Help mijn paard trekt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jijenik11

Help mijn paard trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:32

Ik heb een probleem want mijn paard is meestal heel lief alleen als ik dan wil aangaloperen trekt hij heel vaak zijn hoofd naar beneden

Het is een haflinger en heeft echt een heel zwaar hoofd dus ik kan hem dan echt niet houden ook altijd na een sprong doet ze dat en dan rent ze weg in Galop :( :D ik kan haar dan wel in een volte sturen en dan weer veder gaan alleen het wordt wel heel irritant :j

Het is meestal als ze al een beetje moe is

Ik heb al heel veel dingen geprobeerd maar ik weet echt niet meer wat ik kan doen -O-
Want in draf is ze wel braaf maar als ik dan weer wil aanspringen gaat ze weer :D |(

Dus als jullie tips hebben *\o/* zou ik dat heel fijn vinden :j

Doei x

_LiliM_

Re: Help mijn paard trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:51

Hoi, ik heb momenteel een soort van hetzelfde probleem. Mijn paard is linksom in de galop ook heel zwaar met het hoofd en trekt heel erg hard.

Hoe oud is je paard? En hoe ver in training?

Als tip neem les, rij veel overgangen zodat ze meer op d'r eigen benen gaat lopen en heeeeel veel voltes!

jijenik11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:53

_LiliM_ schreef:
Hoi, ik heb momenteel een soort van hetzelfde probleem. Mijn paard is linksom in de galop ook heel zwaar met het hoofd en trekt heel erg hard.

Als tip neem les, rij veel overgangen zodat ze meer op d'r eigen benen gaat lopen en heeeeel veel voltes!

Ik heb echt precies Het zelfde
Ze is wel al wat ouder rond de 15/16 maar het is niet zon dressuur paard hoor :D

Ik heb ook al 1 x per week les en mijn instructrice zegt dat je je paard aan de gang moet houden maar ookal doe ik dat gaat het soms toch weer mis

jijenik11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:54

_LiliM_ schreef:

Bedankt voor de tips *\o/*

_LiliM_

Re: Help mijn paard trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:18

Haha geen dank, ik rij zelf ook geen dressuur maar alleen maar western. Ik probeer vooral veel gewichts verplaatsing. Voltes groter en kleiner maken, wijken en heupcontrole :D