Hallo allemaal!
Ik had laatst twee caps. Mijn zwarte hh uit 2009 en mijn blauwe van (ik denk) 2 jaar oud.
Mijn blauwe zit niet meer lekker, en de zwarte vertrouw ik niet meer. (Hij is 6/7 jaar oud en ik ben er eens mee op mijn hoofd gevallen). Dus ik heb van de week een nieuwe cap gehaald.
En dat betekend dat mijn oude zwarte cap 'over' was.. En die heb ik vanochtend gesloopt!
Kijk mee met het slopen van mijn harry's horse cap:
1. Before!

2. Stof van het klepje was op de bovenkant vastgelijmd. En op de onderkant vastgenaaid aan de voorkant, en gelijmd bij de kant van het hoofd. Onderop het klepje zit nog wat schuimachtige stof(?) geplakt.

3. Stof aan de binnenkant van de cap was makkelijk los te krijgeen. Deze zat vast met lijm.

4. Daaronder vandaan kwam:

5. Knop boven op de cap losgedraaid en de stukjes stof eraf gehaald.. Weer was de stof gelijmd

6.

7. Stanleymes erbij om de stof van de buitenschaal te krijgen.

8. De stof was enkel onder vastgelijmd, dus het ging vlot!

9. En toen kon ik de binnen en buitenschaal van elkaar halen.. De binnenschaal is van piepschuim en de buitenschaal van plastic. Dit beschermd dus ons hoofd mede-bokkers!

10. De strook schuimachtig stof die je op de foto's 3 en 4 omhoog ziet staan, zat vast met plakband.

11. Hier de dikte van beide schalen. De binnenschaal is voor op de cap en bovenop wel iets dikker dan hier op de zijkant.

12. En zo zit deze cap dus in elkaar

13. Volgensmij komt deze deuk door een val. (Aan de andere zijkant zit namelijk geen deuk).
Ik ben ooit raar voorover van een pony gerold en daarbij op mijn hoofd geland.
De plastic buitenschaal is een heel klein beetje vervormbaar (bij een grote val zal het dus een deel impact op kunnen vangen), daardoor denk ik dat ik de grond op die plaats heb geraakt en de harde schaal een afdruk in het piepschuim heeft gemaakt.

Bedankt voor het kijken!