Prijs nieuwe 2paard trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazygirl1

Prijs nieuwe 2paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 16:06

Volgende maand hebben we onze nieuwe wagen (4x4) en kan er dus gekeken worden naar een 2paards trailer.

Ik kijk op tweedehands websites voor een degelijke tweedehands trailer maar wat kost een trailer nieuw?
Ik wil vooral een veilige en praktische trailer. Ivm garanties (en ook de zoveel slechte aankoop verhalen) is een nieuwe trailer misschien een beter idee. Maar wat kost dat?

Mungbean

Re: Prijs nieuwe 2paard trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:10

Gewoon offertes opvragen van trailers die je interessant vind.
Zoals met alles kun je het zo gek maken als je wilt. Grofweg zo ongeveer tussen de 4000-12000.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 16:13

wij kochten een recente 2de hands iforwilliams in nederland(wonen ook in belgie)
de prijzen daar waren makkelijk 1000 euro minder dan dezelfde 2dehandsen in belgie.

behalve een hele hoop gedoe en geloop om de papieren in orde te krijgen,een hele goeie koop geweest.

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:44

Voor een goede gebruikte 2-paards trailer met 3 mnd BOVAG garantie moet je rekenen op een bedrag van ca. 3000-5000 euro (eea afhankelijk van het merk/type, hout/polyester, accessoires, etc.) Mocht je interesse hebben; ik heb vorige week een mooie polyester Blomert 2P trailer ingeruild, momenteel wordt er een nieuwe vloer ingelegd en krijgt hij een onderhoudsbeurt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:02

tengeltje11 schreef:
wij kochten een recente 2de hands iforwilliams in nederland(wonen ook in belgie)
de prijzen daar waren makkelijk 1000 euro minder dan dezelfde 2dehandsen in belgie.

behalve een hele hoop gedoe en geloop om de papieren in orde te krijgen,een hele goeie koop geweest.

jep, inderdaad, ik heb mijn humbaur voor 1500 goedkoper gekocht dan ze hier in belgie gingen, en die was dan nog maar pas 2 jaar (de belgen waren minstens 4-6 jaar oud of ouder) heeft me 100 euro aan papieren gekost en maanden tijd en dat was het.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:44

ha!
ben al blij dat ik niet de enige ben die daar maanden tijd aan kwijt was.
onvoorstelbaar hoe 'achterlijk' iedereen reageert op nederlandse papieren....bijna onvoorstelbaar...ik heb me daar dood op gevloekt!

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 22:02

Interessant, kan iemand me (via pb eventueel) uitleggen hoe dat allemaal gaat om van uit NL te importeren in BE? Ik heb er wel iets iets van gelezen maar gezien jullie praktijkervaring hebben, is dat steeds welkom.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:11

hog,is al een tijdje geleden.
normaal ging ik die trailer ophalen met de nummerplaten van onze trailer(gemeld aan de verzekering,dan geven ze dat door en is het in orde om er rechtstreeks van de verkoper mee naar huis te rijden).

bij die trailerhandel zeiden ze dat ik eerst ergens naar een nederlandse bureau voor het uitschrijven van de trailer moest,maar heb ik eigenlijk niet gedaan en gewoon,zoals gepland,er mee naar huis gereden.

qua papieren kreeg ik een kaartje mee,zo grootte paspoort,sis-kaart,en daar stond alles op,was een nieuw systeem in nl zeiden ze.
dus hup,naar huis.

daarna moet je naar de douane om hem aan te geven,kost ergens nog geen euro,is puur een formaliteit.
daarna moest ik een gelijkvormigheidsattest aanvragen.
had ik het nummer van gekregen van die handelaar.
dus gebeld,kreeg ik een engels gelijkvormigheidsattest toegestuurd.
was niet ok,moest in nl-fr of duits zijn,dus toen een ander nummer gekregen en na het betalen van 50 euro,een nl-talig gelijkvormigheidsattest gehad.

maar toen kwam het,dat kaartje met alle gegevens op,daar hadden ze op de keuring nog nooit van gehoord,klopte niet,wisten ze niets van,werd ik van hier naar daar gestuurd,was niet voldoende,kenden ze niet,wisten van niets,.....
uiteindelijk zei iemand dat het makkelijker zou zijn als ik de 'ouderwetse' papieren van de vorige eigenaar zou kunnen hebben.

dus met een kleine hoop gebeld naar de handelaar en die had die papieren toevallig nog bij zich.
die heeft hij opgestuurd en daarmee kon ik dus eindelijk door de keuring raken en was alles in orde.

heeft een maand of 2 geduurd,maar vooral een 30-tal telefoontjes van her naar der.

(maar dat was me +1000 euro zeker waard)

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:40

crazygirl1 schreef:
Interessant, kan iemand me (via pb eventueel) uitleggen hoe dat allemaal gaat om van uit NL te importeren in BE? Ik heb er wel iets iets van gelezen maar gezien jullie praktijkervaring hebben, is dat steeds welkom.

Wij hebben redelijk wat Belgische klanten. Via een kantoor van de RDW zorgen we voor een exportdocument, nederlandse kentekenplaat wordt hier ingeleverd. Dit document, samen met de aankoopfactuur en het CVO (certificaat van overeenstemming) is voldoende om bij de Douane in Belgie een Belgisch kenteken te verkrijgen. Dit hebben we zo al vaak gedaan en gaat altijd goed en snel, na bezoek aan de douane met de desbetreffende trailer en documenten kan men gelijk een kenteken meekrijgen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:48

ik heb de mijne bij gap trailers gehaald. zij hadden inderdaad voor een document en export nummerplaten gezorgd.
Daarna moesten wij even langs bij een rdw kantoor. 11 euro ofzo betalen en een handtekening en we kregen wat papieren mee.

Het oude papier mochten we weggooien. Maar hebben dit gelukkig niet gedaan. Bleek dat we het toch nodig hadden.
Daarna ermee naar belgie gereden en dan met de papieren naar een douanekantoor hier gegaan. Nog wat handtekeningen en dan een aantal weken gewacht op het nieuwe roze formulier.
Nummerplaten aangevraagd. verzekering en ermee naar de keuring. En dat was het.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 12:29

idd,bij ons hadden we die oude papieren niet mee gekregen,en daar zat het probleem dan.
gelukkig nog achteraf kunnen krijgen.

laten uitschrijven in nl hebben wij dus nooit gedaan en bleek ook niet nodig.
met roze formulier van de verzekering en de aankoopfactuur naar de douane en daar gewoon vlot de stempel gehad.