Als het om motoren gaat en alles eromheen heb ik daar wel aardig wat ervaring mee opgedaan in de loop van de jaren 
Ik heb zelf ook zo'n set op mijn motorhelm, ideaal voor muziek maar vooral navigatie en overleg met reisgenoot. Dus zo groot is de stap dan niet om deze te gebruiken tijdens het paardrijden.
Er zijn een paar kleine probleempjes die wel op te lossen zijn:
- werkt met een microfoon die vlak voor de mond gehouden moet worden. Deze zit normaal in de helm, bij veel hippische instructiesets kan de zender verder van de mond, hangt b.v. gewoon om de hals van de instructeur/trice.
- motorset werkt met luidsprekers die in de helm gemonteerd worden. Je moet dus een set hebben waar je een oortje in kunt pluggen (vaak eigen aansluiting ipv 3,5mm jack plug)
Technisch gezien zijn er twee systemen:
- meest gebruikt en goedkoopste is een set die via bluetooth werkt. Wat ik merk is dat mijn bt set in het open veld prima werkt, goede kwaliteit en goed bereik. Rijden we tussen bomen of gebouwen dan gaat de kwaliteit van het geluid bij rijder naar rijder communicatie behoorlijk achteruit. Ben dus wel benieuwd hoe dit zou werken in een binnenbak.
- andere techniek is als bij een portofoon met een ptt (push to talk) knop. Bereik is groter (maar dat is bij bt al geen probleem), hoe de gevoeligheid voor bomen/gebouwen zit weet ik niet.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar praktijkervaringen.
Alexandra__ schreef:Maar ik kan voor een schappelijke prijs aan motor headsetjes komen en was dus benieuwd of dit wat is !

Welke heb je op het oog?
Pascalle90 schreef:Ik heb afgelopen jaar wel een keer een motor instructie setje gebruikt tijdens een (carnaval) kür op muziek en dat ging echt perfect!
Welke set gebruikten jullie en was dat binnen of buiten? Je noemt het al instructieset, kwam dat van een rijschoolhouder of was dat een communicatiesetje voor motorrijders onderling?