Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dianaw33 schreef:Eten of aan het werk zetten. Meer opties heb je niet op korte termijn.
Je kunt proberen om de tijd die de ander weg is langzaam uit te bouwen, van heel kort, een paar minuten, en dan elke dag een minuutje langer als de anders stil blijft maar dan kun je niet op korte termijn lang weg, en zul je er elke dag aan moeten oefenen.
Diane_Basje schreef:Paard is een kuddedier, niet zo raar dat als hij alleen achterblijft dat hij tekeer gaat. Je kan het wel irritant vinden, maar je zal zelf een oplossing moeten zorgen. Afleren is haast onmogelijk, heel langzaam wennen en kleine kans van slagen

) door het lint als ik met Rena weg ga.... in de wei gaat die net zo lang door tot ze door de draden heen rent. Dus die moet echt op stal. Daar breekt ze de boel ook af en dreigt over de deur heen te springen dus die gaat rondom dicht
) en het eten toch gevonden heeft, eigenlijk heel rustig is en het allemaal wel meevalt...tot ze Rena wel weer hoort dan en het voor mij lijkt of ze de hele tijd tekeer is gegaan
Vandaar dus ook op stal met eten. 

Antheman schreef:Helaas heb ik er ook 1 die niet alleen kan zijn. Ik heb met hem afgesproken dat hij dat ook niet meer hoeft. Dus gaat hij mee, of is er gezelschap wat achter blijft.
Lolala73 schreef:Paarden erbij zijn in mijn situatie geen optie, handpaard zou af en toe leuk zijn maar ik rijd in een bak iets verderop, dan moet hij mee , onhandig. Ook ga ik met het ene paard wel vaak op wedstrijd en dan kan hij niet mee...