Rijjasje personaliseren, wat geven we er max aan uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat willen we maximaal uitgeven voor een rijjasje?

Tot €99,-
24 (31%)
Tussen €100,- en €199,-
27 (35%)
Tussen €200,- en €299,-
13 (17%)
Tussen €300,- en €399,-
6 (7%)
Tussen €400,- en €499,-
5 (6%)
Tussen €500,- en €599,-
Geen stemmen
€600,- of meer..
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 76

Afwezig

Rijjasje personaliseren, wat geven we er max aan uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 15:53

Hoi :wave: ,

Ik zat zo na te denken, eigenlijk absurt he, wat de extra dingentjes in de dressuurwereld kosten. :=

Ik heb toen ik 16/17 was, een wedstrijdjasje helemaal zelf samen gesteld bij Jeamo voor ruim €450,-.
Super leuk, maar toch veel geld eigenlijk. :o (en hij is nu helaas te klein)
Hetzelfde als wedstrijdlaarzen, zadeldekjes, plastrons en dan nog niet te spreken over de caps. :=

Nu vroeg ik me af, wat willen jullie maximaal uitgeven aan een zelf samengesteld rijjasje?
Ik snap dat, de een het geld er niet voor heeft, maar ik ben meer benieuwd, waar ligt de grens?
Dus graag niet de keuze kiezen wat je maximaal te besteden hebt. Maar dit zal ik er maximaal voor uitgeven, uit principe.

Misschien wel leuk om je keuze toe te lichten.
Ben benieuwd hoe jullie meningen zijn, en waar de grens is.

:evaw:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:08

Ik vind 99 euro wel echt de max (al vind ik zelfs dat nog veel :o ). Zo vaak draag ik mijn rijjasje niet, 1 en soms 2 keer per maand.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:10

Tussen de 100&200, omdat ik denk dat ergens in die prijsklasse het namelijk goedkoper wordt om wat bij een naaiatelier naar wens te laten maken/aanmeten als via paardenmerk, en ik interesseert me niet voor merknaampjes

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:11

Ik zou al niet snel zelf een jasje samenstellen aangezien ik nauwelijks wedstrijden rijd en ik dat dus het geld niet waard vind. Zou ik het wel doen, dan heb ik er maximaal €150 ongeveer voor over. Ik rijd nu overigens gewoon in een Harry's Horse jasje van €50 en dat vind ik eigenlijk wel goed genoeg

Laurievc

Re: Rijjasje personaliseren, wat geven we er max aan uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:15

Ik rijd wekelijks wedstrijden en vind het toch wel belangrijk dat ik echt een goede jas heb om mee te rijden. Hij moet soepel meegaan met mijn houding, maar ook 'aansluiten'.
Ik heb nu met Animo en Cavaleria Toscana gereden en ben ik top tevreden van. Hebben ook zo hun prijs (400-500 euro) maar dat heb ik er zeker voorover als ze kwaliteit geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:20

Ik heb een jasje van 70 euro, zelf laten pimpen. Volgens mij was ik daaraan al met al 80 euro kwijt.
Zit er over te denken om nog eentje te kopen.
Plastron was 35-40 euro geloof ik?

Broek heb ik al 5 jaar, heeft 90 euro gekost geloof ik. Moet wel echt een nieuwe, deze is te groot. Maar ik moet nog veel meer :P Dus voorlopig nog niet. :P

Wedstrijdshirts moeten met 40 euro goed genoeg zijn hoor.

Cap was ruim 240 euro. Wil wel een andere, deze heb ik ook al zes jaar. Maar meer dan 400 euro wil ik er echt niet aan uitgeven. En dan heb ik niet wat ik wil, dus stel ik nog even uit. :P

Laarzen hebben me 540 euro gekost. Maar die kunnen nog een hele poos mee :)

Dus totale outfit is best prijzig, maar alles los van elkaar valt wel mee. Jasje is het goedkoopste essentiele deel van de outfit.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 17:48

Wow verschillende reacties. := Grappig eigenlijk he!

@ Laurievc; Animo en Cavaleria Toscana ook hele fijne merken ja!! :j

@ Janine1990; ja komt dat kost ook nog wat, zelfs losse knopen kopen, ben je al €15,- +/- kwijt. :=

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:54

Ik had een keer een Lamantia jasje voor mijn afstuderen + verjaardag gekregen van mijn ouders, ik wilde er zo graag eentje hebben, omdat ik ook redelijk veel wedstrijden rijd vond ik het wel waard.
Uiteindelijk ' op maat' laten maken (650 euro) en hij paste niet, teruggestuurd en mijn geld terug gehad. Dikke balen dat ik nu nog niet het jasje van mijn dromen had.

Nu een slipjas van Pikeur gekocht en zelf gepimpt zoals ik hem wilde hebben. Dit was uiteindelijk een stuk goedkoper (400 euro) nog steeds erg duur maar dit zou ik er zelf ook nog wel voor betaald hebben.

Daarnaast ben ik ook super blij met mijn zwarte Pikeur jasje die ik voor niet veel geld van jou heb over gekocht Anneke ;) en mijn HH jasje voor 70 euro. Gewoon leuk voor erbij en ik heb ze ook graag nog aan :) .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:54

Niets, een standaard kledingstuk is mij gek genoeg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:14

Ik denk dat er sowieso veel verschil zal zijn tussen dressuur- en springruiters. Bij dressuurruiters gaat het toch ook grotendeels om het plaatje, bij springen een beetje maar :D Zelf zou ik ook genoegen nemen met een simpel jasje wat netjes staat en fijn zit voor het springen, maar als ik dressuur zou starten zou het toch wel wat meer fancy mogen van mij. Al geef ik er dan alsnog geen bakken geld aan uit :))

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:35

Bizzybijtje schreef:
Ik denk dat er sowieso veel verschil zal zijn tussen dressuur- en springruiters. Bij dressuurruiters gaat het toch ook grotendeels om het plaatje, bij springen een beetje maar :D Zelf zou ik ook genoegen nemen met een simpel jasje wat netjes staat en fijn zit voor het springen, maar als ik dressuur zou starten zou het toch wel wat meer fancy mogen van mij. Al geef ik er dan alsnog geen bakken geld aan uit :))

Ik ben toch echt een springruiter en al mijn basic zwartje jasjes hebben 'helaas' ook een hoog kostenplaatje :+

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:38

Persoonlijk vind ik het wel leuk als het gepersonaliseerd is, maar als het heel veel kost is het ook zo jammer. Ik zou er uiteindelijk max. 200 voor het geheel over hebben. Ik heb nu twee jasjes die niet gepimpt zijn en zitten ook in de prijsklasse tot 200. Mijn jasje is nu als 'gewoon' al bijzonder genoeg voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:38

Tsja, dat doe je zelf.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:39

Bizzybijtje schreef:
Tsja, dat doe je zelf.

Tja, als je geen andere keuze hebt qua vestjes kan ik ook moeilijk minder uitgeven :') Ik vind het niet erg, integendeel want het zijn geweldige jasjes :) Helaas geen makkelijke maat dus kan ook niet alles aan. :)

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:49

Ik heb er best heel wat voor over. Rij bijna wekelijks wedstrijden met meerdere paarden. Wil ook graag dat alles er netjes als een geheel uitziet. Heb nu een erg mooi Equiline rijjasje. Was niet precies de bedoeling, maar heeft me ongeveer €500,- gekost. Maar het is super kwaliteit, perfecte pasvorm, en mijn oude jasje (ongeveer €300,-) heb ik ook al 5 jaar aan. Als deze net zo lang mee gaat heb ik het er zeker voor over.
Geld ook voor rijbroeken. Ook altijd van Equiline, zijn broeken van dik €200,- maar zien er na ruim 2,5 jaar nog uit als nieuw.
Ik ga liever voor goede kwaliteit én een mooi plaatje dan dat ik €100 minder uitgeef, het net niet zit en het na een jaar al ver achteruit gaat qua kwaliteit.

Voor het idee, ik doe zowel dressuur als springen/crossen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 20:38

Poeh, die van mij was 59,90 en ik heb er niks aan gepimpt. Ziet er prima uit zo. Als ik nu wedstrijden rijdt dan is het toch met een weekpas dus ik ga er geen kapitalen aan uitgeven. Volgens mij worden de jasjes de laatste paar jaren ook steeds goedkoper. Een paar jaar geleden kon ik voor die prijs echt geen jasje vinden. En jasjes worden van zichzelf ook steeds meer gepimpt heb ik het idee. Je hoeft er eigenlijk niks meer aan te doen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 10:04

zelmago4it schreef:
Ik heb er best heel wat voor over. Rij bijna wekelijks wedstrijden met meerdere paarden. Wil ook graag dat alles er netjes als een geheel uitziet. Heb nu een erg mooi Equiline rijjasje. Was niet precies de bedoeling, maar heeft me ongeveer €500,- gekost. Maar het is super kwaliteit, perfecte pasvorm, en mijn oude jasje (ongeveer €300,-) heb ik ook al 5 jaar aan. Als deze net zo lang mee gaat heb ik het er zeker voor over.
Geld ook voor rijbroeken. Ook altijd van Equiline, zijn broeken van dik €200,- maar zien er na ruim 2,5 jaar nog uit als nieuw.
Ik ga liever voor goede kwaliteit én een mooi plaatje dan dat ik €100 minder uitgeef, het net niet zit en het na een jaar al ver achteruit gaat qua kwaliteit.

Voor het idee, ik doe zowel dressuur als springen/crossen.

Ja dat klopt, vaak is goedkoop duurkoop..

Scum schreef:
Poeh, die van mij was 59,90 en ik heb er niks aan gepimpt. Ziet er prima uit zo. Als ik nu wedstrijden rijdt dan is het toch met een weekpas dus ik ga er geen kapitalen aan uitgeven. Volgens mij worden de jasjes de laatste paar jaren ook steeds goedkoper. Een paar jaar geleden kon ik voor die prijs echt geen jasje vinden. En jasjes worden van zichzelf ook steeds meer gepimpt heb ik het idee. Je hoeft er eigenlijk niks meer aan te doen.

Ja dat klopt! Ze worden steeds mooier en sportiever.
Ik vind het alleen jammer als ik in de ring rij, en 3 andere hebben het zelfde jasje :+

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:08

Niets, ik rijd maar af en toe een wedstrijd dus gewoon een simpel rijjasje van rond de 40 euro is voor mij goed genoeg.
Als ik intensief wedstrijden zou rijden zou ik er denk ik maximaal €200,- aan uitgeven, als hij echt enorm mooi zou worden zou ik er nog wel overheen willen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:10

Wij hebben een nieuw Jeamo rijjasje gekocht in een ruitersportwebshop en deze in de taille laten innemen door een goede kleermaker.
In totaal waren we 125 euro kwijt aan een prachtig jasje.