paard maakt zichzelf los

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

paard maakt zichzelf los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 04:03

hallo bokkers

Zoals de titel al zegt: mijn paard maakt zichzelf los.
Ik heb verschillende knopen geprobeerd alleen het lukt haar steeds weer.
Weet iemand iets waardoor ze zichzelf niet kan losmaken?

EliseXJoelle

Re: paard maakt zichzelf los

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 04:10

Zo'n trailer elastiek.

Mijn paard trok net zo hard tot het touw doorschoot. Heb toen een elastiek voor de trailer gekocht met paniekhaak. Hij heeft nooit gehangen ofzo, maar wel geleerd dat trekken niet werkte

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 04:13

Door de ring waar je je paard aan vast zit, kun je een uitgeplozen dun strotouwtje rond vastknopen. Dun genoeg dat als je paard gaat hangen, deze kapot knapt. Aan dat touwtje, zet je je paard met een flinke dubbele knoop vast. Zo kun je een stevige knoop maken, maar komt je paard toch los in geval van nood. Neem een halstertouw die niet te dik en te stug is zodat je zelf makkelijk kan knopen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 04:30

Ze trekt zichzelf niet los, ze maakt de knoop waaraan ze vast staat telkens los. Heb verschillende geprobeerd maar mevrouw is haar slimme, eigenwijze zelf en heeft na een paar weken wel door hoe ze zichzelf los krijgt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 04:35

Dat bedoel ik ook. Als je haar halstertouw aan een dun strotouwtje vastmaakt, kun je zelf een flinke knoop maken, zonder dat het onveilig is. Ik ken geen enkel paard die een gewone dubbele knoop los kan krijgen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 04:38

Afbeelding

Zo dus.
Alleen zou ik het strotouwtje nog iets dunner uitpluizen zodat hij makkelijker breekt in een noodsituatie.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:07

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 08:56

Haha, lekker slim paard!

De knoop bij het halster maken ipv bij de vastzetring, dan kan ze er niet bij om hem los te frummelen :Y) .

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 15:11

Bedankt voor de tip iedereen!
Ik ben uiteindelijk gegaan voor het trailer elastiek, mevrouw was er niet heel blij mee en probeerde hem tevergeefs los te maken :D

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:07

ik heb ook zo'n slimmerik, en steek gewoon het uiteinde van het touw nog een keer door de lus heen.
(en ik gebruik een paardenknoop die niet kan dichtschuiven als eraan gehangen wordt :-) )

tot nu toe heeft ze dat nog niet door :-D

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:11

Slim paard. Gewoon leren dat ze stil blijft staan zonder vast te staan. Zo dus. (let niet op het zomerpostuur van dit paard)
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 12:06

dianaw33 schreef:
Slim paard. Gewoon leren dat ze stil blijft staan zonder vast te staan. Zo dus. (let niet op het zomerpostuur van dit paard)
[ [url=m/T3qaVG.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n paard staat op een boerderij naast de kalveren. Tegenover haar stal en de poetsplaats is een lange, volle bak met kuilvoer voor de koeien en ik denk niet dat ze de kans laat liggen om daar wat uit te halen ;)

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:21

Op de foto achter en voor dit paard: de kuilberg en hooischuur vrij toegankelijk. Direct links, een grasberm, verderop rechts, het hek open naar 20 hectare grazige weides. Wie niet sterk is moet slim zijn, daar zijn trainingsmethodes voor. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:23

Paard kan prima leren stil staan met verleidingen. Hier staan ze ook altijd los, 1.5 hectare toegankelijk gras dat op hun wacht maar ze blijven netjes staan,ook als ik even uit beeld ga. :) Gewoon een kwestie van kordaat zijn en belonen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:24

Tabasco op het touw }:)
Nee even zonder gekheid. Ik had ook zo'n grapjas die zelfs knopen los haalde. Ik bleef hem corrigeren en uiteindelijk leerde hij dat het toch echt de bedoeling was om te blijven staan. :Y)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:24

yaraxnarvika schreef:
dianaw33 schreef:
[ [url=m/T3qaVG.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n paard staat op een boerderij naast de kalveren. Tegenover haar stal en de poetsplaats is een lange, volle bak met kuilvoer voor de koeien en ik denk niet dat ze de kans laat liggen om daar wat uit te halen ;)

Stilstaan is stilstaan natuurlijk, dan doet het er niet toe wat er een paar meter verderop ligt. Dus als jij, zoals yaraxnarvika zegt je paard leert dat ze stil blijft staan zonder vast te staan dan is dat precies dát: stilstaan (en niet af en toe toch een stapje om uiteindelijk bij de kuil uit te komen).

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 09:31

Jeetje rustig allemaal Ik heb een trailerlijn nu, dus ze kan zich niet meer losmaken

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:28

Wat is een trailerlijn?

Mijn vorige Haflinger flikte het een keer om onder de stang door (stang kapot gedrukt met die dikke haflinger reet) naar achter te lopen. Terwijl die veiligheidshaakjes ed ernog aan zaten. Hij was van voor al los, maar moest wachten tot ik de stang eraf had gehaald. Dat deed meneer dus niet. Ging in de achteruit, zakte iets met zijn achterbenen en drukte alles uit fatsoen. Ben toen zoooo vreselijke boos geworden, omdat hij niet luisterde. Heb hem er weer terug in gezet en wel 10 keer herhaalt en hij moest verplicht blijven wachten, totdat ie er flauw van werd. Heeft het daarna nooit weer gedaan. :)

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:45

De knoop aan de kant van het halster maken en niet aan de muur. Andersom dus.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:49

Afbeelding

een trailerlijn

paard kan dus geen knopen meer losmaken

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 11:51

Jongens ik heb een trailerlijn, het werkt en ze maakt zichzelf niet meer los. Reageren hoeft dus niet meer