Afkortingen MijnKNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melewel94

Afkortingen MijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 10:55

bij sommige wedstrijden op mijnKNHS staan er bepaalde afkortingen voor een klasse. iemand enig idee wat deze zouden kunnen betekenen? ik vermoed dat het wel te maken heeft met pony's/paarden maar ik wou het toch even voor de zekerheid vragen! :j

Afbeelding

rien10

Re: Afkortingen MijnKNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:03

Een paar kan ik wel zo bedenken.
Pa = paard
Po = pony
B = of een B pony of de categorie B.
Bx zou dat Bixie zijn?
L1 = de categorie L1 maar wat nu de DP daarvoor is weet ik ook niet, en kan ik zo snel op de KNHS site ook niet vinden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:05

Ik dacht in eerste instantie dat DP stond voor D ponies maargoed.. G ponies zijn er niet..

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 11:09

het gaat idd om de DP en DG de rest ken ik wel :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:11

Ha ha, wij dus ook. Nou, lekker behulpzaam zijn wij.....

Domme Prutser
Dikke Geit?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 11:16

Afbeelding

de eerste letter staat al voor dressuur/springen :')

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:43

Dressuur Paarden
Springen Paarden

Maar de G?? Misschien even contact opnemen met de vereniging?

Toffhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:59

De P is van pony, de G is van paard. Dus DG is dressuur paard, DP is dressuur pony.
BxA is Bixie rubriek A
Bx is Bixie
BxB1 is Bixie rubriek B1

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:00

Sg samengesteld?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:02

Zo veel mogelijkheden wat de afkortingen zouden kunnen zijn. :')
Hoeveel moeite zou het zijn als de betreffende vereniging in hun vraagprogramma even de afkortingen zou vermelden?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:23

miss_lizje schreef:
Hoeveel moeite zou het zijn als de betreffende vereniging in hun vraagprogramma even de afkortingen zou vermelden?

ja inderdaad, maar ik heb het bij meerdere gezien, dus ik denk dat het toch iets algemeens is, of vaak gebruikt? zou anders iets zijn voor de KNHS om het ergens te noteren of eender wat. als beginnend wedstrijdruiters is dit toch wel handige informatie :j

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:26

Springen Groen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:33

Melewel94 schreef:
miss_lizje schreef:

ja inderdaad, maar ik heb het bij meerdere gezien, dus ik denk dat het toch iets algemeens is, of vaak gebruikt? zou anders iets zijn voor de KNHS om het ergens te noteren of eender wat. als beginnend wedstrijdruiters is dit toch wel handige informatie :j

Niet alleen voor de beginnend wedstrijdruiter. Ik heb voorheen wel wedstrijden gereden zelfs met die papieren protocollen. Nu het digitaal is lijkt het allemaal veel makkelijker, maar nu ik er een paar jaar uit ben geweest snap ik ook maar weinig van de KNHS aanmeldprocedure. Zo is er nu wel BB, maar zonder geldige startkaart kan je niet inschrijven via MijnKNHS. Dus moet je weer los gaan mailen naar de betreffende vereniging. Daarin is de KNHS bijna net de belastingsdienst. "Leuker kunnen we het niet maken, en ook niet makkelijker" :')

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:51

miss_lizje schreef:
Melewel94 schreef:

Niet alleen voor de beginnend wedstrijdruiter. Ik heb voorheen wel wedstrijden gereden zelfs met die papieren protocollen. Nu het digitaal is lijkt het allemaal veel makkelijker, maar nu ik er een paar jaar uit ben geweest snap ik ook maar weinig van de KNHS aanmeldprocedure. Zo is er nu wel BB, maar zonder geldige startkaart kan je niet inschrijven via MijnKNHS. Dus moet je weer los gaan mailen naar de betreffende vereniging. Daarin is de KNHS bijna net de belastingsdienst. "Leuker kunnen we het niet maken, en ook niet makkelijker" :')

ik heb me gelukkig in kunnen schrijven via mijn ruiterpaspoort, en via de lidmaatschap van de manege kan ik dan de startpas aa aanvragen.

opzich is het me allemaal wel redelijk duidelijk, alleen wat betreft selecties/kringen is het allemaal nog wat Chinees voor mij :')

m'n bijrijdpaard staat ook gelukkig al geregistreerd bij de KNHS.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:02

Ben je er al achter gekomen? Want nu ik ook richting starten mag denken kom ik deze afkortingen ook weer tegen.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-17 11:08

miss_lizje schreef:
Ben je er al achter gekomen? Want nu ik ook richting starten mag denken kom ik deze afkortingen ook weer tegen.

Toffhee schreef:
De P is van pony, de G is van paard. Dus DG is dressuur paard, DP is dressuur pony.
BxA is Bixie rubriek A
Bx is Bixie
BxB1 is Bixie rubriek B1

ik hou deze afkortingen wel aan haha... en zou ik het tegenkomen op een wedstrijd die deze afkortingen gebruikt, zet ik gewoon wel bij het inschrijven duidelijk neer van "paarden dressuur B" (in mijn geval) dan moet dat denk ik wel goedkomen ;)