Moser Max 45 voor shet? Tips gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Moser Max 45 voor shet? Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:21

Ik wil graag een eigen machientje aanschaffen maar heb eigenlijk niet zo'n zin om 300-400 euro uit te geven. Nu las ik een paar keer dat mensen de Moser Max opscheermachine ook gebruikten om een 'heel' paard mee te scheren. Maar dat waren vast geen shetlanders :-)

Wie heeft daar wel ervaring mee of kunnen me een tip geven voor een goedkopere machine?
Geluid maakt niet zo uit, gewicht wel ivm vorm van reuma.

Wie heeft goede tips? :-) Alvast bedankt!

dravergekkie

Re: Moser Max 45 voor shet? Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:32

Gaat prima hoor :)

Heb zelf de Moser Rex en zelfs daarmee kom ik prima door shetlander vachten heen.

Heb er alleen nog nooit een héle pony mee geschoren (Heb zelf ook nog een grote machine) maar scheer wel de borst/hals ermee weg.

ProudOfPrideJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:42

Ik heb een heiniger saphir, dat is een opscheermachine maar kom hier perfect door de dikke vachten heen. Heerlijk licht in gewicht ook, is geloof ik maar een halve kg! Ik scheer er hele lichamen mee (kruising minixshet). Je hebt 2 varianten, met accu of met stroomsnoer, ik vind hem ideaal!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 17:12

Ik heb ook de moser max 45, daar heb ik de benen en het hoofd van mijn welshje mee geschoren. De hele pony had niet gelukt. Hij zat al aardig in een berenvachtje. De scheerkop is ook best smal, dus je bent ook wel even bezig om een hele pony te scheren.

Je woont bij mij in de buurt toch? Je mag hem wel een keer proberen als je overweegt om hem aan te schaffen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 13:14

Bedankt voor de reacties.
Super lief van je ukkiepuk! Ik ga nog even goed inlezen, misschien kom ik op je aanbod terug :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 00:01

Ik heb hem zelf maar gewoon nieuw aangeschaft. Stalgenoot was er ook helemaal lyrisch over. Voor 120 euro kan ik niet mis gaan lijkt me.