Mooie buitenrij plekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zz0o0ee

Mooie buitenrij plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 13:09

Zoals de titel het al zegt ben ik dus opzoek naar mooie buitenrit plekken voor de lente :(:) Een mooi natuurgebied met ruiterpaden, uitgestrekte paden etc. Het belangrijkste is dat paarden dus zijn toegestaan! Het liefst in de buurt van Zuid-Holland (Delft) Ik ben berijd met de trailler naar het natuur gebied te rijden :j
Wat is jullie favo plek?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Mooie buitenrij plekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:12

Soestduinen is mooi! Maar de Ginkelse heide of Edese heide ook! Er is zoveel moois!! Maar niet alles is in de buurt...weet niet wat je max wil rijden? De Utrechtse heuvelrug is giga groot....

zz0o0ee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 18:36

Thanks voor de reactie! Ga zeker even kijken of het wat is!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:41

Nationaal Park Veluwezoom, sowieso alle plekken op de Veluwe trouwens :j en idd de Utrechtse Heuvelrug. In de omgeving van Amerongen heb je nergens een penning nodig, en zijn veel plekken ook in de buurt van een doorgaande weg, waar je goed kan parkeren. Dit is trouwens een fijne site: www.ruiterenenmennen.nl.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:47

Eerst stonden mijn paarden in Wageningen met fijne uitgestrekte ruiterpaden in de bossen en uiteraard de Ginkelse en Edese hei. Je kon allerlei richtingen op, ideaal. Nu staan de paarden op de Veluwezoom en ondanks dat 't hier nóg mooier is, vind ik het niet fijner rijden. Ik vind dat er hier relatief weinig ruiterpaden zijn met een slechte connectie en slechte kwaliteit, zeker als je een klein rondje wilt rijden. Voor een dagje uit zou ik wel zeker de Veluwezoom aanraden!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 18:50

Wassenaar een optie en anders monster? :)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:15

tussen Schiedam en delft is toch nog niet zo lang geleden een nieuw ruiterpad aangelegd van een km of 20?
Heb je die al eens uitgeprobeerd?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:43

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:23

connie64 schreef:
tussen Schiedam en delft is toch nog niet zo lang geleden een nieuw ruiterpad aangelegd van een km of 20?
Heb je die al eens uitgeprobeerd?

(Nog) niet doen, ze zijn in "mijn" achtertuin inderdaad hard bezig maar klaar is het nog lang niet ;)

Maar voor mooie buitenritten denk ik toch eerder aan de loonse en Drunense duinen, de veluwe, utrechtse heuvelrug, Maasduinen, Sallandse heuvelrug, dwingerloo, duingebied Kennemerland, meijendel, Zuid Limburg(al is dat niet zo zeer een echt natuurgebied maar wel heel leuk om doorheen te rijden), grenspark de zoom-kalmthoutse heide of de bossen bij Chaam.
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 06-02-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:34

Loonse en drunense duinen :)

Zowel bos, hei en hele uitgestrekte vlakte om te rijden.
Laatst bijgewerkt door RoosDeG op 06-02-17 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:38

Veluwetrail is echt prachtig. Van uitgestrekte bossen met heerlijke heuveltjes om op te galopperen tot zandverstuivingen en heidevelden. Veel kans om wild te zien (in avondschemer) én doordeweeks heerlijk rustig.

Ik woon in de regio beneden Apeldoorn en hier heb je geen penning nodig.

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:39

Het balloërveld is echt mijn favo plek.. maar waarschijnlijk te ver voor jou

juliusceasar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:55

Ik woon zelf in Zeeland op een kwartiertje/halfuurtje van het strand vandaan en vlakbij het Veerse meer. 's Zomers perfect als het heet is overdag en je wilt naar het water toe dan ga ik heel vaak naar het Veerse meer. Dat is een aanrader dus!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 13:54

Ik heb voor komende maand een weekend geboekt naar Rheezerveen en naar het strand. In augustus is er ook een week strand geboekt

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:17

Leuk dat de Utrechtse Heuvelrug ook genoemd wordt!
Vind het hier prachtig rijden, ook leuk om met de trailer andere stukken te verkennen op de heuvelrug.
En natuurlijk blijft er altijd wat te wensen over.

Drenths Friesewold vond ik mooi, maar de Veluwe ben ik zeker fan van. De omgeving Elspeet/Vierhouten/Harderwijk, Ede/otterlo, Loenen/Posbank, kootwijk/hoenderloo, zijn mijn favorieten (buiten het hertenluis seizoen dan).

Als je toch een stuk met de trailer moet, zou je dan niet een nacht ergens blijven slapen? Anders heb je best een rijtijd met de trailer en nog te paard, is meer genieten als je na de rit kan blijven.
Op de Utrechtse Heuvelrug zijn wel wat parkeerplekken vlak bij de A12 te vinden.

Ik vond meijendel, voor jou dichter in de buurt, ook mooi. En lekker over het strand naar Katwijk.

zz0o0ee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 14:17

Badankt voor alle reacties! Misschien is een weekendje weg wel een gaaf idee :) De veluwe etc lijkt me ontzettend gaaf!!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 14:33

Zelf ga ik regelmatig naar de Rottemeren in Bleiswijk. Daar kan je een aardig rondje rijden. Voor mij dichtbij stal dus vandaar dat ik daar heen ga. Maar het is niks vergeleken met de veluwe of de soesterduinen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:04

Als je een weekendje wilt doen, kijk dan eens op de site paardenbed.nl.

Daar staan allemaal accommodaties op waar je naast jezelf ook je paard kwijt kan.

4leggedmates

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:09

Geen idee of het te ver is, maar Montferland schijnt erg mooi te zijn :)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:34

Ter informatie, dagtocht en meerdaagse:

19 maart 2017 rit Planken Wambuis te Ede tbv Kankerbestrijding
Met eigen paard een rit in het prachtige gebied van Planken Wambuis te Ede. Maar deelname kan ook met je fiets of wandelend.
Kosten deelname 5,00 euro per persoon, dit bedrag komt volledig ten gunste van de kankerbestrijding. Er worden routes uitgezet voor ruiters, wandelaars en fietsers.
Nadere informatie: 19maart2017@gmail.com of 06-11360182

7 t-m 9 april 2017: Omgeving Hardenberg,
tevens een weekend in oktober 2017
Ruitervakantie naar het bos. Voor de paarden is er stalling met weide besproken. Voor de ruiters is er een vakantiewoning aan het water. Maximaal 12 personen kunnen er mee. Indien er iemand zonder paard mee zou willen is dat ook mogelijk. Bij de begroting van de kosten is ervan uitgegaan dat de maaltijden op de locatie zullen zijn.
Kosten voor ruiter met paard, uitgaande van: 3 personen 210,00 euro / 4 personen 184,00 euro / 5 personen 170,00 euro / 6 personen 160,00 euro
Kosten voor extra deelnemer zonder paard --> bovenvermelde prijs minus 60,00 euro
In de vermelde kosten zitten de kosten van huur en schoonmaak woning, reserveringskosten, milieu- en verblijfsbelasting, de kosten voor de paarden alsmede een budget voor de boodschappen waaronder de maaltijden.
nadere informatie: erberveld@planet.nl

26 t/m 28 mei 2017: Bronckhorster paardenmeerdaagse
(paarden)
Vertrek en aankomst: Evenemententerrein "de Hietmaat" te Hengelo
vertrek: tussen 10.30 uur en 12.00 uur aankomst uiterlijk 17.00 uur. route dagelijks tussen de 25 en 30 km:
vrijdag richting het noorden Vorden / zaterdag richting het oosten Hengelo / zondags richting Zelhem, tevens mogelijk deelname TREC bekwaamheidstest
Kosten voor ruiters: 1 dag 10,00 euro / 2 dagen 12.50 euro / 3 dagen 15,00 euro Kosten voor menners: 1 dag 15,00 euro / 2 dagen 25,00 euro / 3 dagen 30,00 euro
nadere informatie secretariaat@bronckhorsterpaardenmeerdaagse.nl

03 t/m 07 juli 2017: Paarden 4 daagse Woold (achterhoek)
Deze 4 daagse wordt voor de 17e keer georganiseerd door St. Aangespannen rijders Woold. Dagelijks zal er een rit uitgestippeld zijn van circa 20 km welke gereden kan worden tussen tussen 18.00 uur tot 22.00 uur
Vertrek is op genoemde dagen tussen 18.00 en 19.30 uur. Vertreklocatie: Esselinkhof 5. Winterswijk Woold
Nadere informatie te verkrijgen bij de St. Aaangespannen Rijders Woold.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:37

4leggedmates schreef:
Geen idee of het te ver is, maar Montferland schijnt erg mooi te zijn :)

zeer zeker mooi, ik rij gemiddeld 3x per week in het Montferland dus als je een gids nodig hebt stuur een bericht. In Montferland is wel een vergunning nodig van Natuurmonumenten, maar deze is vooraf af te halen bij een uitspanning waar wij langs kunnen rijden. Deze vergunning in geldig in Montferland, Velp en omgeving en in de Loon- en drunense duinen.