Echt ademende ruiterkleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Echt ademende ruiterkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 00:36

Ik rij best intensief paard, meestal 2 tot 3 paarden per dag, en ik heb het altijd heel snel warm met paardrijden. Met de koude temperaturen van afgelopen dagen heb ik flink de griep gehad, ik denk door te lang na het rijden rond te hebben gelopen met mijn fleecevestje. Wat is echt goede ademende kleding zodat ik niet teveel uit hoef te trekken met het rijden? (En minder vatbaar wordt/ben)
Alvast bedankt!

Sjira

Re: Echt ademende ruiterkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:43

Sportkleding! Ik rij tegenwoordig in mijn loopkleding, werkt perfect! Ik hoorde ook dat de thermoshirts van de decatlon erg fijn zijn.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:47

Ik rijdt altijd in een thermo shirt van Odlo, daaroverheen mijn bodywarmer, en daaroverheen winterjas.

De jas gaat na het losrijden uit, en weer aan bij het uitstappen. Die trek ik altijd aan of uit wanneer ik paard zijn uitrijdeken uit of aan doe.

Ik vind een thermo shirt erg fijn omdat ze lekker isoleren en toch ademen. Een bodywarmer vind ik persoonlijj fijner dan een vest omdat mijn schouders vrij zijn en ik dan voor mijn gevoel fijner kan bewegen. Plus de oksels kunnen lekker luchten hihi

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 00:49

Ik heb van die trainingsshirts van Anky. Het is gemaakt van dat stretch materiaal met een kolletje, heel fijn! Met het koude weer van nu draag ik er wel nog een vest overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:12

Ik gebruik zelf veel kleding van Ariat. Met name uit de "Tek" serie. Qua prijs vind ik het reuze meevallen, houdt je lichaam op temperatuur. Zowel in de zomer als winter. Voert vocht snel af en houdt je daardoor droog.
Ook prima, als dat nodig is, over elkaar te dragen.

HV Polo heeft nu ook een aantal shirts e.d welke aan je eisen zouden kunnen voldoen. Al vind ik deze prijstechnisch wel wat overdreven vergeleken met Ariat.
Van beide merken vind ik de kwaliteit wel erg goed trouwens :-)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:15

Anky vind ik erg fijn. Nou ben ik een enorme koukleum, dus het duurt nogal even voordat ik zweet. Maar de Anky's zijn toch echt mijn favoriet.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:18

Ik draag ook vaak sportkleding (van die longsleeves die ze onder skikleding gebruiken van de scapino ofzo) met daarover een vest en een bodywarmer. Ik kan niet met een jas rijden, krijg ik het altijd te warm maar een bodywarmer houd ik wel aan, dan blijf je toch beter op temperatuur dus dat vind ik wel een aanrader. En inderdaad jezelf aanwennen dat als je gaat stappen je de jas weer aantrekt. Wat ook kan helpen om snel afkoelen tegen te gaan is met uitstappen zelf te gaan lopen. Ook fijn voor koude voeten trouwens ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 16:21

Wollen Ice breaker onderlaagje, ideaal :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 20:29

Bedankt! Heb echt wat aan jullie reacties!

Loolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:30

Ik vind ook de mocknecks van Anky een aanrader!

KatooG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 01:51

atletiekkleren inderdaad, van die afstandslopers zweten ook ferm dus die hun jasjes hebben vaak een opening onder de armen en gaas in de nek. Ik rij ook met mijn loopkleren, zit heel fijn elk seizoen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:02

Ik loop en rijd voor 80% van de (paarden) tijd rond in hardloop en fiets kleding van de decathlon en zweer het er bij. Niet duur en goed ademend :j

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 12:08

Heeft iemand toevallig nog een icebreaker shirt liggen ? Ik wil het graag uitproberen ! Ik heb nog een Anky bloes van thermostof liggen die ik nooit draag overigens .... ( dus die wil ik wel verkopen ).