Vakantie met eigen paarden en huurpaarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Vakantie met eigen paarden en huurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:44

In het najaar willen wij een weekend/midweek op vakantie met onze twee haflingers, naar een gebied waar je heerlijke lange buitenritten kan maken. Aangezien onze verzorgers ook mee gaan, zoeken wij een accommodatie waar er mogelijkheid is om ook 2 a 3 paarden te huren.

De accomodatie hoeft niet luxe te zijn voor ons en de paarden. Voor de paarden is het belangrijk dat ze minimaal een aantal uren buiten kunnen komen, op de wei of paddock. Ivm dikke benen anders van de jongste. Ook is een strenge eis dat er niet te rijk hooi gevoerd wordt, ivm insuline resistentie. Eigen hooi meenemen wordt lastig van een grote baal en ivm plek.

En het liefst niet langer dan 1.5 uur a 2 uur rijden vanaf hoek van Holland. (Bij Rotterdam)

Wie o wie weet een geschikte accomodatie.
Afbeelding

Afbeelding

Licor

Re: Vakantie met eigen paarden en huurpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:46

T leersumse veld..
Wij gaan er altijd heen met hemelvaart en ben super tevreden over de accommodatie!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 22:50

Licor schreef:
T leersumse veld..
Wij gaan er altijd heen met hemelvaart en ben super tevreden over de accommodatie!

Vergeten erbij te zetten, daar zijn we afgelopen jaar geweest. En goed bevallen maar gaan graag de volgende keer weer ergens anders heen, waar we nog niet geweest zijn.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:30

Samoza in vierhouten

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:52

Les Chevaux in Buinen!
Ze hebben vakantie huisjes, niet super luxe maar wel van alle gemakken voorzien.

En het is mogelijk om paarden bij te huren. Accommodatie ligt bij de staatsbossen van Borger-Odoorn waar je dagen lang kunt rijden zonder steeds het zelfde pad te hoeven nemen.

Www.leschevaux.nl

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:59

Manege de poelenburgh in schoorl.
Mooie accommodatie voor zowel mens als paard en prachtige omgeving!

Sunau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 09:01

Horsetellerie in Rheezerveen!
Eigen paarden kunnen mee en extra paarden kun je huren. Op het zelfde terrein als de stal bevinden zich ook mooie vakantiehuisjes/appartementen.
Achter het terrein én aan de overkant van de weg ligt bos met ruiterpaden. Vanuit daar kan je ook doorrijden richting Dedemsvaart of Ommen. Stal zelf heeft binnen/buitenbak, longeercirkel, weidegang, solarium, wasplaats. Ruitme zat voor het parkeren van trailers.
Ik sta zelf met twee paarden daar in pension en ben erg tevreden! :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 20:57

Sunau schreef:
Eigen paarden kunnen mee en extra paarden kun je huren. Op het zelfde terrein als de stal bevinden zich ook mooie vakantiehuisjes/appartementen.
Achter het terrein én aan de overkant van de weg ligt bos met ruiterpaden. Vanuit daar kan je ook doorrijden richting Dedemsvaart of Ommen. Stal zelf heeft binnen/buitenbak, longeercirkel, weidegang, solarium, wasplaats. Ruitme zat voor het parkeren van trailers.

wilde dit net doorgeven. Hier ga ik in april naar toe. Echter alleen de paarden voor ons zelf heb ik een andere accommodatie gevonden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:22

Buinen, Schoorl en Rheezerveen is alleen niet op 1,5 - 2 uur rijden van Hoek :)

Human and Horse Academy in Kootwijkerbroek gaat dit vanaf dit jaar aanbieden in combinatie met Stal Jacobs in Voorthuizen. Dat zit wel binnen die 2 uur rijden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:28

Sunau schreef:

ben wezen kijken en was ook heel tevreden over de accommodatie.
Volgend weekend komen onze paarden naar jullie, voor een korte ruitervakantie.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:38

Ook een goede: Vakantiehuis Peelhoven in Venhorst (Noord Brabant).

Eigen paarden kunnen mee en je kunt ook pony's huren. Alles ligt op hetzelfde terrein. Als je uit de raam kijkt zie je je eigen paarden in de wei lopen. Voor de ruiter zelf oa een hottub.

Meer info op www.peelhoven.nl

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:59

Het Lamoen in Markelo zijn hele fijne mensen daar.
Meerdere pony's huren is mogelijk! Het merendeel is fjord.
Ligt strak aan een mooi gebied om buiten te rijden :)

Sunau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 00:01

friesiszwart schreef:
Sunau schreef:

ben wezen kijken en was ook heel tevreden over de accommodatie.
Volgend weekend komen onze paarden naar jullie, voor een korte ruitervakantie.

Wat leuk! Dan kom ik je daar vast wel tegen volgende week!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:35

manege van loon
bij de loonse en drunense duinen kan je heerlijk rijden!

Schoorlse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:35

Hoi, ik woon sinds kort in Schoorl, en ik heb daar een vakantiehuis bij met ernaast een weilandje met schuilstal. Hebben voorheen schapen gelopen. Nog een grasveld voor tenten of camper/caravan. Bij mij om de hoek is manege Poelenburgh waar paarden bijgehuurd kunnen worden.
Is dat wat voor jullie?

Waar moet de omheining van het weiland aan voldoen? Er is een slootje met knotwilgen omheen en deels schapen schrikdraad deels schapengaas. Ik wil het geschikt maken voor vakantiegangers met paarden dus alle tips welkom!

mariavank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:23

Manege Knollegruun, zelf doe ik er altijd ponykamp maar volgens mij kun je daar ook gewoon zelf op vakantie met je eigen paard. Je hebt daar en minicamping en je kunt heerlijk rijden door de Drentse bossen! Kijk vooral even op de site, het is bij Schoonloo

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:36

Smulhoeve in Kaatsheuvel, bij de Loonse en Drunense duinen

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 17:38

Wij doen dit elk jaar in Markelo bij erve meenderinkboer!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 19:03

Ik ga weer even googelen op jullie aangegeven plekken.
Sommige zie ik wel al dat ze veel te ver zijn, voor een weekend of een lang weekend wil ik ze niet uren op se trailer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 19:05

Schoorlse schreef:
Hoi, ik woon sinds kort in Schoorl, en ik heb daar een vakantiehuis bij met ernaast een weilandje met schuilstal. Hebben voorheen schapen gelopen. Nog een grasveld voor tenten of camper/caravan. Bij mij om de hoek is manege Poelenburgh waar paarden bijgehuurd kunnen worden.
Is dat wat voor jullie?

Waar moet de omheining van het weiland aan voldoen? Er is een slootje met knotwilgen omheen en deels schapen schrikdraad deels schapengaas. Ik wil het geschikt maken voor vakantiegangers met paarden dus alle tips welkom!

En wat zijn de buitenrij mogelijkheden?
We zijn bezig met een camper kopen, althans zus en vriend dus misschien een optie.