Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kimmylhh schreef:Mijn laarzen zijn van Umbria en het is niet zo zeer dat de zool piept, maar de hele laars... bij elke kleine beweging kraakt het leer al.
Janine1990 schreef:kimmylhh schreef:Mijn laarzen zijn van Umbria en het is niet zo zeer dat de zool piept, maar de hele laars... bij elke kleine beweging kraakt het leer al.
Wel vreemd... Ik zie dat het een italiaans merk is, dus neem aan dat er ook sprake is van Italiaans leer, dat moet heel zacht zijn. En als jij zegt dat het een rib uit je lijf is geweest, neem ik ook aan dat het met 150 euro niet op houdt...
Want rond de 150 euro kun je nog wel eens minder goede kwaliteit leer hebben. Dit is dan vaak leer van runderen die gewond zijn geweest en dit vertoont dan kleine littekentjes. Vaak is het heel goed te verbergen en zie je er bijna niets van. Mijn oude Mondoni's (oke 4 paar leren laarzen van 4 merken) hadden dit bijvoorbeeld. Deze laarzen waren ook gecoat, er zat een klein plastic laagje over het leer.
Ik kan me voorstellen dat in dit soort gevallen het leer kan gaan piepen. Al hebben mijn Mondoni's nooit gepiept...
Maar als je serieus geld hebt uitgegeven aan je laarzen, is het misschien toch raadzaam om even contact op te nemen met de leverancier. Misschien heeft die een plausibele uitleg.
. Hoe dan ook is het vervelend want ik neem niet aan dat zulke dure rijlaarzen zo horen te piepen... Of is dit normaal en moet je ze eerst nog inlopen? kimmylhh schreef:Bedankt voor de informatie! Mijn laarzen waren in de 300 euro en verwacht dus ook niet dat het leer van slechte kwaliteit zou zijn... Wel heb ik de leveranciers net een mailtje gestuurd en ben nu aan het wachten op een antwoord. Hoe dan ook is het vervelend want ik neem niet aan dat zulke dure rijlaarzen zo horen te piepen... Of is dit normaal en moet je ze eerst nog inlopen?
Janine1990 schreef:kimmylhh schreef:Bedankt voor de informatie! Mijn laarzen waren in de 300 euro en verwacht dus ook niet dat het leer van slechte kwaliteit zou zijn... Wel heb ik de leveranciers net een mailtje gestuurd en ben nu aan het wachten op een antwoord. Hoe dan ook is het vervelend want ik neem niet aan dat zulke dure rijlaarzen zo horen te piepen... Of is dit normaal en moet je ze eerst nog inlopen?
Maar piepen hebben ze nooit gedaan...
kimmylhh schreef:Raar dat de mijne dit wel doen... Hebben jouw laarzen nooit enige geluiden gemaakt?