Alvast mijn excuses als dit bericht niet correct staat.
Ik ben sinds twee maanden trotse eigenares van mijn knappe bijna 2 jarige hengst Leonardo! Sinds een jaar heb ik mijn ander paard op pensioen gezet. Hij was voor mij een echte leermeester. Mijn droom is altijd geweest om een jong paard volledig op te leren. Ik heb uiteraard eerst goed nagedacht of het wel allemaal haalbaar was etc.. Dus dit is niet zomaar een bevlieging geweest...
Ook, heb ik een goed gesprek gehad met mijn monitrice en ze vond ook dat ik er helemaal klaar voor was. Natuurlijk is het allemaal nieuw voor mij, heel erg veel ervaring met jonge paarden heb ik niet. Hier en daar wel een op een jong paard gereden maar dat is het dan ook.Tot nu toe verstaan we elkaar goed, hij vertrouwd me beetje bij beetje dus dat is al positief. Nu, wat zijn jullie ervaringen, en wat kunnen jullie mij meegeven als tips and tricks? Als Leo er klaar voor is, wil ik hem op het gemak laten kennis maken met eventueel een hoofdstel, of het longeren... Natuurlijk verschillen paarden van elkaar. Ik ben ook van plan om in de toekomst een goede begeleider te zoeken, dus alleen zal ik nooit zijn. Tot nu toe vind ik hem absoluut niet onhandelbaar, dus ik wil wel mijn plan een beetje leren trekken. If that makes sense?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Hopelijk is de foto hieronder zichtbaar.
Leo is een Apache x Sir sinclair