Op zoek naar lijkkoets uit Emlichheim

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jan1974

Op zoek naar lijkkoets uit Emlichheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 23:17

Afbeelding
Hallo, ik ben Jan uit Emlichheim, Duitsland. Sorry, dat mijn Nederlands is niet perfect. Ik ben op zoek naar het verblijf van de lijkoets/ rouwkoets van Emlichheim. Aan de koets aangebracht is een bord. Darop staat: "Hilberink, Emlichheim" of dergelijk. Alles, wat over het verblijf van deze koets bekent is in Emlichheim is, dat de koets eind 1970er jaren of begin 1980er jaren verkocht is naar Nederland. Ik wil deze koets niet kopen, Maar toch graag weten, of deze koets nog existeert. Bij voorbaat bedankt voor alle moeite ! Ik probeer, een Foto toe te voegen.

TurdusMerula

Re: Op zoek naar lijkkoets uit Emlichheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:20

Ik kan je niet helpen maar wil zeggen dat je Nederlands echt prima leesbaar is. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:21

Ik kom zelf toevallig vrij regelmatig in Emlichheim, klein dorp. Heb daar/de omgeving diverse vrienden wonen. Ik zal ze een mail sturen met de link naar uw bericht hier.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:23

Heeft het dorp geen FB pagina? Misschien kan de oproep daar ook geplaatst worden?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:26

Gedeeld op f

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:57

Cayenne schreef:
Heeft het dorp geen FB pagina? Misschien kan de oproep daar ook geplaatst worden?
Volgens mij kent iedereen elkaar in Emlichheim, gokje hoor :P

Het gaat er juist om dat de koets naar Nederland is vertrokken, vandaar hier zijn oproep.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 06:53

Het zal iemand zijn die 30 jaar geleden al in Emlichheim woonde die hem evt zal kennen. Tegenwoordig woont er ook veel Nederlandse import. Wij wonen met aan de andere kant van de grens, dus hoop dat het wel in dl gedeeld wordt en iemand denkt 'oh ja'.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 07:11

Ailill schreef:
Cayenne schreef:

Het gaat er juist om dat de koets naar Nederland is vertrokken, vandaar hier zijn oproep.

Ik dacht, misschien iemand die via via een ouder persoon kent die de koets in bezit heeft gehad ofzo.
Ik gok dat er geen 20 van die dingen door het dorp hebben gereden :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:45

Cayenne schreef:
Ailill schreef:

Ik dacht, misschien iemand die via via een ouder persoon kent die de koets in bezit heeft gehad ofzo.
Ik gok dat er geen 20 van die dingen door het dorp hebben gereden :P
Dat zou wel heel treurig zijn geweest :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:21

Probeer eens te Googlen op Rouwkoets.
Zo'n prachtige koets staat vast niet ergens in een schuurtje te verpieteren. Ik weet er eentje in Friesland, maar na foto's te hebben gezien is dit niet de koets waar je naar op zoek bent.