Vraagje over lederen rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingSky

Vraagje over lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:38

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier dus mocht er al een topic over zijn mag deze verwijderd worden. :)

Ik heb lederen rijlaarzen gekocht (tweedehands) maar deze zijn nogal dof geworden. Ik heb blank leervet gehaald en schoenpoets om ze weer mooi zwart te maken. Maar wat moet nu eerst en hoelang moet daartussen zitten?

Heb zaterdag de eerste proefles. Ga na 5 jaar weer beginnen met rijden. Ben zo benieuwd!

Anna04

Re: Vraagje over lederen rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:40

Ik doe altijd eerst leervet en daarna schoenpoets. Ik doe er ook wel eens olijfolie over, werkt ook erg goed.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:41

Heel veel plezier in ieder geval!

Ik zou ze eerst invetten! Dat is altijd goed voor het leer. Daarna kan je er altijd nog met schoenpoets overheen mocht het nodig zijn!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:31

Het eerste dat ik heb geleerd is geen vet e.d. te gebruiken op je laarzen. Gewoon schoenensmeer is voldoende. Voor het doffe bestaan er speciale sponsjes die het onwijs goed laten glimmen.

Ideale manier is een rond blikje schoenensmeer van het merk Kiwi, dit moet je dan in de brand zetten en uitblazen zodat het zacht is. Dit smeer je (niet te veel) op je laars en dan als het droog is oppoetsen met een panty.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:57

mavantos schreef:
Het eerste dat ik heb geleerd is geen vet e.d. te gebruiken op je laarzen. Gewoon schoenensmeer is voldoende. Voor het doffe bestaan er speciale sponsjes die het onwijs goed laten glimmen.

Ideale manier is een rond blikje schoenensmeer van het merk Kiwi, dit moet je dan in de brand zetten en uitblazen zodat het zacht is. Dit smeer je (niet te veel) op je laars en dan als het droog is oppoetsen met een panty.

Idem hier.
Ik gebruikte kiwi schoensmeer of het boot care setje van petrie maar nooit geen vet oid.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:09

Bootcare set van Petrie kopen.

de cream goed insmeren, uurtje wachten, dan met een oude panty de laarzen oppoetsen. Ze glimmen dan als een spiegel.

als ze vuil zijn haal ik het ergste vuil met lauwwarm water weg, even drogen, met de cleaner van Petrie maak ik de laars verder schoon, drogen en dan de cream.

Als de kleur vaal wordt gebruik ik de colorcream.

SparklingSky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 13:14

Dankjewel voor de reacties! Ik ga ze vanavond insmeren met schoensmeer en de tip van de sponsjes en de Petri artikelen onthou ik zeker :)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:39

_Cherity schreef:
Dankjewel voor de reacties! Ik ga ze vanavond insmeren met schoensmeer en de tip van de sponsjes en de Petri artikelen onthou ik zeker :)

En als je ze even snel wilt schoonmaken dat zijn er nog de leerdoekjes van de Action! Daar verkopen ze ook zo'n sponsje (merk King dacht ik) ;)