Ik zit met een probleem en ben op zoek naar mensen die hetzelfde reeds ervaren hebben of me mogelijks kunnen helpen.
Ik heb thuis 4 hengsten, en je kan al begrijpen dat het soms vrij moeilijk is om ze samen te zetten.
Mijn haflingerhengst stond zo al enkele weken samen met mijn kleine pony op de wei. Uiteraard vechten ze wel eens, maar dan is het duidelijk om te spelen en laten ze elkaar na een tijdje weer met rust.
Gisteren ben ik echter samen met mijn vader in de wei moeten vliegen omdat mijn haflinger zo tekeer ging dat mijn kleine pony niets meer kon doen. Mijn shetlander heeft vorige zomer een van zijn ogen kwijtgeraakt en is al zijn vuur kwijt... Hij lag plat tegen de grond terwijl die andere echt op hem zat en beet, men haflinger leek wel gek geworden... Hij heeft zo nog al een keertje een ander paard van ons zeer ernstig verwond.
Ik zit nu een beetje met de handen in mijn haar wat ik met hem kan aanvangen. Voor de rest is hij echt een superlief paard en zal hij nooit iets naar een mens ofzo doen. Ik heb hem al van kleins af & hij is bij mij zo mak als een lammetje... Ik ben hier echt sterk van verschoten.
Momenteel staat hij dan maar apart op de wei, maar ik weet niet goed wat ik nu moet aanvangen.
Nog wat meer bezigheid voor zoeken, ze gewoon weer samen zetten binnen enkele dagen, .... ?
Ik heb mss niet echt een hulpvraag, maar zou toch graag eens jullie reacties horen!
Negatieve commentaar mag achterwege gelaten worden, ik heb mijn paarden al jaren en ze komen bij ons zéker niets tekort
!!!

Je shetje is verzwakt en kan het niet voor zichzelf opnemen. Zo nodig een draadje spannen waar de shet wel onderdoor kan en je hafje niet. Of het zaakje eraf bij de shetlander, die heeft er volgensmij toch niet zoveel aan behalve hormonen waar hij geen kant mee op kan.