Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maximuss schreef:Ik weet dat het eigenlijk niet netjes is maar ga in een goede ruitersportzaak (met een mooi assortiment bp's) eens uitgebreid gaan passen en onthoudt het merk, model en de maat van de BP die het beste zit. En zoek die dan tweedehands...
Mijn ervaring is dat duurdere bp's veel beter te dragen zijn (comfortabeler) dan goedkope merken.
Qua merken denk ik dan aan airowear, hows racesafe, Rodney Powell, uvex, sir Lancelot (mooie prijs), enz...
Hij moet achter inderdaad niet te lang zitten, sowieso niet te lang, als je valt moet hij ook niet recht in je zij prikken. Ik zou ook eerder een maat te groot dan te klein kopen, dan kan je extra veel dikke kleding eronder dragen, zoals een dik vest of zo. En inderdaad is het slim om bij ruiterzaken te passen wat voor model je lekker vind zitten en welke maat
Succes x tennan schreef:Een bodyprotector uit één stuk zit minder lekker dan een met blokjes.
Het is vooral belangrijk dat hij goed past: hij moet goed aansluiten, maar je moet nog wel kunnen bewegen. Ook moet de achterkant niet te lang zijn, want dan komt hij tegen je zadel aan.
Ik raad je aan vooraf bodyprotectors te gaan passen in een winkel, dan weet je wat je fijn vindt en welke maat je moet zoeken.
Aerowear zat echt meteen prima bij mij!