Advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleRus

Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 14:39

Ik ben bezig met een comeback te maken in de paardensport (springen). Op dit moment ben ik bezig met enorm veel gewicht te verliezen ik ben afgelopen maand meer dan 20 kg kwijt geraakt maar wil er minstens nog 70 kg eraf hoe minder gewicht voor het paard des te beter.... wat opzich goed gaat en doe nu zg cutting bodybuilders dieet. Echter ik heb een hardnekkige knieblessure. Mijn knie was erg verstijfd en kon hem niet meer buigen.. nu kom ik inmiddels weer over de 90 graden heen met veel pijn en training. Ik zou toch alvast wat spieren willen gaan trainen op het droge op youtube staan alleen oefeningen te paard en in de sportschool hebben ze net die apparaten niet voor de specifieke paardrijspieren. Of ze hebben ze wel maar dan worden je spieren die lang moeten zijn enorm verkort wat dus je balans verstoord...

Heb mn eigen een nieuwe stang en trens hoofdstel cadeau gedaan als stimulans :D :D :D

Ook balans oefeningen zijn heel erg welkom...

Iemand advies???

Moonlight17

Re: Advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:43

Deze site kreeg ik als advies van de huisarts om is wat oefeningen te proberen als ik meer last kreeg van mijn knieën na het springen. De bovenbeen oefeningen raadde ze aan voor de knieën

https://www.sportzorg.nl/

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 14:50

Jeetje.. 20 kilo in een maand lijkt me niet zo gezond. Maar wel knap hoor! En dan nog 70 kilo. Respect als je dat gaat lukken. Hoe lang heb je daarvoor uitgetrokken?

Welke paardrijspieren bedoel je? Op de voorpagina van bokt staat toevallig net dat je heel veel verschillende spieren gebruikt voor het paardrijden. Welke spieren wil je graag trainen?

DanielleRus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 15:08

een jaar tijd ... moet haalbaar zijn. 20 kg in 2 maanden ... ik heb hiervoor een jaar gehad dat ik met alle medicijnen ben gestopt ben hiervan nu meer dan een jaar clean ... de afval stoffen ervan zitten nog in mn lijf opgeslagen in vet dat ik hard kwijt moet. Vet kwijt is zowiezo gezonder helemaal als het afval ook nog afgevoerd word.

Met paardrijspieren bedoel ik dus de spieren waarmee je balans houd qua beenspieren en onder rug ...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:12

Je beenspieren kun je prima trainen in het fitnesscentrum toch? En ik gebruik ook veel mijn buikspieren, die zou je ook kunnen trainen.

Zelf loop ik drie keer per week hard naast het paardrijden en dat gaat prima samen. Op de loopband zou je ook kunnen wandelen/joggen/hardlopen om je conditie te verbeteren.

DanielleRus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 15:16

hebben jullie ervaring met spinning toevallig?

gwneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:47

Ik heb een knieblessure en dat doet veel pijn met rijden.

Je kan het beste eerst uitzoeken wat je hebt een daarna oefeningen daarop gaan zoeken met internet.

Maar je kan het beste beenspieren natuurlijk trainen. Maar ik heb ook van de fysio oefeningen gekregen voor m'n bil en buikspieren en voor je heupen omdat die je bovenbeenspieren 'helpen' en het daardoor makkelijker / beter wordt voor je knie. Goede oefening is bijvoorbeeld planken.
Je kan makkelijk thuis op bijvoorbeeld een yoga-matje oefeningen doen (ik gebruik een app: Workout Trainer).
In de sportschool heb je wel van die typische been- en buikspier apparaten.
Paardrijdspieren zijn eigenlijk gewoon je bovenbeen-, bil- en buikspieren.
Maar probeer met je knie echt niks te forceren want dat wordt dan alleen maar erger. Zodra je pijnt voelt moet je direct een stapje terug.
Laatst bijgewerkt door gwneva op 23-02-17 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:50

Goh, en dan raad ik je toch helemaal af om te gaan lopen kl*ten met oefeningen van het internet... Met dit soort oefeningen met een blessure is het zo zo zo belangrijk dat je hele houding klopt... Ik raad je dan ook van harte aan om een (personal) trainer te zoeken die je kan helpen, want je slaat jezelf voor je kop als je met een verkeerd uitgevoerde oefening je blessure alleen maar erger maakt...

Neem nou simpel planken... Hoeveel mensen hun rug/bekken/buikspieren wel niet goed hebben, dat kan echt nare blessures als gevolg hebben, maar zelf zie je dat niet. Daarvoor moet er echt iemand naast je staan die je erop wijst.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:57

kijk je wel uit dat je niet te snel afvalt? bij 9 van de 10 die dat hebben komt het er ook weer heel snel aan als je stopt plus je moet je huid ook de kans geven om rustig terug te komen anders ga je heel veel vel krijgen wat je denk ik ook niet wilt?

veder wat je kunt doen voor oefening is squate dmv een half uur lang van een stoel op de staan en weeten gaan zitten(wel opbouwen natuurlijk)
heb andere oefeningen in de sportschool die je ook veel helpen.

ook zou je eens een afspraak kunnen maken om op.een nep paard te gaan oefenen een keer kijken hoe je daar op reageert.

Spoiler:
en een stang en trens als motivatie om in de springsport terug te komen? denk dat daar iets niet helemaal goed is gegaan door elkaar gehaald? :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 22:59

Als je ambities hebt, is het heel belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Er kan veel kapot in een lijf door een verkeerde aanpak.
Wat jij voornemens bent is een soort metamorfose. Het lijkt mij dan ook zinvol om daar goede begeleiding bij te hebben door professionals (en geen geldkloppers met een cursusje op zak of internet-wijsheid).
Heb je overleg met je huisarts?
Veel succes gewenst.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:03

Begin met gewoon op de hometrainer te oefenen vooraleer je gaat spinnen, dat is minder belastend voor je knie en is een goede voorbereiding voor het spinnen. Ga ook regelmatig gaan zwemmen, heel goede low impact cardio. En boek een sessie met een begeleider/ trainer in de sportschool om je wat krachtoefeningen aan te leren.

Verder snap ik ook de link niet tussen stang en trens en springen...

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:26

Neem eens contact op met een fysiotherapeut. Ik ga er teminste va n uit dat je weet wat er met je knie aan de hand is.

Ga samen met de fysio goede oefeningen doen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:15

Dit topic hoort thuis op [MWS] Mensenwelzijn. Omdat TS nog niet voldoende berichten heeft om daar te mogen posten volgt hier een slotje, aangezien zij anders haar eigen topic niet meer kan volgen.

Meer informatie hierover lees je hier: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Waaro ... e_kudde.3F