier van knotjes maken met lange manen je moet dat ong de helf een vlecht en dan uit einden door begin halen en van het uiteinden weer een begin maken maar dit staat allemaal op youtube! Weet aleen niet of het goed blijft zitten

wat ik dan doe:
-ik maak een matje.
het is heel makkelijk, het ziet er leuk uit en het blijft heel goed zitten!

xx
/3