Charles Owen helm ineens te groot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Charles Owen helm ineens te groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 12:48

Hallo,

Ik heb nog geen 3 jaar geleden een Charles Owen AYR8 gekocht. Maat 56. Deze heeft altijd goed gepast, maar nu is deze ineens veel te groot geworden. Nu had in vorige week de helm aan van een vriendin, ook een Charles Owen Ayr8, die ze net nieuw heeft gekocht, maat 58. Deze voelde veel kleiner aan dan die van mij nu (maat 56). Het is mijn wedstrijdhelm dus ik doe deze niet dagelijks aan. Gisteren op wedstrijd zat ze echt in mijn weg en werd ik er door geambeteerd. Ik heb geen zin om een nieuwe helm te kopen voor op wedstrijd, ze is nog geen drie jaar oud en ik heb ze speciaal laten maken voor bij mijn wedstrijd tenue te passen.

Breng ik deze terug nar de winkel? Of zou ik er zelf een band in kunnen kleven om ze weer te doen aansluiten? Iemand tips?

Grtjs
Helene

wwillemijn

Re: Charles Owen helm ineens te groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:50

De meeste caps van Co moet je een maat te klein kopen omdat de voering nog moet vormen naar je hoofd en daardoor wijder wordt. Dit hoort bij verkoop aangegeven te worden!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:51

Ze rekken nog heel erg uit. De eerste werd ook gauw veel te groot. Mijn tweede co heb ik een maat te klein gekocht. Heb je er even een paar weken hoofdpijn van, maar zit nou echt perfect.
Mijn oude heb ik volgeplakt met maandverband :+ Werkt top om ze kleiner te maken. Charles owen heeft ook van die headliners om er in te plakken, maar ik weet niet wat dat doet.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 13:45

Wel ik had deze al een maat kleiner gekocht dan mijn andere CO. Ik heb dit gezocht de CO headliner, maar ik vind ze niet. Zou jij weten waar ik deze kan vinden?

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:26

Ik kan hem nou niet meer vinden.. ik had spullen besteld bij een eventing webshop. ik dat Canter Equipment maar dat weet ik niet meer zeker. Daar had ik zo'n headliner bij gekregen..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:38

PrietPraat schreef:
Hallo,

Ik heb nog geen 3 jaar geleden een Charles Owen AYR8 gekocht. Maat 56. Deze heeft altijd goed gepast, maar nu is deze ineens veel te groot geworden. Nu had in vorige week de helm aan van een vriendin, ook een Charles Owen Ayr8, die ze net nieuw heeft gekocht, maat 58. Deze voelde veel kleiner aan dan die van mij nu (maat 56). Het is mijn wedstrijdhelm dus ik doe deze niet dagelijks aan. Gisteren op wedstrijd zat ze echt in mijn weg en werd ik er door geambeteerd. Ik heb geen zin om een nieuwe helm te kopen voor op wedstrijd, ze is nog geen drie jaar oud en ik heb ze speciaal laten maken voor bij mijn wedstrijd tenue te passen.

Breng ik deze terug nar de winkel? Of zou ik er zelf een band in kunnen kleven om ze weer te doen aansluiten? Iemand tips?

Grtjs
Helene

Een cap van 3 jaar oud terugbrengen? Ze zien je aankomen bij de winkel :')
Je kunt wel navraag doen bij de winkel over die headliner

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:43

@dabo maakt cabschuimpjes, daarmee kan je je cab weer passend krijgen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:31

Ik heb voor mijn verjaardag een Charles Owen gekocht, echter is deze na een half kaar ook ineens te groot geworden terwijl mijn hoofd echt niet is afgevallen :+

Bij verkoop is dit ook niet aangegeven, cap hindert me echt tijdens het rijden, laatst tijdens een onderlinge wedstrijd zag ik op een gegeven moment niks meer...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:52

Ze worden serieus een maat groter? Ik heb jaren geleden een naar mijn idee te kleine CO Fiona gekocht, kwestie van weken lang onveilig rijden (met een cap bovenop mijn kop) tot hij past? Bizar, had hem alweer te koop staan. Toch maar proberen dan want raak deze maat ook aan de straatstenen niet kwijt :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:47

De vulling die erin zit die krimpt dus in zeg maar?

Ik heb de mijne nu ook een jaar en hij lijkt wel iets ruimer te zitten, maar toch geen maat. Een maat kleiner kopen en 3 weken met hoofdpijn rondlopen lijkt me toch ook niet normaal.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:54

Ik heb ook een charles owen en merk ook dat hij veel groter is dan toen ik hem kocht! Ik had in de winkel toen de cap gepast, sloot goed aan en zat goed stevig maar nu wordt ook te groot... Is voor mij ook mijn wedstrijd cap en draag hem dus zeker niet dagelijk. Nergens wat over gelezen toen ik heb kocht.... (Gepast in een winkel en online besteld nadat ik wist welke maat ik nodig had).