Welke (junior) laarzen voor een dunne kuit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Welke (junior) laarzen voor een dunne kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 14:13

Mijn chaps zijn een beetje aan hun einde gekomen en na een zoektocht voor nieuwe chaps ben ik ook maar gaan kijken naar laarzen. Helaas kan ik geen chaps vinden die ik mooi vind en die mijn oude goed kunnen opvolgen.

Dus ben ik naar laarzen gaan kijken, alleen... ik heb hele dunne kuiten en zie bij veel merken dat zelfs de xxs soms nog te groot is. Nu zag ik toevallig een maattabel van Petrie met junior laarzen (Sydney en Melbourne) en toen gloorde er weer hoop :D Zijn er nog andere merken met junior/'kinder'laarzen in het assortiment?

Mijn 'eisen':
- Liefst standaardmodel en het liefst geen maatwerk
- Voetmaat 38 of 38,5 (laatste zijn mijn Ariats jophurds)
- Kuitmaat zit rond de 30/31cm
- Hoogte moet ik nog eens goed meten, maar zit zo rond de 40-43cm
- Met rits + voorkeur elastiek
- Leer, leersoort maakt niet veel uit
- Gebruik is ongeveer 3/4 keer per week
- Liefst mat leer, geen lak of andere franjes

Zijn er ervaringen met verschillende modellen voor smalle kuiten? Mijn enkels is een nog grotere ramp, die zijn ook heel smal.

Graag hoor ik ervaringen :D

IrishDraught

Re: Welke (junior) laarzen voor een dunne kuit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:01

Cavallo junior (als die nog bestaan) divoza had ze 5 jaar geleden.
Zonder glitters en lak.
Deze hadden hele mooie smalle enkels

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:07

Klopt Cavallo Junior heb ik ook met kuitmaat 32,5/33 cm en voetmaat 38.5.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:26

Dank jullie voor de tip!

Gisteren met meten komt de hoogte bij mij tot 42cm en kuitmaat 34cm. Cavallo heeft een hoogtemaat van 44cm, ik weet niet of dat nog gaat zakken. Het gaat inderdaad ook om smalle enkels en dus ook een rits.

Daarnaast zie ik ook dat De Niro wel deze maten (42,5/34) standaard in het assortiment heeft. Dat zou ook nog een optie zijn.

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:12

Ook Horka Junior en QHP Junior Julia zij hele smalle laarzen en gaan tot maat 39 en 40.

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:22

Ik heb hetzelfde probleem als jij, alleen dan nog hoger. Heb echt tientallen laarzen gepast, maar was allemaal te wijd. Uiteindelijk paste er één, Ego 7 Orion. Kende het merk zelf niet, maar wat zijn ze fijn zeg! Heel fijn soepel leer, erg mooi (ze lijken heel lelijk op de foto's op de website van divoza maar ze zijn in het echt veel mooier), echt een aanrader! :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:29

http://www.dokihorse.com/Rijlaars-champ-junior
Ik heb deze laarzen en ben er erg blij mee! Ik heb een smalle bouw, maar het voetmaat 40/41 en ben 1.70m lang, dus het was een flinke zoektocht om betaalbare laarzen te vinden die goed pasten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 22:43

Vandaag een laars gevonden!

Het is uiteindelijk een Ariat geworden! Had een De Niro aan, maar was echt een maat te groot. Toen kwamen ze opeens aan met Ariats, de jophurds heb ik daar ook van en die zitten heerlijk. Ben erg benieuwd!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:28

Maaikevdk schreef:
Ik heb deze laarzen en ben er erg blij mee! Ik heb een smalle bouw, maar het voetmaat 40/41 en ben 1.70m lang, dus het was een flinke zoektocht om betaalbare laarzen te vinden die goed pasten.

Maar is 42cm dan niet heel kort als je 1.70 bent? Ik haal de 1.65 niet eens en heb al 47cm nodig?
Is dat synthetische niet zweterig en blijft dat mooi?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:28

Sakura789 schreef:
Vandaag een laars gevonden!

Het is uiteindelijk een Ariat geworden! Had een De Niro aan, maar was echt een maat te groot. Toen kwamen ze opeens aan met Ariats, de jophurds heb ik daar ook van en die zitten heerlijk. Ben erg benieuwd!

Welk type Sakura, weet je dat?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 11:19

Ariat Heritage Field Contour Zip, ze waren €240, vond ik nog wel schappelijk voor een instapmodel. Mocht het heel er goed bevallen, dan koop ik een keer wat duurdere en ga ik deze houden voor regen en dergelijke.

Ik rij ongeveer drie keer per week en ben van plan bij regen mijn jophurds te blijven gebruiken. Morgen ga ik bij EJ even wat onderhoudsspullen halen.

Vond de 'schoen' van Ariat ook mooier dan die van De Niro, was wat aan de lompe kant, maar kan ook zijn dat het komt omdat die een maat te groot was.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:00

DatBenIkNou schreef:
Maaikevdk schreef:

Maar is 42cm dan niet heel kort als je 1.70 bent? Ik haal de 1.65 niet eens en heb al 47cm nodig?
Is dat synthetische niet zweterig en blijft dat mooi?

Dat valt best mee! Voor het mooie en de dressuur hadden ze wel wat langer mogen zijn, maar met springen zijn ze wel fijn. Het synthetische blijft erg mooi! In de zomer is het wel warm, maar dan rijd ik sowieso vaker met alleen jodphurs.