Vandaag was het zover!
Bloednerveus kwam ik vanochtend op stal aan.
Chantal van Trailerladen zonder stress kwam langs om mij te helpen met het trailerladen van mijn haflinger.
Er waren zoveel verschillende verhalen, ze zou gaan hangen, gaan zitten, zou zich achterover gooien en zo nog meer.
Al jaren modder ik af en toe aan door wat te oefenen, maar nooit is het mij gelukt om haar afgesloten op de trailer te krijgen. Wat er ooit gebeurt is? Ik heb er geen idee van.
Vanaf het moment dat Chantal met Remy aan het werk ging was mij duidelijk dat dit zou gaan lukken. Ze liet remy kennis maken met het werken rondom de trailer en stelde zich op als duidelijke leider. Longeren naast de trailer, achter de trailer en over de klep. Remy deed braaf wat haar gevraagd werd. Zo werd haar duidelijk dat ze voor de trailer moest werken en in de trailer kon rusten. Eigenlijk was het zo gedaan. Een rondje longeren, duidelijk wijzen en hup, daar stond ze. Tjonge wat was ik trots! Mijn eigen zenuwen opzij gezet en ook ik ging aan de slag. Met aanwijzingen lukte het mij na korte tijd om Remy vanuit zichzelf de trailer op te laten lopen. Wat een verademing! Wat was ik trots!
Mijn grootste angst was echter hetgeen ze zou doen wanneer de klep dicht ging. Je raadt het al: helemaal niks. Mooi dacht ik! We kunnen een stukje rijden.
Nu bleek dat hier het probleem zat. Remy gaat iets hangen tegen de zijkant. Na wat rustig stoppen en opbouwen hebben we een stukje kunnen rijden terwijl Remy bleef staan.
Doel behaald! Wat was ik trots en blij. Eindelijk weer uitzicht op een wedstrijd of evenement! Iets waar ik al heel lang van droom.
Dit stukje evenwicht is echter nog wel iets om aandacht aan te besteden. Ze moet het vertrouwen in het rijden weer terug krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben van plan om de komende tijd steeds te laden en een klein stukje te gaan rijden. Zo kan ze rustig haar vertrouwen in het rijden terugwinnen.
Voorlopig eerst nog even genieten van deze enorme overwinning!
Bedankt voor het lezen!
en moest ie flink geport worden om weer op te staan.. Liggend was veel handiger en veel minder wiebelig zo volgens hem. Daarom vervoeren we hem nu altijd in een tweepaardstrailer met tussenschot, ( meestal ook zónder hooinet, dan staat hij veel rustiger. Met hooinet gaat ie echt in de volle aanval op dat ding klooien en staat je hele trailer te schudden
)
nu geen enkel probleem meer.