HELP FNRS wedstrijden starten ---? Ruiterpaspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

HELP FNRS wedstrijden starten ---? Ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 11:13

Hoi,

Mijn 2 meiden willen gaan snuffelen aan wedstrijd rijden en op 2 stallen in de buurt worden FNRS wedstrijden gereden. Alleen nu kunnen ze alleen maar meedoen als ze een paspoort hebben alleen ze hebben die niet omdat ze niet rijden op een FNRS manege maar staan op een prive stal.

Via KNHS kan ik wel een individueel lidmaatschap aanvragen en dan kunnen ze BB starten alleen deze wedstrijden worden niet altijd uitgeschreven en kan ik op 1 stal en niet starten. En vaak vallen deze wedstrijden slecht qua tijd.

Hoe zijn er mensen aan een ruiterpaspoort gekomen zonder dat je op een FNRS manege rijdt?.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:17

Als je contact opneemt met de FNRS organisatie dan kunnen zij je waarschijnlijk direct vertellen of/hoe je aan een ruiterpaspoort kan komen :)

http://www.fnrs.nl/

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 11:39

Dispar_Vulgo schreef:
Als je contact opneemt met de FNRS organisatie dan kunnen zij je waarschijnlijk direct vertellen of/hoe je aan een ruiterpaspoort kan komen :)

http://www.fnrs.nl/

Helaas krijg al 2x een standaard mail terug.... ze verwijzen mij naar indiviueel lidmaatschap van KNHS en kan ik dus niet meedoen met FNRS wedstrijden. Ik kreijg geen paspoort dan. De lokale manege verwijst mij naar de KNHS om daat FNRS lid te worden... maar dat kan alleen via een manege HELP...

Lid worden bij een manege schijnt ook lastig te zijn want ze rijden geen lessen....Waarom???

Ik wordt nu nog niet echt bij met fusie en vage regels en wat hun geld oplevert en beginnende kinderen/mensen benadeelt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:47

Waarom laat je ze niet gewoon B starten via KNHS dan?
En anders een onderlinge wedstrijd? Wellicht wat verder weg maar die zijn erook en dan heb je alleen de inschrijf kosten van die wedstrijd maar + vervoerskosten.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 03-02-17 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:47

ik heb toen ik mijn ruiterbewijs ging halen een ruiterpaspoort gekregen zonder dat ik sta ingeschreven bij de FNRS of KNHS (voor zover ik weet :D )

dus volgens mij is het wel mogelijk, maar zou niet weten hoe dat toen bij mij gegaan is (al heel wat jaar terug..)

Ineke2

Re: HELP FNRS wedstrijden starten ---? Ruiterpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 11:50

Nizzie het Ruiterbewijs is wat anders dan een ruiterpaspoort. Voor het Ruiterbewijs wat voor buiten rijden is, ben je overigens wél lid van het KNHS.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:12

Ineke2 schreef:
Waarom laat je ze niet gewoon B starten via KNHS dan?
En anders een onderlinge wedstrijd? Wellicht wat verder weg maar die zijn erook en dan heb je alleen de inschrijf kosten van die wedstrijd maar + vervoerskosten.

Omdat ik niet weet of ze het leuk vinden en B is nog te zwaar F of BB past nog beter.
Er zijn 2 stallen op stap afstand die dit kunnen bieden.

Vind niet erg om 20,60 per jaar te betalen voor proberen. Landelijk B starten is gelijk 87,50 en dat x 2 kids.

Mijn kids gaan ook regelmatig naar hun vader dus wil echt 1x per maand starten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:26

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:35

Hmm.. ik heb er nog eens naar gekeken om f proeven te starten op een manegepaard van een manege waar ik niet in de les reed. Toen waren KNHS en FNRS nog niet samen en kon je voor 15e ofzo een paspoort aanvragen. Ik geloof dat je wel minimaal 1X bij een FNRS manege moest lessen dan, dat was dan ook mijn plan. (Paar x oefenen en daarna wedstrijdje rijden) het paspoort bleef dan zeker een jaar geldig, dacht ik.

Maar zo te horen is dat veranderd dus...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 12:39

Dispar_Vulgo schreef:
Waarom start je dan niet toch maar BB?
Daarvoor hoef je ook geen startkaart te hebben.

Of als dat te lastig is, eerst Bixie proefjes?
https://www.knhs.nl/wedstrijden/bixie-r ... ver-bixie/

Omdat ik zowel BB als FF wil gaan rijden zodat we aan 1x per maand komen.
Stallen hebben vaak maar 1x per maand een wedstrijd voor beide dus dan kan het in iedergeval 1x.

Bixie is maar heel weinig en zeker niet bij ons in de buurt. Kom dan niet aan 1x per maand.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:50

Aanmelden bij de plaatselijke fnrs manege? Dan krijen ze een paspoort standaard

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:53

Ineke2 schreef:
Nizzie het Ruiterbewijs is wat anders dan een ruiterpaspoort. Voor het Ruiterbewijs wat voor buiten rijden is, ben je overigens wél lid van het KNHS.

Ik heb toen ik mijn ruiterbewijs ging halen ook een fnrs paspoort gekregen. ik heb er nooit wat mee gedaan, enkel een keer een stempel gekregen erin toen ik een buitenrit ging maken bij een fnrs manege..

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:54

Je kunt de FNRS het beste even bellen en aangeven dat je snel antwoord wilt en bij de KNHS niet het juiste antwoord (op tijd) krijgt, zij zijn te bereiken op 088-02 24 300 of de KNHS bellen dat gaat ook sneller op 0577- 408300
Laatst bijgewerkt door droversrun op 03-02-17 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 12:55

Nizzie schreef:
Ineke2 schreef:

Ik heb toen ik mijn ruiterbewijs ging halen ook een fnrs paspoort gekregen. ik heb er nooit wat mee gedaan, enkel een keer een stempel gekregen erin toen ik een buitenrit ging maken bij een fnrs manege..

Toen ik mijn ruiterbewijs 2 jaar terug haalde kreeg je die al niet meer. Er is veel veranderd rondom het ruiterbewijs, je kunt ook kiezen uit de KNHS of de SRR.

Lid worden van een FNRS manege lijkt me inderdaad de oplossing, als ik de website van de KNHS en FNRS eens bekijk.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:06

KNHS en FNRS zijn tegenwoordig 1 organisatie, maar de communicatie naar klanten loopt (nog) niet helemaal soepel. Als de manege mee wil werken is het gewoon mogelijk om via een manege een ruiterpaspoort aan te vragen, zonder dat je daar wekelijks les neemt. Misschien komt daar dan wel een contributie oid bij. Ik zou toch nog eens met een van de maneges contact opnemen om te zien wat ze voor je kunnen doen. Als jouw meiden daar wedstrijden gaan rijden, hebben zij er ook voordeel van (inschrijfgeld).

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:12

De KNHS en FNRS zijn niet een organisatie, ze zijn samen gaan werken maar zijn nog steeds twee apartet organisaties. Voor de rest klopt het antwoord van Jorine wel :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:15

xSannee schreef:
Toen ik mijn ruiterbewijs 2 jaar terug haalde kreeg je die al niet meer. Er is veel veranderd rondom het ruiterbewijs, je kunt ook kiezen uit de KNHS of de SRR.

Lid worden van een FNRS manege lijkt me inderdaad de oplossing, als ik de website van de KNHS en FNRS eens bekijk.

Weet dat het nu wat veranderd is maar Nizzie had over heel wat jaren geleden. Dan ga ik uit van langer dan 2 jaar geleden.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:25

@droversrun: Als op alle brieven, paspoorten en diploma's van de FNRS, een levensgroot logo prijkt van de KNHS is er toch wel sprake van iets meer dan gewoon een samenwerking. Ik heb de indruk dat de FNRS een soort onderdeel of zusje van de KNHS is geworden - maar hoe dat precies zit qua organisatie, structuur en naamgeving... geen idee ;). Wat ik wel zeker weet is dat de administratie van de FNRS ongeveer anderhalf jaar geleden ineens op z'n kop lag, toen de samenwerking met de KNHS verstevigd werd. Is volkomen off-topic, excuses TS!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:48

Even offtopic, de KNHS en FNRS werken niet samen. Die logo's zijn een communicatieafspraak onderdeel van de samenwerking. De KNHS is er nu volledig voor de ruiters en de FNRS voor de hippische ondernemers, daar is de scheiding in gekomen. Is het al gelukt TS?

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:10

Ah op die manier. Dan hebben ze dus een aantal taken uitgewisseld. Dank voor de verduidelijking :)

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:35

Wil de manege niet meewerken aan een keer starten zonder paspoort. Het resultaat kan dan natuurlijk niet officieel geregistreerd worden, maar dat is in jullie geval waarschijnlijk ook niet echt belangrijk.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:38

Saaams schreef:
Aanmelden bij de plaatselijke fnrs manege? Dan krijen ze een paspoort standaard

Dan moet ik daar gaan lessen?? Iets wat niet wil of gaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 15:39

lotteElb schreef:
Wil de manege niet meewerken aan een keer starten zonder paspoort. Het resultaat kan dan natuurlijk niet officieel geregistreerd worden, maar dat is in jullie geval waarschijnlijk ook niet echt belangrijk.

Ze willen idd niet eraan meewerken...er staat duidelijk ruiterpaspoort "verplicht" in grote letters.

Registeren is idd ook niet belangrijk...ze zijn 9 jaar en weet niet hoe fanatiek ze worden dus als dat blijft gaan we wel landelijk starten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:43

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:44

UrbanL schreef:
Dan moet ik daar gaan lessen?? Iets wat niet wil of gaat.

Maar heb je dat al gevraagd bij de manege's waar je uit kunt kiezen?
Misschien moet je wel lid worden van hun vereniging maar is lessen niet verplicht.