mijn paard is nog niet super lang onder het zadel beleerd(sinds oktober vorig jaar) . Daarvoor was hij wel veel in de hand geweest en is bekend met slepen, en werk in het tuig. ook is hij daar bekend gemaakt met verkeer, auto's trekkers, bussen en motoren.
Nu is hij sinds hij bij mij is ook veel buiten geweest; veel door het dorp en verkeer wandelen (aan de hand en met lange lijnen). Nu merk ik sinds kort dat hij bij passeren van auto's en ander gemotoriseerd verkeer sckrikkerig doet. De ene keer springt hij opzij van t verkeer af, maar een andere keer besluit hij naar het passerende verkeer toe te springen. Nu doet hij dit aan de hand niet dan volgt hij keurig en verblikt of verbloosd niet.
Daar komt dus ook mijn vraag hoe ik dit kan oplossen zodat we wel veilig onder de man buiten kunnen blijven rijden. Wij wonen in de omgeving van veel smalle dijken dus ruim opzij gaan voor passerend verkeer is erg lastig. Daarbij wil ik gaag dat hij leert dat als hij rustig doorstapt er niets aan de hand is.
alle tips zijn welkom.