Lawaaisporen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Lawaaisporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 18:03

Help -O-

Ik had vanochtend les en heb me best wel geïrriteerd aan mijn sporen. Toen ik net de filmpjes zag irriteerde ik me nog meer. Niet omdat ik de sporen constant in m'n paard heb staan, verre van... Dan zouden ze een stuk minder herrie maken _O-
Maar omdat die wielen zo rammelen. Je hoort ze echt constant rinkelen. Wat kan ik hier aan doen? Is het omdat er zand tussen zit? Ik snap er niets van, met gewoon lopen hoor je ze lang zo veel niet...
En ook anderen hebben lang zulke lawaaiige sporen niet. Is het omdat ik zo'n eind onder mijn paard uit kom?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:06

Je sporen proberen je duidelijk te maken dat je je moet omscholen naar western _O-

Nee serieus, ik zou het echt niet weten. Misschien eens een drupje olie er tussen? Succes in elk geval.

LadyMadonna

Re: Lawaaisporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:17

Wd40 :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:23

Nou maak je wel nieuwsgierig welke sporen je dan hebt? Want ik dacht dat je een western ruiter zou zijn :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 18:32

Ineke2 schreef:
Nou maak je wel nieuwsgierig welke sporen je dan hebt? Want ik dacht dat je een western ruiter zou zijn :D

Gewone wielsporen :P
https://www.divoza.com/nl/rvs-35mm-grof-wiel

Alleen dan de goedkope versie met gewoon rechte gaatjes voor de bandjes... Ze zitten verder ook niet echt los ofzo, want ik voel ze niet heen en weer gaan zoals je normaal voelt met een losse spoor...

Maar ik ga een bus WD40 ontvoeren naar stal!!

Want inderdaad, ik klink als een westernruiter, of meer als een boef die de saloon binnen walst... Alleen gaat het dan iets sneller aangezien mijn paard een vrij korte pas heeft :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 22:43

Had ik ook altijd, vooral als ik liep ( bv even naar de kantine) voelde mij net een cowboy dan :D

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:04

Janine1990 schreef:
Ineke2 schreef:

Gewone wielsporen :P
https://www.divoza.com/nl/rvs-35mm-grof-wiel

Alleen dan de goedkope versie met gewoon rechte gaatjes voor de bandjes... Ze zitten verder ook niet echt los ofzo, want ik voel ze niet heen en weer gaan zoals je normaal voelt met een losse spoor...

Maar ik ga een bus WD40 ontvoeren naar stal!!

Want inderdaad, ik klink als een westernruiter, of meer als een boef die de saloon binnen walst... Alleen gaat het dan iets sneller aangezien mijn paard een vrij korte pas heeft :')

De goedkope versies maken inderdaad meer lawaai, omdat deze wieltjes er losser inzitten.

Zelf heb ik Sprenger en deze doen dat niet, maar stalgenoot heeft goedkope deze rammelen ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 12:17

Thanks, dat wordt goedkoop Sprengers scoren op Equitana :D

WD40 heeft namelijk niet echt het gewenste resultaat ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:35

Janine1990 schreef:
Thanks, dat wordt goedkoop Sprengers scoren op Equitana :D

WD40 heeft namelijk niet echt het gewenste resultaat ;(

Onzin, ik heb alleen maar wielsporen van sprenger, de duurdere versies, maar je hoort ze ook.
Heb een pony die dik in het vacht zit, veel huidvet, en als ik mijn sporen niet reinig ben ik ook Lucky-Luke.

WD40 is alleen maar tijdelijk, als iets niets loskomt, is dat een optie.

Onderhouden van je spullen is de sleutel :) , het enige voordeel van dure sporen is dat er geen bramen op het ijzer zitten, maar je moet ze wel schoonmaken, ik gooi ze regelmatig in de afwasmachine.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 09:40

Bramen???

Die van mij zijn niet echt schoon nee :') Maar de wielen hangen er wel erg los in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 22:42

Aah, zal wel iets Vlaams zijn neem ik aan? Ik ken het niet...
Maar zo de betekenis lezende, hebben mijn goedkope sporen die niet...